مسابقه استانی کتاب، رسانه ماندگار در لرستان برگزار می گردد

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران در لرستان، به نقل از ستاد خبری بیست ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن اشاره به اجرای بیش از 120 برنامه فرهنگی در استان لرستان همزمان با هفته کتاب، اظهار کرد: برگزاری مسابقه استانی کتاب، رسانه ماندگار با هدف فراوری محتوای رسانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان نشریات مکتوب و پایگاه های خبری محلی استان یکی از این برنامه ها است.

مسابقه استانی کتاب، رسانه ماندگار در لرستان برگزار می گردد

وی ادامه داد: بعلاوه در این هفته مسابقه عکاسی کتابخانه های شخصی با همکاری کافه هنر خرم آباد و با هدف مشارکت شهروندان در برگزاری هفته کتاب و ایجاد انگیزه برای ترویج کتابخوانی برگزار می گردد.

او در بخش دیگر صحبت های خود به برگزاری آیین اختتامیه هشتمین دوره کتاب سال استان لرستان اشاره نمود و گفت: در این دوره 282 عنوان کتاب برای داوری به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال شد و کتاب ها در 11 بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بعلاوه با اشاره به اجرای چند پویش فرهنگی در سطح استان شرح داد: پویش نذر فرهنگی، از چیزی نمی ترسیدم و اهدای کتاب اهدای آگاهی و دانایی با همکاری دفاتر تسهیل گری و پویش اهدای خون نویسندگان و اهالی قلم لرستان در این هفته انجام می گردد.

او بعلاوه عنوان کرد: قرار است از 25 عنوان کتاب تازه منتشر شده ناشران استان در مرکز و بیش از 70 عنوان کتاب در سایر شهرستان های استان نیز در این هفته رونمایی گردد.

وی تاکید نمود: سرکشی به کتاب فروشی های سطح استان، تقدیر از فعالیت های کتاب فروشان شرکت کننده در طرح توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) و ملاقات با ناشران و نویسندگان استان نیز در دستور کار ما در هفته کتاب قرار گرفته است.

احمدحسین فتایی در انتها سخنان خود از اهدای 5000 جلد کتاب به مناسبت هفته کتاب اطلاع داد و گفت: این کتاب ها به موسسات، نهادهای غیر دولتی و دفاتر تسهیل گری برای طرح های ترویجی کتابخوانی سطح استان، روستاها و منطقه ها کم برخودار به خصوص روستاها و عشایری که دسترسی به کتاب ندارند اهدا خواهد شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم آذرماه 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم در سراسر کشور ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1262

به "مسابقه استانی کتاب، رسانه ماندگار در لرستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه استانی کتاب، رسانه ماندگار در لرستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید