محورهای مذاکره واشنگتن و بغداد از زبان سفیر آمریکا

به گزارش تور سریلانکا، سفیر آمریکا در بغداد امروز محورهای مذاکرات آینده واشنگتن و بغداد را تشریح کرد.

محورهای مذاکره واشنگتن و بغداد از زبان سفیر آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت بغداد الیوم، متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد در فایلی تصویری در پاسخ به این سوال که آیا حمایت آمریکا از عراق فقط روی مبارزه با داعش متمرکز خواهد بود، گفت: در طول هفته های آینده، همکاران در سفارت آمریکا در بغداد درباره چگونگی طرح توافقنامه چارچوب راهبردی بحث و گفتگو خواهند کرد. ما همه جنبه های روابط دوجانبه سیاسی، مالی ، فرهنگی ، آموزشی و علمی خود را داریم و فقط محدود به یاری امنیتی نیست.

وی اضافه نمود: برای شما، اطلاع یافتن بیشتر از جزئیات راههای حمایت انسانی آژانس توسعه بین المللی و حمایت از ثبات میلیون ها عراقی در معرض خطر میسّر خواهد شد.

سفیر آمریکا گفت: بخش مالی، از کوشش خود برای آوردن هیئت های تجاری و سرمایه های آمریکایی و سرمایه داران و یاری به عراق سخن خواهد گفت تا این کشور در زمینه انرژی مستقل باشد.

وی اضافه نمود: بخش سیاسی، درباره برنامه خود برای تقویت حقوق بشر و عدالت و بازخواست سخن خواهد گفت.

سفیر آمریکا گفت: نسل آینده عراقی ها از کار بخش فرهنگی ما به وسیله اعزام صدها دانشجوی عراقی هرساله به آمریکا براساس برنامه تبادل دانشجو بهره خواهد برد. یاری به حفظ میراث فرهنگی غنی عراق نیز در همین چارچوب خواهد بود.

سفیر آمریکا توضیح داد: همانطور که می بینید، شراکت ما صرفا روی حمایت از نیروهای امنیتی عراق نیست و چشم انتظار نشست های گفت وگوی راهبردی آینده هستیم که هدف از آن همکاری درباره چگونگی تقویت این پیوندها برای چیره شدن بر چالش های عدیده ای است که عراق همچنان با آن روبرو است.

به گزارش خبرنگاران، نگاهی به کارنامه دو دهه گذشته آمریکا در عراق از جمله نادیده دریافت تعهدات خود در حفظ حاکمیت عراق و احترام به آن، نشان می دهد که در دوره کنونی، واشنگتن تنها به دنبال ادامه حضور خود در عراق به شکلی آبرومندانه و رسمی است تا بتواند در آینده اهداف منطقه ای خود را که تسلط بر عراق است، محقق کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 380

به "محورهای مذاکره واشنگتن و بغداد از زبان سفیر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محورهای مذاکره واشنگتن و بغداد از زبان سفیر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید