بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 30 هزار متقاضی در صف خرید تراکتور قرار دارند، گفت: در ابتدای سالجاری محصولات شرکت تراکتورسازی حدود 30 درصد افزایش قیمت داشت لذا فضای شکننده بخش کشاورزی تحمل افزایش مجدد قیمت تراکتور را ندارد.

بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد

محمدجواد عسکری در نشست جمع بندی نظارت میدانی کارخانه تراکتورسازی تبریز که با حضور نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار گردید، اظهار کرد: امروز از نزدیک ظرفیت ها و قابلیتهای این واحد فراوریی را آنالیز کردیم، اقدامات ارزشمندی اجرا شده و ظرفیت بالقوه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: امنیت غذایی در بین کشورهای جهان دارای اهمیت بالایی بوده و به امنیت ملی گره خورده است؛ در کشور ما نیز علیرغم وجود قابلیت ها، از ظرفیت بخش کشاورزی به خوبی استفاده نشده لذا با استفاده از ظرفیت این حوزه می توانیم در زمینه ارزآوری فضای خوبی را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق و جهش فراوری توجه چندانی نشده است، اعلام کرد: می توان گفت تحریم ها برای کشور 20 درصد مشکل ایجاد نموده اند اما 80 درصد مسائل موجود ناشی از سوء مدیریت ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کارخانه تراکتورسازی ظرفیتها و قابلیتها پای کار آمده اما از آن حمایتی نشده است، ادامه داد: فضای بخش کشاورزی به واسطه بی تدبیری ها شنماینده شده و سفره مردم و کشاورزان کوچکتر شده است، از سوی دیگر دستهای پشت پرده در حوزه نهاده های دامی، چالش ایجاد می نماید.

وی تاکید نمود: رویکرد کمیسیون کشاورزی رو به جلو بوده و تا به امروز طرحهای خوبی تصویب نموده ایم، این طرحها شامل طرح امنیت غذایی نیز می گردد و در این طرح مباحثی در زمینه صدور اسناد اراضی و تامین سوخت ادوات کشاورزی مدنظر قرار گرفته شده و بسیاری از کاستی ها را برطرف می نماید.

عسکری اضافه نمود: در گذشته قیمت محصولات با نگاه بالا به پایین در شورای مالی معین می شد اما با اقدام کمیسیون کشاورزی در حال حاضر شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شده که در آن کفه ترازو به نفع کشاورزان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه نمود: کمیسیون کشاورزی در حال تهیه طرح هایی در حوزه رونق صادرات، جلوگیری از زمین خواری و واگذاری اراضی است.

وی با بیان اینکه قصد داریم فضا را به گونه ای پیش ببریم که کشاورزان با میل و رغبت فعالیت نمایند، گفت: اکنون نیازمند تراکتور با قدرت موتور بالا هستیم و حدود 30 هزار متقاضی خرید تراکتور در صف قرار گرفته اند که با وجود این شرایط باید مازاد فراوری صادر گردد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی با تاکید بر اینکه در زمینه قیمت تراکتور نشست های زیادی در کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل شده است، ادامه داد: در ابتدای سالجاری محصولات تراکتورسازی حدود 30 درصد افزایش قیمت داشتند که جهش قیمتی مجدد به کشاورزان آسیب جدی وارد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1359

به "بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش کشاورزی تحمل افزایش قیمت تراکتور را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید