نکات مهم در سفر به کیش که باید به خاطر بسپارید

به گزارش تور سریلانکا، در حال حاضر کیش به یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است. کیش اکنون یکی از شیک ترین و مدرن ترین جزیره های جنوبی کشور است.

نکات مهم در سفر به کیش که باید به خاطر بسپارید

بلیط هواپیما به کیش در تمامی فصل های سال وجود دارد و گردشگران می توانند با خرید آن ها به این جزیره زیبا سفر کنند. این جزیره جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و امکانات رفاهی آن نیز بسیار زیاد است. جزیره کیش به عنوان مقصد توریستی و تفریحی شناخته می شود با این حال آثار تاریخی بسیار زیادی نیز در این جزیره وجود دارد که همواره توجه گردشگران را به خود جذب می کند.

اگر قصد دارید از تور کیش استفاده کنید و از این جزیره زیبا دیدن کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی نکات مهم در سفر به کیش خواهیم پرداخت.

پیشنهادهای گردشگری

یکی از مهم ترین نکته ها در سفر به کیش، از دست ندادن جاذبه های گردشگری کیش است. اگر از مردم منطقه و بومیان جزیره پرس و جو کنید، همگی درباره جاذبه های کیش پیشنهادهایی می دهند که تمامی آن ها شرایط خوبی دارند. هر چند ممکن است برخی از آن ها گران باشند. به عنوان مثال بازدید از شهر زیرزمینی، کشتی یونانی، روستای باستانی باغو، مجموعه درخت سبز و آب انبار کیش را از دست ندهید. خانه اعیانی ها و مردم شناسی جزیره کیش نیز اطلاعات مفیدی درباره فرهنگ مردم و شیوه زندگی آن ها در اختیار شما می گذارد. کیش تفریحات هیجان انگیز زیادی دارد که پیشنهاد می کنیم حتماً این تفریحات را تجربه کنید.

پاراسل، سافاری کیش، پینت بال، زورب بال، جایروکوپتر، اتاق فرار و … همگی از تفریحات هیجان انگیز کیش هستند.

رستوران گردی در کیش

کیش رستوران های متنوعی دارد که غذاهای با کیفیت و لذیذی ارائه می کنند. اگر به این جزیره زیبا سفر کرده اید، لذت چشیدن غذاهای محلی را از دست ندهید. برخی از این رستوران ها موزیک زنده دارند و بسیار دیدنی هستند. این رستوران ها از دیگر رستوران های جزیره گران تر هستند. اغلب رستوران های کیش باکیفیت هستند. رستوران ها و کافه های ساحلی نیز پیشنهادهای خوبی هستند.

آب تنی در دریای جنوب

اگر چمدان خود را برای سفر به کیش بسته اید، به همراه داشتن مایو را از قلم نیاندازید. تقریباً در تمامی فصل های سال می توان در جزیره کیش آب تنی کرد. کیش دو پلاژ جداگانه برای مردان و بانوان در نظر گرفته است که امکانات رفاهی خوبی دارند. علاوه براین تفریحات آبی زیادی نیز در این جزیره وجود دارد که بسیار هیجان انگیزهستند. شاتل، بانانا، قایق سواری، موج سواری، غواصی و … همگی از تفریحات آبی این جزیره هستند.

عکاسی در جزیره

در اغلب بخش های جزیره می توانید عکاس هایی پیدا کنید که از سوژه های مختلف و گردشگران عکاسی می کنند. می توانید در غروب و کنار ساحل عکس های زیبایی برای یادگاری بگیرید. جزیره کیش چشم انداز ها بسیار دیدنی دارد که برای عکاسی بسیار مناسب هستند. یکی از بهترین مکان ها جهت عکاسی نزدیکی کشتی یونانی کیش است.

مراکز خرید کیش

کیش یکی از بهترین شهرهای ایران از لحاظ خرید است. این جزیره مراکز خرید بسیار زیادی دارد که در کل سطح شهر می توانید آن ها را مشاهده کنید. این مراکز خرید، دسترسی خوبی دارند. برخی از آن ها اجناس مقرون به صرفه تر و برخی دیگر اجناس گران تری به فروش می رسانند. از این پاساژها می توانید سوغاتی های دلخواه خریداری کنید. همچنین تمامی اقلام مورد نیاز شما در مراکز خرید کیش موجود هستند. یکی از مهم ترین نکات در سفر به کیش توجه به ساعت کاری پاساژها است. در روزهای گرم سال این مراکز خرید از ساعت 12 ظهر تا 4 بعدازظهر تعطیل هستند و دلیل آن نیز گرمای بیش از حد هوا است.

مدت سفر به کیش

از دیگر نکات مهم در سفر به کیش می توان به مدت زمان سفر اشاره کرد. فاصله هوایی کیش از تهران حدوداً معادل 1052 کیلومتر است. استفاده از هواپیما راحت ترین راه برای رسیدن به این جزیره است. اگر از این وسیله نقلیه جهت سفر به کیش استفاده می کنید، باید بدانید که تقریباً یک ساعت و چهل دقیقه در راه خواهید بود. فاصله زمینی جزیره از تهران نیز چیزی معادل 1600 کیلومتر است و حدوداً بیست ساعت طول می کشد که از تهران به جزیره کیش سفر کنید. تقریباً در تمامی روزهای سال می توانید پرواز به سمت کیش پیدا کنید.

هزینه سفر به کیش

از دیگر نکات مهم در سفر به کیش می توان به هزینه های سفر به کیش اشاره کرد. در سفر خود به این جزیره از محاسبه هزینه های خود غافل نشوید. کیش یکی از مقاصد گردشگری نسبتاً گران قیمت است اما امکان سفر مقرون به صرفه نیز به این جزیره وجود دارد. زیرا رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید و … در این جزیره بسیار متنوع هستند و از لحاظ قیمت در سطوح مختلفی قرار گرفته اند. همچنین می توانید تفریحاتی با هزینه های کم در این جزیره تجربه کنید و به صورت رایگان از برخی از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. اگر می خواهید از هتل های لوکس جزیره استفاده کنید می توانید به هتل های داریوش، مارینا، ترنج و … مراجعه کنید. هتل های گامبرون، گاردینا، فلامینگو و … نیز از هتل های 4 ستاره ارزن تر هستند اما کیفیت آن ها بسیار خوب است. هتل های سه ستاره و هتل های آپارتمانی این جزیره نیز بسیار مقرون به صرفه هستند و می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

سفر شخصی یا تور کیش

همان طور که می دانید می توانید به دو صورت به این جزیره سفر کنید. یکی از این راه ها استفاده تور کیش است. استفاده از تور دردسرهایی همچون خرید بلیط هواپیما، رزرو اقامتگاه، گرفتن تاکسی تا هتل و … را ندارد. این تورها تنوع بسیار زیادی دارند و در سطوح قیمتی مختلف عرضه می شوند. برخی از این تورها امکاناتی همچون صبحانه، تورهای تخفیفی، گشت جزیره، پارک دلفین ها و … ارائه می دهند. همچنین تور لحظه آخری کیش نیز وجود دارد که در برخی از فصل ها به وفور یافت می شوند. زمان برگزاری این تورها به روز رزرو آن ها بسیار نزدیک است به همین دلیل اگر یک چمدان بسته دارید می توانید از این تورها استفاده کنید زیرا قیمت های بسیار کمی دارند.

در سفر شخصی به کیش می توانید از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید و یا خود بلیط هواپیما به کیش رزرو کنید. هتل ها و مراکز اقامتی زیادی در این جزیره وجود دارد که می توانید از آن ها جهت اسکان خود استفاده کنید. در این روش مراقب هزینه های خود باشید.

آب و هوای کیش

کیش جزیره ای با آب و هوای نسبتاً گرم و مرطوب است و میانگین دمای آن به 26 درجه سانتی گراد می رسد. کیش روزهای بارانی بسیار کمی را به خود دیده است با این حال در برخی از روزهای زمستانی باران های پراکنده ای در این جزیره می بارد. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، بهتر است بلیط کیش خود را برای فصل های پاییز و زمستان رزرو کنید. این فصل ها بهترین زمان برای سفر به کیش هستند زیرا آب و هوا مطلوب تر و جزیره بسیار خلوت و دنج است.

توصیه های قبل از سفر به کیش

  • توصیه می شود در کیش سبک سفر کنید.
  • برای اینکه بتوانید از زمان سفر خود بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است فهرستی از برنامه ها خود تهیه کنید تا بازدید از مکان های گردشگری کیش را از دست ندهید.
  • کیش آب و هوای گرم و شرجی دارد سعی کنید از لباس های سبک و نخی استفاده کنید. همچنین عینک آفتابی، کلاه نقاب دار و کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید.
  • اگر به صورت شخصی به جزیره سفر می کنید، به همراه داشتن نقشه کمک شایانی به شما می کند.
  • هزینه های سفر را در نظر بگیرید.
  • برنامه های خود را طوری زمان بندی کنید که بتوانید یک ساعت و نیم پیش از پرواز در فرودگاه باشید.
  • پیش از حضور در فرودگاه از به همراه داشتن بلیط هواپیما، مدارک شناسایی، واچر هتل و … اطمینان پیدا کنید.
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1248

به "نکات مهم در سفر به کیش که باید به خاطر بسپارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در سفر به کیش که باید به خاطر بسپارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید