فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید

به گزارش تور سریلانکا، به جای برچسب زدن، فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید که سال های سال است پای این انقلاب خون داده اند و خون دل خورده اند.

فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید

گروه دانشگاه خبرنگاران- ساسان میـری؛ * محرومیت و خوزستان دو کلمه جداناپذیری که هر از چندگاهی با مـوضـوعاتـی ماننـد ریزگرد ها، قطع شدن مداوم آب و برق، موضوعات مناقشه برانگیز انتقال آب های خوزستان و اکنون هم غیـزانیـه پررنگ و تیتـر اول اهالی قلم می گردد، ولی مانند همواره رفته رفته همه چیز فراموش شده و یک خوزستان می ماند و محرومیت های کثیر مردمانی که دیگر نه در خصوص دموکراسی و توسعه ملی دادخواهی می نمایند و نه از سهمشان در درآمد ها نفتی حرفی به میان می آورند و حتی کوچکترین اعتراضی نیز به قیمت های نجومی اقلام مورد احتیاج زندگیشان ندارند. تنها خواستشان هوایی نسبتا پاک برای تنفس و آبی برای نوشیدن است؛ براستی که جناب روحانی چه خوب عزت را به این مردم بازگرداندند.

جناب، توسعه و حقوق شهروندی پیشکش یک جرعه آب به این مردم بدهید، بلکه کمی از عطش درونیشان کاسته گردد و راحت تر با این تناقض کنار بیایند که چگونه است، دغدغه اصلی مان رنج و حقوق انسانی و نحوه برخورد دولت های دیگر با مردمانشان است، ولی خودمان در مقابل رنج هموطنانمان پنبه در گوش می گذاریم و به راحتی عدل خواستار را ضد انقلابی خوانده و آن ها را با سرکوب در نطفه خفه می کنیم.

روزگاری نیز در کتاب جغرافیای دوران دبیرستان می خواندیم: (آفریقا، سرزمینی غنی با مردمی فقیر) حال این تیتر برایمان قابل فهم می گردد وقتی می بینیم مردمانی که زیر پای آن ها نفت جاری است ولی برای مخارج زندگی شان به سبب مشقت های زیاد حتی تا کام مرگ کشیده می شوند.

قدر این مردم را تنها نخل های خین و آب های اروند و شوره زار های شلمچه می دانند؛ مردمانی که در کنار دستشان شاهد انتقال لوله های نفت هستند، ولی در لوله های آب خانه شان تنها هوا جریان دارد.

مسئله غیزانیه نیز معادله پیچیده ای نخواهد داشت با یک آنالیز سطحی می توان اساس این مشکل را ریشه یابی کرد می پرسید چه طور؟38درصد آب های سطحی کشور در خوزستان است و این درحالی است که اکثـر شهر های این استان به خصوص شهر اهواز با مسائل عدیده ای در رابطه با آب شرب دست و پنجه نرم می نمایند. علاوه بر آن روزانه قریب به پانصدهزار بشکه نفت تنها از منطقه غیزانیه برداشت می گردد، ولی اینگونه شاهد مظلومیت و محرومیت ساکنین این روستای شهید پرور هستیم .

حال تنها یک پاسخ باقی می ماند؛ نفوذ و دستپخت افکار آمریکا در اداره اقتصاد این مرز و بوم و از طرفی فساد و رانت خواری در قوه مقننه و قوه مجریه که چندسالیست جز کارنامه ای سیاه چیزی بر جای نگذاشتند.حال مرور قانون اساسی برای مردم بی سرپناهی که جواب خود را از لول تفنگ دریافت کردند، دردی را دوا نمی کند. باید ماند تا بلکه ظهور امام عصر(عج) دوا بخش درد این مردم از همه جا رانده شده باشد.

این مسئله دیگر به یک اصل تبدیل شده که همواره زیاده خواهی وطن فروشان مزدور، نه تنها مردم خوزستان بلکه ساکنین تمامی استان های مرزی را قربانی کند. مگر این مردم تقاص چه گناه نکرده ای را پس می دهند که یک سال دارو ندارشان غرق در آب می گردد و سالی دگر در پی جرعه ای آب به گلوله بسته می شوند.

الان هم که استاندار خوزستان و رییس جمهور محترم دستور به برطرف هر چه سریع تر مشکل بی آبی غیزانیه دادند، حال سوال ما اینجاست که اگر این مشکل با یک دستور برطرف می شد چرا تا الان اقدامی نکردند؟ مگر اینکه اینان عامدانه در حال کوشش اند تا نارضایتی مردم را به حداکثر برسانند. البته که ما امیدواریم که آدینه معروف جناب روحانی برسد تا از درد مردم باخبر گردد و دست بکار گردد هرچند خداکند اینبار استثنا ً دست بکار سازندگی شوند. گرچه مسائل حوزه های مختلف خوزستان فرابخشی است و همه دستگاه ها و بخش ها باید همکاری و تعامل داشته باشند تا مسائل از میان برداشته گردد.

خواست ما این است که از فعالین جوان به خصوص قشر دانشجو در نشست هایی دعوت به عمل آید تا پیشنهادات اجرایی خود را باعنایت به اهمیت نقش جوانان و تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر بهره گیری از ظرفیت نیرو ها و استعداد های جوان، در این راستا ارائه دهند.

هرچند سایر شهر های خوزستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، خرمشهر آزاد شد، آباد نشد. دزفول هشت سال دفاع کرد، ولی دفاعش برای بقاء خاتمه نیافت، مسجد سلیمان اولین معدن طلای سیاه، سیاه بخت باقی ماند. اما عزیزان امروز فریاد غیزانیه نه فریب است و نه قریب صدای مستضعفانی است که صاحبان اصلی این خاک و انقلاب اند و برماست که با دادخواهی و عدل جویی حق مستضعفین را بازستانیم.

من مسلمان ام به جای برچسب زدن، فکر چسب زخمی برای دوای درد این مردمی باشید که سال های سال است پای این انقلاب خون داده اند و خون دل خورده اند.

ساسان میـری، دبیـر انجمـن اسلامـی دانشجـویان مستقـل دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 393

به "فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر چسب زخمی برای دوای درد مردم خوزستان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید