سعد الحریری تمامی طرح ها برای تشکیل دولت جدید را به شکست کشاند

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، دفتر رسانه ای جبران باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان با صدور بیانیه ای از اقدامات سعد الحریری نخست وزیر مکلف این کشور در زمینه تشکیل کابینه جدید به شدت انتقاد کرد.

سعد الحریری تمامی طرح ها برای تشکیل دولت جدید را به شکست کشاند

بر اساس این گزارش، این دفتر در این خصوص تأکید کرد: الحریری تمامی طرح ها و ابتکار عمل ها برای تشکیل دولت جدید لبنان را با شکست روبرو ساخته است. در این میان بعضی رسانه ها کوشش می نمایند تا بر این اقدامات سرپوش بگذارند.

دفتر رسانه ای باسیل در بیانیه خود همچنین آورده است: بعضی رسانه ها کوشش می نمایند تا به وسیله دروغ پراکنی بر شکست الحریری در تشکیل دولت جدید سرپوش بگذارند. ما هیچگاه سهمی را برای مشارکت در دولت جدید درخواست نکردیم.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان روز گذشته گفته بود: خواسته من از حریری این است که یا دولت جدید لبنان را تشکیل دهد و یا از پست خود کناره گیری کند. وی با بیان اینکه این کشور دیگر تحمل بن بست سیاسی را ندارد، توضیح داد: کسی که نمی تواند دولت جدید لبنان را تشکیل دهد، باید از سِمَت خود کناره گیری نماید.

پیش از این نیز روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی نوشته بود: میشل عون، رئیس جمهور لبنان اخیراً در جریان دیدارهایی که داشته است، سخنان صریحی را در مورد علت اصلی اختلافات خود با سعد الحریری مطرح نموده است. او گفته است که در حسن نیت الحریری در تشکیل ائتلافات داخلی شک و تردید دارد.

روزنامه مذکور در مطلب خود همچنین عنوان نموده است: عون معتقد است که سعد الحریری کوشش می نماید تا بر شرکای سیاسی داخلی خود بیفزاید و یک ائتلاف را تشکیل دهد و در عین حال برای جلب حمایت های بین المللی نیز کوشش می نماید. رئیس جمهور لبنان گفته است که هدف اصلی حریری تسلط بر نهادها و مؤسسات مختلف است.

روزنامه الأخبار همچنین در این مطلب خود تأکید نموده است: به گفته رئیس جمهور لبنان، یکی از اهدافی که الحریری برای تحقق آن کوشش می نماید، ممانعت از تحقیقات قضائی در مورد فعالیت های اقتصادی بانک مرکزی به ریاست ریاض سلامه است. در حال حاضر نام ریاض سلامه نیز در لیست ائتلافی که الحریری کوشش می نماید آن را تشکیل دهد، حضور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 906

به "سعد الحریری تمامی طرح ها برای تشکیل دولت جدید را به شکست کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد الحریری تمامی طرح ها برای تشکیل دولت جدید را به شکست کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید