تور ارزان استرالیا: بازگشایی مرزهای استرالیا به روی دانشجویان خارجی

به گزارش تور سریلانکا، تقریبا پس از دو سال بسته بودن دانشگاه های استرالیا به روی دانشجویان بین المللی به علت شیوع کووید-19، دانشجویان خارجی به تدریج به دانشگاه های این کشور بازمی گردند.

تور ارزان استرالیا: بازگشایی مرزهای استرالیا به روی دانشجویان خارجی

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کانورسیشن دات کام ، یکی از آسیب هایی که شیوع کرونا به بدنه نظام آموزش عالی در سراسر دنیا وارد کرد، این بود که به علت بسته بودن مرزها و لغو بسیاری از پروازها، دانشجویانی که در خارج از کشور خود تحصیل می کردند، نتوانستند به کشور محل تحصیل خود سفر نمایند.

این امر سبب شد دانشگاه های گوناگون در سراسر دنیا از نظر اقتصادی بسیار متضرر شوند.

اما پس از گذشت دو سال از تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه ها و انجام واکسیناسیون دنیای، دانشجویان خارجی در حال بازگشت به کشور دانشگاه های محل تحصیل خود هستند.

اخیرا در ماه دسامبر سال 2021 میلادی بود که دولت استرالیا مرزهای این کشور را به روی دانشجویان خارجی باز کرد.

پس از آن، در 6 هفته نخست ابتدایی بازگشایی مرزها، تعداد دانشجویان بین المللی استرالیا به 29 هزار و 856 نفر افزایش پیدا کرد. اما این مقدار هنوز، تعداد 300 هزار دانشجوی بین المللی کمتر از قبل از کروناست و حدود 147 هزار دانشجو با ویزای تحصیلی در خارج از استرالیا هستند.

اما نکته جالب توجه این است که این فقط مؤسسات آموزشی استرالیا نیستند که با نگرانی، نرخ بازگشت این دانشجویان را دیدن می نمایند.

دانشجویان بین المللی بخشی حیاتی از نیروی کار در بسیاری از صنایع استرالیا هستند. دولت استرالیا در کوشش است تا با ارائه بازپرداخت ویزا و کاهش محدودیت های دسترسی آن ها به نیروی کار، دانشجویان بین المللی را به بازگشت ترغیب کند.

در استرالیا، کاهش محدودیت های مرزی در دسامبر 2021 کاهش مداوم دانشجویان بین المللی را معکوس نموده است.

در پایین ترین سطح خود، 248 هزار و 750 دانشجوی بین المللی در استرالیا وجود داشت. این کاهش حدود 57 درصدی نسبت به قبل از همه گیری و پایین ترین سطح آن از سال 2007 بود.

از زمان بازگشایی مرزها، دانشجویان خارجی از بعضی کشورها نسبت به باقی کشورها، به تعداد بیشتری به استرالیا بازگشته اند.

تعداد دانشجویانی که از هند و نپال به استرالیا بازگشته اند بیشترین افزایش را داشته است. دانشجویان این دو کشور بیش از 50 درصد از این مقدار افزایش در شش هفته گذشته را تشکیل می دهند.

در مقایسه، دانشجویان بین المللی چینی به این سرعت به استرالیا بازنگشته اند. بیش از 86 هزار نفر از آنها خارج از استرالیا هستند. این تعداد، حدود 60 درصد از کل دانشجویان بین المللی استرالیا است که هنوز در خارج از کشور هستند.

البته این بدان معنا نیست که دانشجویان چینی به استرالیا باز نخواهند گشت. چین بیشترین افزایش دارندگان ویزای دانشجویی را از زمان باز شدن مرزها با حدود 5 هزار و 500 نفر ثبت نموده است. این نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان چینی تازه برای ویزا درخواست داده اند و ویزا به آنها اعطا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1321

به "تور ارزان استرالیا: بازگشایی مرزهای استرالیا به روی دانشجویان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: بازگشایی مرزهای استرالیا به روی دانشجویان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید