جزیره گربه ها ؛ بهشتی برای دوستداران گربه

به گزارش تور سریلانکا، جزیره ایی که در آن تعداد گربه ها از انسان ها بیشتر است و گویا این گربه ها هستند که بر تخت پادشاهی نشستند

جزیره گربه ها ؛ بهشتی برای دوستداران گربه

جزیره آئوشیما ( Aoshima Island) یک جزیره آتشفشانی کوچک از مجمع الجزایر ایزو (Izu یا Ozu) ژاپن است و از نظر طبیعت هم از اماکن زیبای ژاپن محسوب می شود و 1.6 کیلومتر طول دارد و به جزیره گربه ها معروف شده است، این نام گذاری به دلیل وجود گربه های بیشماری است که در این جزیره زندگی می کنند، قبلا این جزیره جزیی از منطقه ناگاهاما بوده است اما از سال 2005 تا امروز جزو ناحیه ازو (Ōzu) شده است در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

ماجرای ورود گربه ها به جزیره

داستان از این قرار بوده که اهالی این شهر که اغلب ماهیگیر بودند با مشکل ازدیاد موش رو به رو شدند، این موش های مزاحم از طریق قایق ماهیگران به این جزیره می آمدند و زندگی مردم جزیره را سخت کرده بودند، این موش ها آن قدر زیاد بودند که باعث ایجاد دردسرهای زیادی شده بودند و مشکلاتی از قبیل بیماری، صدمه به انبار غلات و… را با خود داشتند. ساکنان این شهر برای حل مشکل زیادی موش ها تصمیم گرفتند تعدادی گربه با خود بیاورند و در جزیره رها کنند تا موش ها را شکار کنند تا مشکل ازدیاد جمعیت موش ها تمام شود، ماهیگیران این بار با قایق هایشان 45 گربه آوردند و در جزیره رها کردند، نقشه خوب پیش می رفت و گربه ها موش ها را شکار می کردند و همه روزه از تعدادشان کاسته می شد. اما اهالی جزیره با مسئله ای جدید روبه رو شدند که فکرش را هم نمی کردند، گربه ها به سرعت زاد و ولد می کردند و تعدادشان زیاد می شد، کم کم دیگر موشی در جزیره پیدا نمی شد اما ژاپنی ها ماندند و تعداد زیادی گربه گرسنه؛ همین شد که آرام آرام جزیره آئوشیما به جزیره گربه ها معروف شد ، این جزیره بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و سالانه توریستان زیادی را به خود جلب می کند.

زندگی روزانه گربه ها

به مرور زمان زاد و ولد گربه ها آن قدر زیاد شد که تعدادشان از ساکنان شهر بیشتر شده ، در جای جای این جزیره گربه ها رژه می فرایند و می توان گربه ها را در همه حالت خوابیده، نشسته، پرسه زنان و … مشاهده کرد.

تعامل ساکنان با گربه ها

ساکنانی که در حال حاضر در این جزیره زندگی می کنند دیگر به بودن گربه ها عادت کرده اند و به آن ها غذا می دهند و با آن ها بازی می کنند اما برخی از اهالی هم از آن ها خسته شده اند و در صدد ترک جزیره هستند، اما همانطور که اشاره شد تنها تعداد کمی که اغلب بازنشسته هستند و بین 50 تا 80 سال سن دارند در این جزیره هنوز زندگی می کنند. اهالی اصلی این جزیره پس از جنگ جهانی دوم به این مکان آمده اند و می توان گفت از روی ناچاری به آئوشیما پناه برده اند و به مرور زمان جمعیتشان افزایش یافته بود و در حدود سال 1945 چیزی نزدیک به 900 نفر جمعیت داشته داشته است اما با ازدیاد گربه ها از تعداد آن ها کم شد و هم اکنون انگشت شمار شده اند و به عدد 15 رسیده ولی امید می رود به دلیل علاقه توریستان به این جزیره جمعیت ساکنان رو به افزایش رود.

جذابیت گردشگری جزیره

یکی از جالب ترین نکات درباره جزیره آئوشیما این است که در آن هیچ فروشگاه، مرکز خرید، سوپر مارکت و حتی رستورانی وجود ندارد اما همواره توریستان زیادی را به خود جلب می کند، عاشقان گربه به این جزیره می آیند تا چند روزی میان حیوانات مورد علاقیشان زندگی کنند و از مناظر زیبای جزیره هم لذت ببرند.

جمعیت گربه ها

این شهر کوچک از ابتدا هم جمعیت زیادی نداشته است اما با افزایش تعداد گربه ها ، می گویند در حال حاضر جمعیت گربه های این جزیره شش برابر اهالی آن شده است، به دلیل زادو ولد سریع گربه ها اطلاع دقیقی از جمعیت آن ها در دست نیست اما قطعا تعداد آن ها بیش از 100 گربه می باشد، به راستی آئوشیما سرزمین گربه هاست و آن ها در رفاه کامل در این جزیره زندگی می کنند حتی ورود سگ به جزیره مجاز نیست تا آرامش گربه ها بر هم زده نشود، با ازدیاد جمعیت گربه ها از جمعیت ساکنان این جزیره کاسته شده است. از ده سال پیش جمعیت گربه ها فرایند رو به رشدی داشته است.

دسترسی به جزیره گربه ها

برای رسیدن به آئوشیما باید دو بار قایق سواری کرد، یک بار که 35 دقیقه طول می کشد از بندر ناگاهاما تا اهیمه و بار دیگر تا ایستگاه JR Iyonagahama ناگاهاما که پس از آن باید کمی هم پیاده روی کنید. قیمت یک بار سوار شدن قایق 680 ین برای بزرگسالان و برای بچه ها زیر 12 سال 340 ین است، اگر بخواهید قایق ها شما را به صورت تور به آئوشیما ببرند و بگردانند هزینه اش 1360 ین می باشد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر مرز حیرت انگیز جنگل و بیابان در ایران را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 588

به "جزیره گربه ها ؛ بهشتی برای دوستداران گربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره گربه ها ؛ بهشتی برای دوستداران گربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید