جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران، جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران درباره عرضه خودرو در بورس کالا بیان نمود: خودرو به دو بخش تقسیم می گردد بخش اول، خودرو هایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و تحت نظارت دستگا ه های دولتی هستند که قرار است ظرف چند روز آینده، مصوبه ای درباره قیمت گذاری این خودرو ها به وسیله وزیر صمت اعلام گردد.

جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

وی اضافه نمود: سایر خودرو هایی که مشمول قیمت گذاری دستوری نمی شوند مثل خودرو های گروه خودرو ساز های بهمن یا بخشی از خودرو های شرکت ایران خودرو، عرضه و فراوری می گردد که در این رابطه مذاکراتی برای عرضه این خودرو ها در بورس کالا صورت گرفته است.

جهرمی گفت: بخشی از خودرو های گروه بهمن که ماه گذشته به بازار عرضه شدند با توجه به اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار، هنگام ثبت نام تقاضای زیادی داشتند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه این خودرو ها مشمول قیمت گذاری نیست امکان عرضه در بورس کالا وجود دارد و برهمین اساس با گروه خودرو سازی بهمن وارد مذاکره شدیم تا برای عرضه در بورس کالا، مدارک و مستندات را ارائه کند و به محض پذیرش، در بورس کالا عرضه می گردد.

جهرمی درباره مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا گفت: در عرضه خودرو در بورس کالا، فاصله قیمتی بین بورس و بازار نصیب کارخانه می گردد و این باعث شفاف شدن فرایند فروش می گردد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اضافه نمود: در شرایط ثبت نام خودرو افراد با استفاده از ربات اقدام به نام نویسی تعداد زیادی از خودرو می نمایند و یا اینکه هر کس زودتر ثبت نام کند می تواند خودرو خریداری کند، اما زمانی که در بورس عرضه گردد فرایند فروش شفاف می گردد.

وی توضیح داد: یکی دیگر از مزایایی عرضه خودرو در بورس کالا، شفاف شدن قرارداد بین طرفین است و هر دو طرف به تعهدات عمل می نمایند بعلاوه خودرو ساز از 20 درصد معافیت بر عملکرد به مقدار کالایی که در بورس فروخته شده استفاده می نماید.

جهرامی ادامه داد: 90 درصد فراوریات گروه خودرو سازی بهمن در بورس کالا عرضه خواهد شد و منتظر ارائه برنامه فراوری و مقدار واردات و تعهدات آن ها هستیم.

وی گفت: زمانی که خودرو وارد بورس کالا گردد، قیمت خودرو در بورس بین قیمت کارخانه و بازار خواهد بود.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران اضافه نمود: با ایران خودرو درباره خودرو هایی که مشمول قیمت گذاری نمی شوند مانند خودرو تارا و هایما، مذاکراتی نموده ایم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1227

به "جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید