نقش چاپ دیجیتال در راحت تر شدن راستا خریدار The Buyers Journey

به گزارش تور سریلانکا، آیا می دانید 62 درصد خرده فروشان برای چاپ اقلام تبلیغاتی خود از چاپ دیجیتال استفاده می نمایند؟

نقش چاپ دیجیتال در راحت تر شدن راستا خریدار The Buyers Journey

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از این میزان بیش از 80٪ از آنها برای بازاریابی مستقیم استفاده می‌گردد(مثلا برای چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتریان).

طبق مطالعه‌ای از انجمن تخصصی تصویر گرافیکی و تحقیقات NAPCO، چاپ دیجیتال توسط بازاریابان به منظور شخصی‌سازی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌گردد بازاریابی برای مصرف نمایندگان خاص نتایج مطلوب‌تری در پی داشته باشد.

در این مطالعه بازاریابانی که از چاپ دیجیتال برای جلب توجه مشتریان استفاده می کردند عنوان داشته اند که مشتریانشان به طرز چشمگیری افزایش یافته اند.

راستا خریدار یا راستا قیف فروش (The Buyers Journey)چیست؟

راستا خریدار یا راستا قیف فروش (The Buyers Journey)، روشی برای تجسم تعداد قدم ها و مراحلی است که احتیاج است یک کاربر بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل شده و تصمیم به خرید محصولاتتان بگیرد. این مراحل می تواند تا حدودی متفاوت باشد، اما عموماً شامل مراحل آگاهی، جلب توجه، تصمیم گیری و حفظ مشتری است. در ادامه نحوه استفاده از چاپ دیجیتال که می تواند برای جلب مشتری در هر یک از مراحل قیف تبدیل، توضیح داده می گردد.

مرحله 1: مرحله آگاهی

در مرحله آگاهی ، مصرف نمایندگان فقط متوجه میشوند که احتیاج یا مسئله ای دارند که باید حل گردد. در این مرحله، بازاریابی باید بر افزایش آگاهی از برند و هدف قرار دادن نقطه درد یا احتیاجمندی مصرف نماینده متمرکز گردد. به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی مستقیم از طریق پست در این مرحله می تواند به مناطق خاصی اختصاص یافته و به عنوان محتوای آموزشی با موضوع موضوعات فصلی خاص برای مشتریان B2B(خریدار به خریدار) یا B2C (خریدار با فروشنده) متمرکز گردد.

محتوایی که برای افرادی خاص فراوری شده، در این مرحله بسیار مهم است، زیرا می خواهید اعتماد ایجاد نموده و کاربران را نسبت به برند خود علاقه مند سازید. قابلیت شخصی سازی ارائه شده توسط چاپ دیجیتال به شما امکان می دهد پیغام های بسیار خاص را برای گروهی خاصی از کاربران به سرعت و بسیار آسان تنظیم کنید.

مجددا گفتنی است، مرحله آگاهی در خصوص فروش نیست، شما می خواهید قبل از آغاز بحث درباره کالاها و خدمات خاص، اعتماد بازار هدف خود را جلب نمایید.

مرحله 2: مرحله جلب توجه

هنگامی که مصرف نمایندگان نقطه درد و احتیاجمندی های خود را شناسایی کردند، طیف گسترده ای از مشاغل را برای راهکار هایی جستجو می نمایند که تا از طریق آن ها بتوانند احتیاج خود را رفع سازند. در این مرحله، توزیع محصولات تبلیغاتی سفارشی که کاربردی بوده و همچنین کالاها و خدمات شما را به خوبی معرفی نمایند ، سبب خواهند شد برند شما در صدر اولویت های انتخابی کاربران قرار بگیرد. به عنوان مثال، یک شرکت املاک و مستغلات که هدایای تبلیغاتی سفارشی شده مانند تقویم تبلیغاتی را توزیع می نماید ، می تواند از آن به عنوان فرصتی استفاده کند تا جزئیاتی در خصوص مزایا استفاده از خدمات و سایر دستاوردهایشان را در آن درج نمایند.

مرحله 3: مرحله تصمیم گیری

زمانی که مصرف نماینده انتظارات خود را معین نمود، نوبت شماست تا با ارائه محصولات چاپ دیجیتالی خود به آن ها حس مهم بودن بدهید. بهترین راهکار به منظور جلب رضایت کاربران، ایجاد یک کمپین بازاریابی مستقیم با ارسال پیشنهادهای انحصاری به مصرف نمایندگان می باشد. استفاده از چاپ دیجیتالی با کیفیت بالا برای بسته بندی و علائم می تواند محصولی را برای مصرف نمایندگان فراهم کند تا مصرف نمایندگان احساس نمایند عملاً برای آنها ساخته شده است، بنابراین باعث جلب مشتری می گردد.

مرحله 4: مرحله نگهداری یا حفظ مشتری

تبدیل یک کاربر بالقوه به یک مشتری بالفعل خیلی خوب است اما به این معنی نیست که فرآیند قیف تبدیل انتها یافته، چرا که مهم ترین مساله در این مرحله حفظ مشتری و تبدیل او به یک مشتری وفادار و دائمی می باشد، برای تحقق این امر می توانید از کمپین های ارسال مستقیم محصولات از طریق پست بهره ببرید یا برای آن ها تخفیف های ویژه ای در نظر بگیرید. این کار با تجزیه و تحلیل چاپ دیجیتال و ردیابی و پروفایل کردن مشتریان تحقق می یابد، با این وجود، چنین عملنمودها و خدمات پیشرفته ای فقط توسط شرکتهای چاپ با جدیدترین راهکارهای چاپ دیجیتال و چاپ وب، قابل ارائه هستند.

در نهایت نقش چاپ دیجیتال در راحت‌تر شدن راستا خریدار The Buyers Journey چیست؟

اینکه شما بتوانید با استفاده از چاپ دیجیتال، بتوانید هدایای ارزشمندی در تعداد کم و به صورت شخصی سازی شده (برای هر مشتری یا مخاطب هدیه ای خاص با نام خودش((مثلا اتوماتیک تبلیغاتی با نام خود شخص))) ارسال کنید، باعث جلب توجه مخاطب شما میگردد به اینصورت که وقت مشتری شما آن هدیه را با نام خود ببیند متوجه میزان اهمیتی که برایش قائل بوده‌اید می‌گردد. به طور کلی چاپ دیجیتال برای شخصی سازی و چاپ در تعداد کم بهترین گزینه می‌باشد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 666

به "نقش چاپ دیجیتال در راحت تر شدن راستا خریدار The Buyers Journey" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش چاپ دیجیتال در راحت تر شدن راستا خریدار The Buyers Journey"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید