دختری که هرگز بزرگ نشد

به گزارش تور سریلانکا، اگر خواننده پروپاقرص سرنخ باشید حتما درباره بچه ها مبتلا به پروگریا چیزهایی شنیده اید؛ بچه هایی که در سن کودکی، پیر می شوند و تمام علائم و نشانه های انسان های پیر از سفید شدن مو تا ریختن دندان ها در آنها ظاهر می گردد.

دختری که هرگز بزرگ نشد

به گزارش خبرنگاران، بروک گرین برگ درست برعکس آنها بود و با اینکه 17 سال از تاریخ تولدی که در شناسنامه اش ثبت شده می گذشت اما مثل بچه های یک ساله به نظر می رسید! بیماری بروک آن قدر عجیب و نادر است که هنوز تحقیقات پزشکان بر روی او ادامه دارد.

بروک گرین برگ در هشتم ژانویه سال 1993 در بیمارستان سینای مریلند متولد شد. او یک ماه قبل از موعد مقرر به جهان آمد و هنگام تولد فقط 8/1 کیلوگرم وزن داشت. در شش سال اول زندگی بروک با بیماری های زیادی دست و پنجه نرم کرد؛ بیماری هایی مثل زخم معده حاد و حتی تشنج. وقتی که او به سن پنج سالگی رسید ناگهان به حالت کما رفت، پزشکان معالج بروک تشخیص دادند که این کودک پنج ساله مبتلا به تومور مغزی شده است.

کارلی در این عکس نه سال دارد و خواهر بزرگترش بروک را که 12 ساله است در آغوش گرفته.

خیلی ها از زنده ماندن او قطع امید کردند اما بروک بعد از 14 روز به هوش آمد و در کمال تعجب بعد از انجام آزمایشات مجدد، دیگر هیچ توده ای در مغز او دیده نشد و به اعتراف پزشک معالجش، منبع آن بیماری همچنان رازی سر به مهر باقی ماند. روزها می گذشت اما بروک همچنان مثل یک کودک یک ساله بود و اصلا رشد نمی کرد. با انجام تحقیقات زیاد، بالاخره اعضای تیم پزشکی، به این نتیجه رسیدند که در کروموزم یک او، جهش ژنی ای به وجود آمده که دلیل آن ناشناخته است به خاطر همین نام بیماری او را سندروم ایکس گذاشتند. در سال 2006 وقتی دامنه تحقیقات گسترده تر شد، دکتر ریچارد واکر یکی از استادان دانشکده پزشکی جنوب فلوریدا در خصوص بیماری بروک این طور شرح داد که اعضای بدن بروک مانند یک عضو واحد رشد نمی نمایند اما هر یک از اجزا به طور جداگانه و جدا از عضو دیگر رشد می نمایند.

اینجا بروک با وجود اینکه 16 سال از عمرش می گذرد مثل یک کودک به نظر می رسد.

با اینکه در ابتدا دلیل بیماری بروک جهش ژنی تشخیص داده شد اما در آزمایشات بعدی هیچ اختلال ژنتیکی یا جهش ژنی در این دختر مشاهده نشد. در سال 2009 بروک تحت آزمایش های بیشتری نهاده شد و دکتر واکر هنگام اعلام نتیجه آزمایش ها گفت: تغییرات اندکی در مغز بروک مشاهده شده اما رشد مغزی بروک فقط به مقدار یک کودک تازه متولد شده است. اما بخش های دیگر بدن او تقریبا به همان حالت به جای مانده و به نظر می رسد که هیچ ارتباطی با مغز ندارند.

کودک سمت راست بروک را در سن سه سالگی به همراه خواهر کوچکترش نشان می دهد.

بروک گرین برگ می گذرد در 17 سالگی رشد ذهنی به مقدار یک کودک نه ماه تا یک ساله داشت و وزن او فقط 3/7 کیلوگرم بود.

در این عکس چهار دختر خانواده گرین برگ در کنار هم هستند. در این تصویر کارلی چهار سال، کایتلین ده سال، امیلی 13 سال و بروک هفت سال دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1613

به "دختری که هرگز بزرگ نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری که هرگز بزرگ نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید