خبرنگاران یک دستگاه پلاسما فرزیس به تجهیزات انتقال خون قزوین افزوده شد

به گزارش تور سریلانکا، قزوین - خبرنگاران - سرپرست اداره کل انتقال خون قزوین گفت: یک دستگاه پلاسما فرزیس با هدف تسریع در دریافت پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونایی به تجهیزات خونگیری این اداره کل افزوده شد.

خبرنگاران یک دستگاه پلاسما فرزیس به تجهیزات انتقال خون قزوین افزوده شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

مریم مدرسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر اضافه کرد: با اضافه نموده شدن این دستگاه، تعداد دستگاه های پلاسما فرزیس که برای دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونایی در قزوین مورد استفاده قرار می گیرد، به سه دستگاه افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل انتقال خون قزوین گفت: پلاسما فرزیس دستگاهی است که با یاری آن مایع یا پلاسمای خون از خون جدا می گردد.

وی گفت: افرادی که 28 روز از بهبودی آنها سپری شده باشد امکان اهدای پلاسمای خون را دارند.

این مسوول با بیان اینکه افراد بالای 18 تا 60 سال با حداقل وزن 50 کیلوگرم می توانند پلاسمای خون اهدا نمایند، اضافه کرد: همه بیماران بهبود یافته با شرایط یاد شده به جز بانوان دارای سابقه زایمان می توانند برای اهدای پلاسما به مرکز خون گیری در شهرهای قزوین و تاکستان مراجعه نمایند و پس از اهدا نیز با خوردن مایعات فراوان به بازگشت سریع تر پلاسمای اهدا شده در بدن خود یاری نمایند.

مدرسی با بیان اینکه اهدای پلاسما موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی گردد و هر فرد در هفته می تواند تا 2 بار پلاسما اهدا کند، گفت: پزشکان پیش از انجام فرایند اهدا، شرایط بدنی متقاضی را آنالیز می نمایند و اگر اهدای پلاسما برای آنها مسئله ای ایجاد کند، اجازه اهدا را به او نمی دهند.

سرپرست اداره کل انتقال خون قزوین یادآور شد: تا به امروز 435 بیمار بهبود یافته کرونایی در استان برای بهبود بیماران بدحال و بستری کووید 19 پلاسمای خود را اهدا نموده اند.

مدرسی با بیان اینکه بعضی بیماران بستری کرونایی، یک یا 2 واحد پلاسما دریافت می نمایند، اضافه کرد: تا سرانجام آبان ماه 380 واحد پلاسمای دریافت شده به مراکز بیمارستانی استان ارسال شده بود که بیشتری میزان مصرف با 256 واحد مربوط به بیمارستان شفا تاکستان بوده است.

وی از بیماران بهبود یافته واجد شرایط خواست تا به شکرانه بازگشت سلامتی خود و برای یاری به همنوعان بیمار، پلاسمای خون خود را اهدا نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 735

به "خبرنگاران یک دستگاه پلاسما فرزیس به تجهیزات انتقال خون قزوین افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک دستگاه پلاسما فرزیس به تجهیزات انتقال خون قزوین افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید