فرهاد مجیدی حتما باید 55 ساله شود تا مربیگری کند؟ ، در ایران همه دنبال نتیجه هستند نه تلاش

به گزارش تور سریلانکا، آقای گل فوتسال آسیا و سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند گفت: فرهاد مجیدی از شاکله همین باشگاه است و زحمات و تلاش های زیادی برای استقلال کشیده به همین خاطر جا دارد تا باشگاه استقلال پای او و پای مجیدی ها بایستد.

فرهاد مجیدی حتما باید 55 ساله شود تا مربیگری کند؟ ، در ایران همه دنبال نتیجه هستند نه تلاش

گروه ورزشی خبرنگاران، آقای گل فوتسال آسیا پس از سرمربیگری در تیم های دبیری تبریز و تأسیسات دریایی این فصل با هدایت تیم گیتی پسند وارد لیگ برتر فوتسال می شود. او که سابقه بازی برای تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه دارد درباره هجمه ای که این مدت به سرمربی جوان استقلال(فرهاد مجیدی) وارد شده حرف زد.

وحید شمسایی در مصاحبه با دانشجو، درباره شرایط این روزهای فوتبال و فوتسال در کشور صحبت کرد. سرمربی جدید تیم ملی فوتسال گیتی پسند درباره شرایط این تیم در حال حاضر و در آینده سخن گفت و همچنین درباره اوضاع تیم استقلال و پرسپولیس همچنین مسائل روز فوتبال حرف زد

متن این پرسش و پاسخ می آید:

* آقای شمسایی! چه شد که سرمربیگری تیم گیتی پسند را پذیرفتید؟

- انتخاب تیم گیتی پسند پس از سه جلسه خیلی خوب و طولانی با مدیرعامل و مالک باشگاه انجام شد. وقتی مشخص شد اهداف ما به یکدیگر نزدیک است باعث شد تا گیتی پسند را به عنوان تیم فصل بعد انتخاب کنم.

* شرایط این باشگاه به چه صورت است؟

- یک باشگاه خصوصی است که با بیزینس خوبی که دارد توانسته در رده های پایه و بزرگسالان سرمایه گذاری خوبی کرده و نتایج مطلوبی هم بگیرد. این تیم 11، 12 سال است که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عنوان قهرمانی داشته و در لیگ مقام نایب قهرمانی و سومی هم داشته و کلاً باشگاه حرفه ای است که فکر کردم می توانم با این تیم نتایج خوبی بگیرم.

* شرایط تمرینات تان به چه ترتیب است؟

- فعلاً دعا می کنیم کرونا دست از سرمان بردارد تا بگذارد ما لیگ ما را با قدرت آغاز کنید.

* یارگیری کرده اید؟

- ما هنوز تیم مان را نبسته ایم ولی شرایط فعلی تیم مناسب است چرا که ما در لیگ یک رقیب خیلی و خوب داریم به نام مس سونگون که این تیم هم جزو عنوان داران لیگ برتر است. البته آنها دولتی هستند و ما خصوصی و اغلب شرایط برای تیم های دولتی بهتر است. با این حال سعی داریم با توان کامل در لیگ جدید حضور پیدا کنیم.

* اینکه لیگ فوتسال به حالت دو قطبی درآمده لطمه ای به تیم ملی نمی زند؟

- سالی که من سرمربی تیم تاسیسات دریایی بودم و قهرمان ایران و آسیا هم شدیم تا روز آخر کسی نمی دانست چه تیمی قهرمان است و همان فصل 5 تیم مدعی عنوان قهرمانی بودند. این خیلی خوب بود که چند تیم همزمان دارای بخت قهرمانی بودند اما الان مدتی است که لیگ دو قطبی شده البته تیم سن ایچ آمده و سرمایه گذاری کرده اما در نهایت هر چه قدرت تیم ها بیشتر باشد و تیم های مدعی تعدادشان بیشتر باشد به تیم ملی کمک می کند.

* برویم سراغ فوتبال! از اوضاع و احوال استقلال خبر دارید؟ فرهاد مجیدی از دوستان شما در استقلال این روزها در کسوت مربیگری به شدت تحت فشار است؟

- ببینید باید بپذیریم که نسل جدید مربیان وارد فوتبال شده اند. الان یحیی گل محمدی را ببینید که ماحصل تجربه اش را اینطوری در اختیار پرسپولیس گذاشت و در 10 بازی 9 برد و یک مساوی کسب کرد. این خیلی قشنگ است که باشگاه پرسپولیس پای یحیی ایستاد. یحیی هم یک مربی جوان است. شاید هم سن و سال فرهاد. متاسفانه در ایران همه دنبال نتیجه هستند.

* چرا؟

- به دلیل اینکه ما همه نتیجه گرا هستیم. شاید خود من هم اگر روزی مدیرعامل باشگاه شوم دوست داشته باشم تیمم نتیجه بگیرد. برای همین مدیران کم طاقت می شوند چون مردم فشار می آورند! اما فرهاد مجیدی از شاکله همین باشگاه است و زحمات و تلاش های زیادی برای استقلال کشیده به همین خاطر جا دارد تا باشگاه استقلال پای او و پای مجیدی ها بایستد. در حال حاضر استقلال شرایط خوبی در جام لیگ برتر و جام حذفی دارد.

*بازی استقلال با سپاهان را چطور می بینید؟

- قطعا بازی زیبا و جذابی خواهد بود. البته در آن طرف امیرخان قلعه نویی است که او هم مربی بزرگی است. خود امیرخان فصل قبل شرایط بد سپاهان را به شرایط خوب تبدیل کرد اما همین حالا و با اینکه تیمش مکان خوبی در جدول دارد متاسفانه تحت فشار قرار گرفته. خدا را شکر می کنیم که بالاخره از بیمارستان هم مرخص شد و حال عمومی ایشان بهتر است. اما متاسفانه در فوتبال ما همه دنبال نتیجه هستند و این مسائل برای ما خوب نیست.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

فوتبال ورزش پر فراز و نشیبی است. قلعه نویی پرافتخارترین مربی ایران در لیگ برتر است ولی نمی توان توقع داشت همیشه یک نفر و یک تیم قهرمان شود. اگر قرار باشد همیشه شمسایی تیمش قهرمان مسابقات فوتسال شود که دیگر بقیه تیم ها جایی برای تلاش و فعالیت ندارند. در دنیای حرفه ای، مورینیو پس از چند فصل موفقیت چندین سال افت کرد اما دیدیم که باز هم مدیرانی هستند که پای چنین مربیانی نمی ایستد.

* چرا چنین طرز تفکری در ایران وجود ندارد؟

- متاسفانه ما فکر می کنیم فرهاد مجیدی حتماً باید 55 ساله شود تا آن وقت مربی خوبی شود ولی نمی گوییم که همین حالا یک مربی جوان به نام یورگن کلوپ بعد از 38 سال تیم لیورپول را چطور قهرمان کرد و یا جولیان ناگلزمن که تیم لایپزیک را اینچنین زیر و رو کرده تنها 33 سال سن دارد. در دنیا همه به مربیان جوان اطمینان می کنند و تیم هایشان را به دستشان می سپارند.

* چرا؟

- مربی جوان جسارت دارد و شجاعت دارد اما مربی هر چه سنش بالاتر می رود محافظه کارتر می شود. به اعتقاد من باید به فرهاد مجیدی زمان و فرصت بیشتری بدهند.

* درباره قهرمانی پرسپولیس صحبت نمی کنید؟

- قهرمانی پرسپولیس فوق العاده بود! چهار سال پیاپی قهرمانی کارآسانی نیست. یک کار بسیار سخت است که یک مجموعه کامل و متحد را می طلبد. باید به این قهرمانی ها احترام گذاشت. همچنانکه یوونتوس در ایتالیا چندین سال پیاپی قهرمان شد و تیم های دیگری مانند منچستریونایتد و بایرن مونیخ. این ها تیم هایی هستند که در کشورشان قابل احترام هستند و ما نباید قهرمانی های این چنین تیم هایی را زیر سوال ببریم، بلکه باید ببینیم فلسفه قهرمانی این که تیم ها چه چیزی بوده است؟ باید پای موفقیت اینها ایستاد و روش کار آنها را الگو قرار داد. من فکر می کنم استقلال هم که جزو پر افتخار ترین تیم های ایران و آسیا است می تواند با صبوری و فرصت دادن به نیروهای بالقوه ای که دارد مثل فرهاد مجیدی چنین افتخاراتی را کسب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 492

به "فرهاد مجیدی حتما باید 55 ساله شود تا مربیگری کند؟ ، در ایران همه دنبال نتیجه هستند نه تلاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهاد مجیدی حتما باید 55 ساله شود تا مربیگری کند؟ ، در ایران همه دنبال نتیجه هستند نه تلاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید