معرفی کتاب خوشبختی در پیشِ رو

به گزارش تور سریلانکا، خبرنگاران/قزوین خوشبختی در پیشِ رو (سفری فلسفی)، اثر فردریک لونوار است که توسط هوشمند دهقان ترجمه شده و نشر پیام امروز این کتاب را چاپ و منتشر کرده است.

معرفی کتاب خوشبختی در پیشِ رو

دوشنبه ها با اهالی کتاب قرار همنشینی داریم تا تلخی روزگار کرونا را با کتاب شیرین کنیم که به فرموده حضرت حافظ: دو یار زیرک و از باده کهن دومنی/ فراغتی و کتابی و گوشه چمنی.

دوشنبه ها با پویش #کتاب-یار میهمان صفحات شما در فضای مجازی هستیم. این هفته کتاب خوشبختی در پیشِ رو توسط گیتی باقری، نویسنده و فیلمساز قزوینی معرفی می شود.

معرفی شناسنامه ای کتاب

خوشبختی در پیشِ رو (سفری فلسفی)، اثر فردریک لونوار است که توسط هوشمند دهقان ترجمه شده و نشر پیام امروز این کتاب را چاپ و منتشر کرده است.

این کتاب درباره ...

شاید خوشبختی بیش از هر مسئله دیگری برای مردم جهان پرسش برانگیز باشد و نوشتن درباره آن آسان نیست. ولی نویسنده کتاب به دنبال آن ست که به خواننده های کتاب کمک کند تا صدای خوشبختی را در درونشان بشنوند.

این کتاب را بخوانید چون...

این کتاب را بخوانید چون می تواند پنجره ای باشد به روی باورهای ما در باب زندگی، همراه با سعادت و خوشبختی از دریچهٔ نگاه فیلسوفانی چون ارسطو، ایپکور و اسپینوزا.

این کتاب را توصیه می کنم به...

همه کسانی که به دنبال زندگی معنادار و شیرینی هستند.

این کتاب به ما کمک می کند که...

معیارهای خود را در باب خوشبختی بازنگری کنیم و بسنجیم.

اگر بخواهم درباره کتاب خیلی کوتاه برای شما توضیح بدهم باید بگویم که...

وقتی می توانیم بگوییم که (در مجموع از زندگی خود راضی هستیم) بر هستی خویش تأمل کرده باشیم. خوشبختی احساسی انسانی است که به خودآگاهی مرتبط باشد. ما باید از بهروزی مان از موهبت در معرض لحظات خوش زندگی قرار دریافت آگاه باشیم تا احساس خوشبختی کنیم.

این پاراگراف از کتاب را خیلی پسندیدم...

خوشبخت بودن یعنی یاد بگیرم که انتخاب کنیم. انتخاب راستا، انتخاب حرفه، انتخاب طریق زیستن، انتخاب دوستان و ارزش هایی که بنای زندگی خود را می سازیم. خوب زیستن یعنی اینکه یاد بگیریم که به همه انتظارهایی که از ما می رود پاسخ دهیم و اولویت های خود را نظم و ترتیب دهیم. با تأمل کردن به زندگی خود، در انطباق با ارزش ها و اهدافی که تعقیب می کنیم، انسجام بخشیم. برای خوب زیستن هیچ چیز مهم تر از آن نیست که بتوانیم چیزها را به خوبی داوری کنیم و از هم تمایز دهیم.

از یک تا 5 به این کتاب 5 ستاره می دهم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 726

به "معرفی کتاب خوشبختی در پیشِ رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب خوشبختی در پیشِ رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید