رابطه طول عمر با توانایی حفظ تعادل روی یک پا!

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران : در زندگی، تعادل یعنی پایه و اساس حیات به ویژه برای افراد مسن. براساس یک مطالعه تازه، شاید بتوان مدت زمان زندگی افراد را بر اساس اندازه تعادل روی یک پا پیش بینی کرد.

رابطه طول عمر با توانایی حفظ تعادل روی یک پا!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گلوبال نیوز ، این مطالعه نشان داد که ناتوانی در ایستادن روی یک پا به مدت 10 ثانیه با خطر مرگ به هر دلیلی در دهه بعدی عمرتقریباً دو برابر می گردد.

بر اساس گزارشی که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد، تعادل پس از اواسط دهه 50 به سرعت کاهش می یابد، که اغلب خطر سقوط و سایر خطرات سلامتی را افزایش می دهد.

نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر کلودیو گیل سوآرس د آرائوخو، پزشک ورزش و ورزش و مدیر تحقیقات و آموزش در کلینیک پزشکی ورزش-CLINIMEX در ریودوژانیرو، نوشت که تعادل ضعیف و سلامت اسکلتی عضلانی می تواند با ضعف در افراد مسن مرتبط باشد.آرائوجو نوشت: افراد سالخورده در معرض خطر شکستگی های بزرگ و سایر عوارض مرتبط هستند. این ممکن است در افزایش خطر مرگ و میر نقش داشته باشد.

این مطالعه بر روی 1702 ساکن برزیل بین 51 تا 75 سال انجام شد.در اولین چکاپ مطالعه آنها، داده های مربوط به وزن، مقدار کمر و مقدار های چربی بدن هر شرکت نماینده به وسیله تیم تحقیقاتی جمع آوری شد. تنها افرادی که می توانستند بدون مشکل کافی راه بروند در این مطالعه وارد شدند.

شرکت نمایندگان در این مطالعه از سال 2008 تا 2020 تحت نظر قرار گرفتند.شرکت نمایندگان سه بار کوشش کردند تا به مدت 10 ثانیه روی یک پا بدون تکیه گاه تعادل برقرار نمایند، در حالی که پای بلند شده آنها پشت پای ایستاده را لمس کند، هر دو دست در دو طرف و چشم ها به روبرو نگاه کند.

از هر پنج شرکت نماینده، یک نفر پیروز به انجام این کار نشد.بر اساس این مطالعه، توانایی حفظ تعادل روی یک پا به مدت 10 ثانیه با افزایش سن کاهش می یابد. این مطالعه می گوید افرادی که در این آزمایش مردود شدند، معمولاً از سلامتی ضعیف تری نسبت به سایر شرکت نمایندگان برخوردار بودند. بعلاوه احتمال چاقی و بیماری های قلبی عروقی، سطوح کلسترول بد خون و دیابت نوع 2 بیشتر بود.

در نتیجه گیری این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ طی 10 سال در شرکت نمایندگانی که در آزمون تک پا شکست خورده بودند، تقریباً دو برابر بیشتر بود. این مطالعه می گوید این تعیین پس از محاسبه عواملی مانند سن، جنس، BMI، سابقه بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا انجام شد.

آراجو در این مطالعه نوشت که تعادل برای طیف وسیعی از وظایف روزانه لازم است.آرائوخو نوشت: به یاد داشته باشید که ما مرتباً باید در حالت یک پا بمانیم، از ماشین خارج شویم، از پله بالا یا پایین برویم و غیره.

او بعلاوه در این مطالعه اعلام کرد که تعادل افراد مسن را می توان به وسیله افزایش فعالیت بدنی و ورزش بهبود بخشید.محققان در این مطالعه اعلام کردند که هنوز تعیین نیست که چرا از دست دادن تعادل می تواند مرگ افراد مسن را پیش بینی کند.در کانادا، زمین خوردن دلیل اصلی آسیب در میان سالمندان است. طبق گفته دولت کانادا، 20 تا 30 درصد از بزرگسالان هر سال یک یا چند سقوط را تجربه می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1445

به "رابطه طول عمر با توانایی حفظ تعادل روی یک پا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه طول عمر با توانایی حفظ تعادل روی یک پا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید