رتبه 96 ایران در حوزه لجستیک و پشتیبانی

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: براساس آمار سال 2016، ایران رتبه 96 در حوزه پشتیبانی و لجستیک را کسب کرده است.

رتبه 96 ایران در حوزه لجستیک و پشتیبانی

احمد صادقی گلمکانی امروز، 28 آذرماه، در همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در جهت توسعه اقتصادی که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار گشت، اظهار کرد: مساله ترانزیت یکی از نعمت های کشور ماست که ما قدر آن را ندانستیم، زیرا کشور ما بر سر راه کشورهای دیگر واقع شده است و ممکن است روزی نفت تمام شود، اما ترانزیت باقی خواهد بود. این حوزه دارای زیرساخت هایی است که باید فراهم شود، کشور در بخش هایی پیروز به انجام آن شده و برای تکمیل آن باید از کمک های بخش دولتی و خصوصی نیز استفاده شود.

وی خطاب به استاندار افزود: دوسوم ترانزیت ریلی و جاده ای کشور از جاده سرخس انجام می شود و باید جزو اولویت ها قرار گیرد، زیرا این منطقه آبروی کشور است و خارجی ها به این منطقه رفت وآمد داشته و در آن سرمایه گذاری می کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس بیان کرد: یکی دیگر از زیرساخت های ترانزیتی، پشتیبانی و لجستیک است. براساس آمار سال 2016 کشور ما رتبه 96 و قزاقستان رتبه 77 را در اختیار دارد. در این چند سال ترکمنستان سرمایه گذاری های خوبی در حوزه ترانزیت انجام داده، البته کشور ما نیز در این چند سال اخیر کارهای خوبی در حوزه لجستیک کرده است.

صادقی گلمکانی اعلام کرد: بند 11 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی مربوط به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد اقتصادی کشور است و به انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش تولید، تامین نیازهای ضروری و... تاکید دارد. منطقه ویژه اقتصادی سرخس در 17 کیلومتری شهر سرخس قرار داشته و با کشور ترکمنستان و آسیای میانه همجوار است.

وی اضافه کرد: با عضویت ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا، یک فرصت عظیم در اختیار ما قرار گرفته که در شرایط تحریم باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی بتواند از این ظرفیت بهره برداری کند.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس شرح داد: عضویت ایران در پیمان اوراسیا بهترین شرایط را برای استان ایجاد کرده و استانداری باید کارگروه ویژه ای را در این زمینه ایجاد کند. در حال حاضر گیلان در این زمنیه همایشی برگزار کرده، اما در استان ما تا به امروز هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

صادقی گلمکانی اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سه حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی فعالیت می کند. احیای ریلی جاده ابریشم از چین به قزاقستان و... تا سرخس می تواند ادامه پیدا کند، همچنین در این منطقه 50 کیلومتر ریل عریض و نرمال احداث شده که کاملا منحصربه فرد بوده و در هیچ کجای ایران مشابه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این منطقه مخازن نگهداری 11 هزار متر مکعبی، سردخانه 4000 تنی و انبارهایی برای دپوی 100 هزار تن کالا وجود دارد، همچنین دو هکتار زمین برای استقرار شرکت های حمل ونقل داخلی و 80 هکتار برای شرکت های حمل ونقل بین المللی تخصیص یافته که 80 واحد آن در حال ساخت است.

مدیرعامل منطقه ویژه سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس از نظر ریلی در نقطه صفر مرزی قرار داشته و قابلیت توقف 550 واگن بر روی خطوط ریلی این منطقه وجود دارد که این ظرفیت قابلیت ترانشیپ کالا از ریل عریض به نرمال و بالعکس را ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 24

به "رتبه 96 ایران در حوزه لجستیک و پشتیبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه 96 ایران در حوزه لجستیک و پشتیبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید