لایحه آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می زند

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل ازورج، لایحه ای جدید از پشتیبانی قانونی برای اپلیکیشن ها و وب سایت ها می کاهد و احتمالا رمزگذاری اطلاعات در فضای آنلاین را به خطر می اندازد.

لایحه آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می زند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

براساس این لایحه یک کمیسیون ملی جدید در حوزه جلوگیری از سوءاستفاده از بچه ها در فضای آنلاین ایجاد می گردد تا قوانینی را برای یافتن و حذف محتوای سوءاستفاده از بچه ها به وجود بیاورد.

اگر شرکت ها از این قوانین پیروی ننمایند، طبق لایحه جدید بعضی از اقدامات حفاظتی از شرکت ها که در بخش 230 قانون شایستگی ارتباطات(Communication Decency Act) به آن اشاره شده، حذف می گردد. اقدامات ذکر شده در بخش 230 قانون مذکور تاحد زیادی شرکتها را از مسئولیت پذیری برای پست های کاربران محافظت می نماید.

طبق گزارش های مختلف از بلومبرگ و وب سایت اینفورمیشن، سناتور لیندزی گراهام مشغول نوشتن این لایحه است. لایحه مذکور در حال حاضرEARN IT نام گرفته است. قانون جدید بندی به بخش 230 قانون اضافه می نماید که طبق آن شرکت ها در برابر تعقیب قانونی و شکایت های مدنی درباره سواستفاده از بچه ها و مطالب مربوط مسئول هستند مگر آنها از شیوه های ارائه شده توسط کمیسیون جلوگیری از سواستفاده از بچه ها در فضای آنلاین پیروی نمایند.

البته این لایحه قوانین خاصی را تعیین ننموده اما کمیسیون (که رییس آن دادستان کل آمریکا است)، احتمالا شیوه رمزگذاری اطلاعات کاربران را محدود می نماید.

شرکت های بزرگ فناوری در سال های اخیر از رمزگذاری سربه سر (end to end) اطلاعات کاربران استفاده می نمایند. واتس اپ یکی از اپلیکیشن هایی است که از این شیوه رمزگذاری اطلاعات استفاده می نماید. این درحالی است که مقامات مختلف نسبت به این شیوه اعتراض نموده اند و معتقدند دسترسی نیروهای پلیس به اطلاعات برای یافتن مجرمان را محدود می نماید. اما در صورت تصویب لایحه EARN IT کمیسیون مذکور شرکت ها را مجبور می نماید تا راهی برای دسترسی به اطلاعات کاربران فراهم نمایند.

البته سخنگوی سناتور گراهام اعلام نموده این لایحه نهایی نیست. همچنین وزارت دادگستری نگاهی دقیق تر به بخش 230 می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 127

به "لایحه آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه آمریکایی که رمزگذاری اطلاعات را دور می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید