دلیل عدم اتصال برخی از گوشی ها به شبکه نسل پنجم

به گزارش تور سریلانکا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه برای معرفی بهترین اپراتور های ثابت و سیار براساس شاخص های کیفی مختلف اطلاع داد.

دلیل عدم اتصال برخی از گوشی ها به شبکه نسل پنجم

به گزارش ایسنا، امیر لاجوردی-جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در همایش روابط عمومی استان ها، شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و در پاسخ به سوالات کارشناسان روابط عمومی این وزارتخانه از معرفی اپراتور های برتر براساس شاخص های کیفی اطلاع داد و گفت: این اقدام برای تسهیل دسترسی مشترکان به بهترین خدمات ارتباطی انجام می گردد.

وی سرعت اینترنت را در کسب رضایت مشترکان بسیار مهم دانست و اضافه نمود: توسعه فیبرنوری در کشور افزایش سرعت اینترنت را در پی دارد چرا که فیبرنوری، سرعت اینترنت را تا 1000 مگابیت بر ثانیه افزایش می دهد و رگولاتوری تصمیم دارد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کف سرعت ارایه شده از سوی اپراتور ها بر روی فیبرنوری را تعیین کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تغییر باور های نادرست جامعه پیرامون بحث تشعشعات دکل های مخابراتی را یکی از وظایف تبیینی حوزه روابط عمومی دانست و گفت: در بحث تشعشعات دو موضوع مطرح است. یکی تشعشعات تجهیزات مخابراتی و BTS ها و دیگری تشعشعاتی است که گوشی های تلفن همراه فراوری می نمایند.

لاجوردی با اشاره به اینکه نظارت بر تداخل فرکانسی تجهیزات رادیویی بر عهده معاونت رادیویی رگولاتوری و نظارت بر مقدار تشعشعات دکل های مخابراتی برعهده سازمان انرژی اتمی کشور است، بیان نمود: میزان گیری تشعشعات دکل های مخابراتی و ارتباطی به وسیله رگولاتوری صورت می گیرد و سازمان انرژی اتمی بر اساس استاندارد های جهانی بر آن نظارت بسیار سختگیرانه ای دارد. ضمن اینکه گوشی های تلفن همراه که مردم استفاده می نمایند نیز تشعشع دارد که قبل از ورود آن ها به کشور، مقدار تشعشع آن ها به وسیله آزمایشگاه های مورد تایید رگولاتوری میزان گیری شده و تنها زمانی که این مقدار کمتر از میزان استاندارد باشد، اجازه واردات به کشور را پیدا می نماید.

معاون وزیر ارتباطات بعلاوه در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه پیرامون ممنوعیت واردات گوشی های آیفون، گفت: در حوزه واردات گوشی همراه، وزارت ارتباطات و رگولاتوری اختیاری ندارد و متولی اصلی واردات گوشی به کشور وزارت صمت است.

جانشین وزیر در امور ارتباطات درباره گوشی هایی که قابلیت اتصال به شبکه 5 G را دارند، بیان نمود: این موضوع به عوامل مختلف بستگی دارد. به عنوان مثال یک گوشی ممکن است نسل پنجم را روی فرکانس 2300 پشتیبانی کند درحالیکه اپراتور ممکن است 5 G را روی فرکانس 3500 ارایه نموده باشد که در اینصورت آن گوشی باوجود پشتیبانی از 5 G، اما قابلیت اتصال و استفاده از نسل پنجم را ندارد.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه برند های مختلف گاهی به صورت منطقه ای و در نسخه های اروپا، آسیا و... فراوری می شوند. یعنی سازندگان متناسب با منطقه جغرافیایی، گوشی را می سازند و قابلیت های مختلف روی آن می گذارند. از همین رو ممکن است یک مدل گوشی 5 G در نسخه اروپایی به شبکه نسل پنجم متصل گردد، اما همان مدل گوشی در نسخه خاورمیانه، جوابگوی 5 G نباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1612

به "دلیل عدم اتصال برخی از گوشی ها به شبکه نسل پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل عدم اتصال برخی از گوشی ها به شبکه نسل پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید