رکورد نو تقاضای مصرف برق کشور ثبت شد

به گزارش تور سریلانکا، بر اساس اعلام گزارش های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، اندازه تقاضای مصرف برق به نصاب تازه 72 هزارو 700 مگاوات رسید.

رکورد نو تقاضای مصرف برق کشور ثبت شد

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس اعلام گزارش های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، اندازه تقاضای مصرف برق به نصاب نو 72 هزارو 700 مگاوات رسید.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این اندازه در مدت مشابه سال گذشته 69 هزار و 500 مگاوات بوده است، گفت افزایش 2700 مگاواتی در تقاضای مصرف برق کشور عدد بسیار بزرگی است و معادل مصارف برق سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان است.

سخنگوی صنعت برق افزود: تقاضای مصرف برق نسبت به سال گذشته رشد 4.6 درصدی را نشان می دهد که از هموطنان درخواست می کنیم به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تأمین برق پایدار برای هم هموطنان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص اندازه مشارکت مردم در طرح مدیریت مصرف برق تا این لحظه گفت : به طور میانه از کل مشترکان خانگی حدود 35 درصد در این طرح مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند، هر کدام از مشترکان خانگی به طور میانه 21.5 درصد مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دادند و تا این لحظه استان های آذربایجان شرقی، غرب استان مازندران و استان هرمزگان بیشترین کاهش مصرف را داشته اند.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه پیش بینی شده است دو هفته آینده، هفته های گرمی هستند و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق می شود، برای پایدار ماندن شبکه برق و این که امکان تأمین برق همه مشترکان فراهم شود، با کاهش مصرف برق خود به صنعت برق کمک کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1620

به "رکورد نو تقاضای مصرف برق کشور ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد نو تقاضای مصرف برق کشور ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید