خبرنگاران بارشهای پراکنده از دوشنبه آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش تور سریلانکا، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هوای استان صاف و بدون پدیده است اما بارشهای پراکنده از دوشنبه استان را فرا می گیرد.

خبرنگاران بارشهای پراکنده از دوشنبه آذربایجان غربی را فرا می گیرد

یاسر اشتاد روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بارشهای ضعیف و پراکنده از روز دوشنبه در مرکز استان رخ می دهد و این فرایند عصر سه شنبه نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه افزایش سه تا پنج درجه ای دما در استان آغاز شده و این فرایند هم اکنون متوقف شده است گفت: تغییرات دمایی برای استان تا دوشنبه پیش بینی نمی گردد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ارومیه در 24 ساعت گذشته دمایی بین 14 و 28 درجه سانتی گراد داشت و شهرستان بوکان و اشنویه با دمای به ترتیب 33 و 10 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هیچ موردی از بارش باران یا وزش باد در 24 ساعت گذشته در استان گزارش و ثبت نشده است.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه آغاز می گردد و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 530

به "خبرنگاران بارشهای پراکنده از دوشنبه آذربایجان غربی را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارشهای پراکنده از دوشنبه آذربایجان غربی را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید