ملزومات سفر در فصل بارندگی

به گزارش تور سریلانکا، گردشگران حرفه ای می دانند که در طول سفر به خصوص سفرهای کمپینگ و صحرایی اتفاقات پیش بینی نشده بسیاری ممکن است رخ بدهد.

بنابراین اگر به مناطقی سفر می کنید که احتمال بارش و شرایط آب و هوایی حاد وجود دارد به یک سری ملزومات احتیاج دارید تا بتوانید به جای غر زدن و عجز و ناله، از این پدیده های طبیعی لذت وافری ببرید. در این مطلب با خبرنگاران باشید تا بدانید در چنین سفرهایی به چه وسایلی بیش از همه احتیاج پیدا خواهید کرد.

ملزومات سفر در فصل بارندگی
  • ژاکت فوق سبک بارانی

در هنگام رطوبت و گرما، بدن انسان دائما عرق خواهد نمود و شخص را کلافه می نماید. اما در مواقع بارش باران شدید، ممکن است حس خوبی پیدا کنید و بخواهید کمی قدم بزنید. اما برای اینکه این لذت بردن به بهای بیماری برای تان تمام نگردد، بهتر است یک ژاکت سبک، ضد آب و نازک به همراه داشته باشید.

  • کیف سفر همه کاره

گاهی در طول سفر پیش می آید که به پیاده روی بروید، با اتوبوس و قطار به خرید و گردش بروید، خرید کنید و یا اموری از این دست. بنابراین برای اینکه وسایلی که خریده اید و یا همراه خود دارید خیس نشوند، باید فکری بکنید. برای این منظور، کافیست یک کیف ضد آب همراه خود داشته باشید. این کیف چندان جاگیر نخواهد بود اما خیلی کارتان را راه می اندازد.

  • محافظت در برابر آفتاب و حشرات

بارانی بودن هوا به این معنا نیست که اشعه UV خورشید دیگر در کار نیست. در هر آب و هوایی برای محافظت از پوست باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. در آسیا حشرات ریز گزنده بسیار زیاد دیده می گردد. برای اینکه از شر حشرات در امان باشید، باید کرم مخصوص گزیدگی حشرات در دسترس تان باشد. این دو از نیازهای روزانه شما خواهد بود.

  • لباس مناسب

همانطور که گفتیم رطوبت و گرما باعث تعریق زیاد می گردد. اما در ارتفاعات ممکن است هوا بسیار سرد باشد. بنابراین باید لباس مناسب همراه داشته باشید. برای راحتی کار، می توانید چندین لباس نازک و سبک به تن کنید تا هر زمان خواستید تعداد آن ها را کاهش یا افزایش دهید.

  • چتر

یکی از وسایل ضروری سفرهایی که فکر می کنید بارش هایی در آن اتفاق بیفتد، چتر است که معمولا فراموش می گردد. قبل از سفر یک چتر با دوام و کوچک بخرید تا در مقصد بتوانید از آن بهره ببرید.

  • صندل پیاده روی

می دانید که در زمان بارش باران باید از کفش مناسب بهره ببرید. اما بعد از باران که هوا مرطوب و گرم می گردد، برترین کفش، صندل است که پاهای تان خنک گردد.

  • روسری

برای بازدید از مکان های مذهبی باید از شال یا روسری بهره ببرید. البته معمولا در کنار مکان های مذهبی این اجناس به فروش می رسد اما ممکن است کیفیت مناسبی نداشته نباشند و قیمت بالایی هم داشته باشند. بنابراین پس یک شال خنک و مناسب همراه خود داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1360

به "ملزومات سفر در فصل بارندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملزومات سفر در فصل بارندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید