دریاچه ای که به رنگ آن عادت نخواهید کرد!

به گزارش تور سریلانکا، هر دریاچه ای خصوصیات مختص به خود را دارد اما کمتر دریاچه ای را همچون دریاچه هیلیر خواهید یافت که به رنگ صورتی باشد.

دریاچه ای که به رنگ آن عادت نخواهید کرد!

همین موضوع این دریاچه شگفت انگیز را به حد زیادی منحصربفرد ساخته است. از این نمونه در دنیا به تعداد انگشتان دست می توان یافت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این دریاچه که در مجمع الجزایر ریشرشی، واقع در غرب استرالیا و در جزیره میانی قرار گرفته، توجه همگان را به جلب نموده است. چیزی که به جذابیت این دریاچه یاری نموده است، رنگ زیبای صورتی آن است که در طول زمان هیچ گونه تغییری نخواهد داشت. نکته جالب این است که حتی اگر مقداری از آن را درون لیوان بریزید باز هم تغییر رنگی مشاهده نخواهد کرد. حدس و گمان های درباره این تغییر رنگ وجود دارد همانند وجود نوعی جلبک به نام دینالیالا (Dunaliella) و هلیوباکتریوم اما علت قطعی آن هنوز تعیین نشده است.

در سال 1802 کاپیتانی انگلیسی به نام متیو فلایندرز در حین بازدید از این دریاچه شگفت انگیز اولین اشارات مکتوب را ثبت کرد. و جالب اینجاس که در زمان بازدید مجدد او در ماه مه سال 1803 و بعلت مرگ یکی از افراد خدمه اش به نام ویلیام هیلیر بخاطر مریضی، نام او را بر روی این دریاچه گذاشت.

زمانی کوشش میشد تا از این دریاچه نمک استخراج نمایند، اما این کوششها بعلت سمی بودن نمک استخراجی با شکست روبرو شد.غلظت بالای نمک، آن را به مکانی امن برای شنا تبدیل نموده است. در سال 2012 دریاچه هیلیر را به عنوان بخشی از منطقه محافظت شده ریشرشی اعلام کردند. تنها میکروارگانسیم های زنده درون دریاچه شامل دینالیالا سالینا و هالوفیلیک باکتری قرمز است.

آدرس

استرالیای غربی، مجمع الجزایر ریشرشی، جزیره میانی

دسترسی

متاسفانه راه های بسیار محدودی برای دسترسی به این دریاچه وجود دارد، چرا که به شدت محافظت می گردد. دریاچه هیلیر روی جزیره میانی که بزرگ ترین جزیره از مجمع الجزایر ریشرشی است قرار گرفته است، با این وجود طول آن تنها به حدود 6.55 کیلومتر می رسد. البته شما تنها می توانید روی جزیره وودی قدم بگذارید، اما این موضوع به معنی این نیست که نمی توانید دریاچه را از نزدیک تماشا کنید. برترین کار برای تماشا دریاچه هیلیر ثبت نام در تورهای بالگرد سواری است. اسپرانس (Esperance) نزدیک ترین شهر به این جزیره است، بنابراین باید ابتدا به این شهر سفر کنید. خود اسپرانس حدود 720 کیلومتر (زمینی) با مرکز استرالیای غربی، یعنی شهر پرت قرار گرفته است. با ماشین که از پرت به اسپرانس سفر کنید، حدود 7 ساعت در راه خواهید بود. نزدیک ترین شهر بزرگ به اسپرانس، آلبانی (Albany) در سمت غربی و کالگورلای(Kalgoorlie) در سمت شمالی هستند. بعلاوه می توانید به وسیله خطوط هوایی ویرجین استرالیا از شهر پرت به اسپرانس (حدود 90 دقیقه) سفر کنید. فرودگاه اسپرانس حدود 20 کیلومتر از شهر فاصله دارد. از آنجا می توانید سوار بر تاکسی و ماشین اجاره ای به سمت مرکز شهر حرکت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1347

به "دریاچه ای که به رنگ آن عادت نخواهید کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه ای که به رنگ آن عادت نخواهید کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید