آنالیز معماری و طراحی نمای ساختمان پزشکان مدرن اطلس در همدان

به گزارش تور سریلانکا، طراحی نمای ساختمان پزشکان بخاطر اینکه مدام در دید افراد زیادی با حس و حال متفاوت قرار می گیرد، اهمیت فوق العاده ای دارد. یک نمای عالی می تواند در همان نگاه اول، حسی خوب و دلپذیر را حتی در دل افرادی که بیمار هستند ایجاد کند. تحقیقات ثابت نموده که طراحی و معماری، تاثیر شگرفی بروی بهبود سریع تر بیماران می گذارد. از این رو بسیاری از طرح های مدرن و معماران خلاق، سعی می نمایند با ایجاد یک طراحی بی نقص و زیبا، نقشی هر چند کوچک، در حس خوب مراجعه نمایندگان داشته باشند. مجتمع پزشکی که در این مطلب قصد معرفی آنرا دارم، در شهر زیبای همدان قرار گرفته که یکی از شهرهای پیشرو ایران در زمینه معماری است. لطفا تا سرانجام همراه ما باشید.

آنالیز معماری و طراحی نمای ساختمان پزشکان مدرن اطلس در همدان

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مجتمع پرشکی اطلس در منطقه تجاری و تاریخی شهر همدان قرار گرفته است. میدان امام همدان قدمتی بیش از 90 سال داشته و اطراف آن را ساختمان های بلند و کم ارتفاع بسیاری پر نموده اند. این پروژه نیز پس از اتمام در اواخر سال 98 افتتاح شد و هم اکنون برای استفاده عموم مردم باز است. طراحی نمای این ساختمان به گونه ای است که در همان نگاه اول، بینندگان متوجه حالت خاص و خلاقانه آن می شوند. طراحی نمای ساختمان پزشکان اطلس، به خوبی نشان می دهد که چگونه استفاده از روش های خلاقانه، مصالح ارزان قیمت و برنامه های دیجیتالی پیشرفته می تواند نتیجه ای فوق العاده عالی و بی نظیر در پی داشته باشد. تمام مواد و مصالح مورد احتیاج برای ساخت این بنا، از خود ناحیه همدان تهیه شده و در فرایند ساخت نیز، از مهندسان، کارگران و نیروی بومی استفاده شده است. موضوعی بسیار ارزشمند که نشان دهنده خوداکتفایی یک شهر در امر ساخت و ساز می باشد.

از لحاظ ریخت شناسی، این مجتمع تجاری فرمی کشیده شده به درون دارد. این فرم با استفاده از نظام های نواری منحنی شکل ایجاد شده و بنوعی هماهنگ با جهت تابش خورشید نسبت به ساختمان طراحی شده است، با این کار ارتباط تصویری بین طبقات مختلف ساختمان در نما به زیبایی هر چه تمام تر حفظ شده است. این حالت بنا یک روش شناخته شده در معماری برای استفاده بهینه از نور خورشید برای روشن کردن فضاهای کوچک و تاریک درون ساختمان است. موضوعی که بخوبی نشان می دهد که درک درست از محدودیت ها می تواند باعث ایجاد طراحی نمای ساختمان پزشکان به شکلی هوشمندانه، دلنشین و دلپذیر گردد.

لیست قیمت 39 مدل دوربین مداربسته باکیفیت در بازار با لینک خرید

فرایند طراحی و ساخت اولیه این مجتمع همراه با تکرار یک سری المان در نما بود که توسط کارفرما و سازمان های دولتی برای طراحان مشخص شده بود. همانطور که در بالا اشاره شد، نمای ساختمان به سمت نور آفتاب است، در نتیجه از زاویه تابش نور خورشید یاری گرفته شد تا جریان طبیعی نور، تمام قسمت های داخلی ساختمان را نیز روشن کند. تمام طبقات، در سه برج عمودی قرار گرفته اند که از لحاظ افقی جدا از یکدیگر دیده می شوند. با استفاده از سیستم های نواری منحنی شکل، این سه برج عمودی طوری به یکدیگر وصل شده اند که نمای ساختمان، حالتی یک تکه و واحد بخود بگیرد. این طرح خاص را می توان بنوعی آینده نگرانه نیز دانست، از آنجایی که محل احداث سایت، در مرکز تجاری همدان قرار گرفته و ساختمان های فرسوده زیای دارد، در آینده ساخت و سازهای زیادی در منطقه رخ خواهد داد. طرح این ساختمان بگونه ای است که با سازهایی که در اطرافش ساخته می شوند، هارمونی داشته باشد.

وجود فضاهای مثبت و منفی متعدد در طراحی نمای ساختمان پزشکان اطلس برای تاکید بروی اهمیت فضا است. به عبارت دیگر در این طراحی فرم و فضا یکدیگر را تبدیل می نمایند. به همین خاطر است که اجزای مختلف ساختمان، در عین داشتن فضاهای متفاوت، یک نمای هماهنگ و واحد را تشکیل می دهند. شکل منحنی شکل فضا در قسمت هایی به تراس ساختمان تبدیل می گردد، با این کار افراد داخل ساختمان همواره ارتباطی نزدیک با فضای شهری داشته و خود را محصور در یک فضای بسته نمی ببینند. در قسمت پایین ساختمان نیز یک پیاده روی اختصاصی برای عبور و مرور مردم از کنار ساختمان طراحی شده که در نوع خود بسیار جالب است.

آنالیز 3 مدل نمای ساختمان مسکونی در تهران و اصفهان

همانطور که مشاهده می کنید، طراحی هوشمندانه نما حرف های زیادی برای گفتن دارد. آنهم در شرایطی که بیشتر ساختمان های سطح شهر از نمایی یکنواخت و بدون هیچگونه نوآوری و خلاقیتی ساخته می شوند. حضور چنین طرح هایی می تواند نه تنها حسی خوب و دلپذیر در شهروندان و عابرین ایجاد کند بلکه نمونه ای می گردد برای الهام گیری و الگو برداری سایر کارفرمایان و پیمانکاران. این ساختمان زیبا توسط معماران احمد بطائی، مرضیه زاد، محسن مریزاد و رها اشرفی در زمینی به مساحت 3200 متر مربع بنا شده است.

منبع: اتاق
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 316

به "آنالیز معماری و طراحی نمای ساختمان پزشکان مدرن اطلس در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز معماری و طراحی نمای ساختمان پزشکان مدرن اطلس در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید