ستاری: شعار سال فرصتی ویژه برای رشد و توسعه است، اجرای قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور

به گزارش تور سریلانکا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اجرای قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور گفت: این نامگذاری شعار سال فرصت استثنایی است که در اختیار ما در این معاونت قرار گرفته و به توسعه و رشد آن یاری شایانی می نماید.

ستاری: شعار سال فرصتی ویژه برای رشد و توسعه است، اجرای قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرنگاران از پردیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس که با حضور معاون وزیر علوم برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نامگذاری شعار سال فرصت استثنایی است که در اختیار ما در این معاونت قرار گرفته و به توسعه و رشد آن یاری شایانی می نماید.

وی گفت: از این فرصت ها برای رشد اکوسیستم کارآفرینی دانش بنیان کشور بسیار کم به وجود می آید و باید از آن بهره کافی را ببریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: برنامه های وزارتخانه های مختلف که به وسیله معاونت علمی و فناوری پیگیری می گردد در حال نهایی شدن است و در این راستا برنامه وزارت کشاورزی نهایی شده است.

ستاری با بیان اینکه در حال حاضر اکوسیستم فعالی در کشور وجود دارد که پارک های فناوری بخشی از آن هستند، گفت: طی تفاهمی که در دولت داشتیم و روز گذشته نیز در جلسه هیات دولت بر آن تاکید شد، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با وزارتخانه های اصلی و مالی کشور تعامل داشته و مقرر شد برنامه هایشان را تا خاتمه فروردین ماه نهایی و به تصویب برسانیم.

وی تشریح کرد: طی هر ماه پیشرفت پروژه های خود را در حوزه توسعه اکوسیستم دانش بنیان، تعداد شرکت های دانش بنیان و پروژه های مختلف این حوزه، به دولت ارائه می کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، تاکید نمود: وزرای بزرگ مالی مانند جهاد کشاورزی، اقتصاد، صمت، بهداشت و درمان و غیره که تماما بازیگران اصلی اقتصاد هستند باید در کنار ما از این فرصت طلایی استفاده نمایند.

ستاری اضافه نمود: امیدواریم تا خاتمه فروردین ماه برنامه های وزارتخانه های اصلی که بازیگر اصلی اقتصاد کشور هستند نهایی و اجرا گردد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور در حال اجرا است که بسیار به حوزه فناوری و دانش بنیان یاری می نماید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توضیح داد: در کنار این اتفاقات در مجلس نیز برنامه هایی در حال اجرا است که برای توسعه اکوسیستم دانش بنیان بسیار موثر خواهد بود.

ستاری اعلام کرد: همکاری ما با وزارت علوم مانند گذشته کاملا نزدیک است و با حضور دکتر زلفی گل، اتفاقات خوبی را در حوزه های توسعه پارک های علمی و فناوری، مراکز نوآوری دانشگاهی و غیره شاهد خواهیم بود.

67016/ز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1392

به "ستاری: شعار سال فرصتی ویژه برای رشد و توسعه است، اجرای قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: شعار سال فرصتی ویژه برای رشد و توسعه است، اجرای قانون جهش فراوری دانش بنیان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید