ماکرون و امیر قطر درباره آشتی دوحه و ریاض تبادل نظر کردند

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به صورت تلفنی با تمیم بن حمد ال ثانی امیر قطر مصاحبه کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در مورد مصالحه اخیر میان دوحه و ریاض بحث و گفتگو کردند.

ماکرون و امیر قطر درباره آشتی دوحه و ریاض تبادل نظر کردند

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، ماکرون در جریان این تماس تلفنی اظهار داشت که پاریس از آشتی دوحه و ریاض استقبال می نماید. طرف های فرانسوی و قطری همچنین در مورد راهکارهای تقویت روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس در حالی به اتمام رسید که سران عربستان سعودی و قطر توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اظهار داشتند که پروازهای دوجانبه به زودی از سرگرفته شده است.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان آشتی اجباری با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه های وابسته به سعودی ها و در رأس آنها شبکه های العربیه و الحدث تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد عظیم برای ریاض یاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 748

به "ماکرون و امیر قطر درباره آشتی دوحه و ریاض تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون و امیر قطر درباره آشتی دوحه و ریاض تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید