شهرداری مشهد فعلا اجازه تعریف پروژه جدید در بافت اطراف حرم را ندارد

به گزارش تور سریلانکا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: با توجه به تصمیمات اخیر دادگستری استان، شهرداری مشهد فعلا نمی تواند پروژه ای جدید در بافت اطراف حرم تعریف کند.

شهرداری مشهد فعلا اجازه تعریف پروژه جدید در بافت اطراف حرم را ندارد

سیدامیر مرتضوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصمیمات جدیدی که در دادگستری کل استان درخصوص بافت اطراف حرم گرفته شده، اظهار کرد: در حال آنالیز هستیم که ببینیم چه اقداماتی را می توانیم در این منطقه انجام دهیم.

مرتضوی در پاسخ به اینکه با توجه به آخرین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره بافت اطراف حرم مطهر، آیا شهرداری اجازه تملک جدید املاک مردم را دارد، اعلام کرد: در ارتباط با پروژه هایی که تعریف شده باید قائل به تفکیک شویم؛ پاسخگویی به بعضی از پروژه ها مسئله ای ندارد.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی این پروژه ها برای اجرا از نظر مشاوران طرح تفصیلی جدید هم مسئله ای ندارند و به همین دلیل ادامه دادن آن ها اشکالی ایجاد نمی کند.

وی همچنین شرح داد: از شهرداری مشهد خواسته ایم که با اداره کل شهرسازی و مشاوران فعلی که طرح تفصیلی را می نویسند، جلسه بگذارند و موضوعات مرتبط با تملک املاک مردم را آنالیز نموده و پس از برطرف ایرادات و نواقص، اقدامات لازم را انجام دهند.

مرتضوی گفت: همچنین در جلسه امروز دادگستری کل تصمیم گرفته شد که شهرداری فعلا پروژه ای را تعریف نکند تا طرح تفصیلی نوشته گردد.

لازم به ذکر است، 230 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست کردند که ایشان از مجلس در پیگیری بازنگری طرح بافت اطراف حرم مطهر به منظور تقویت هویت اسلامی و تخلفات و جرم انگاری قانون گریزی های اجرا شده در این منطقه، هدایت و حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 431

به "شهرداری مشهد فعلا اجازه تعریف پروژه جدید در بافت اطراف حرم را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری مشهد فعلا اجازه تعریف پروژه جدید در بافت اطراف حرم را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید