نوآوری باید در خدمت افزایش بهره وری و رشد و توسعه باشد

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، نوآوری در فضای کسب وکار و رقابت فزاینده برای دستیابی به مزیت های رقابتی پایدار از اهمیتی خاص برخوردار است. به همین دلیل، مجموعه فناپ در جهت شکل گیری معاونت نوآوری و توسعه اکوسیستم دیجیتال این شرکت و نیز در راستای ترویج علم و نوآوری، از انتشار جدیدترین کتاب هنری چسبرو مبدع نگرش نوآوری باز با عنوان نتایج نوآوری باز، گذر از هیاهو و پرداختن به کسب وکار به وسیله انتشارات آریانا قلم حمایت نموده است.

نوآوری باید در خدمت افزایش بهره وری و رشد و توسعه باشد

به این بهانه، رویداد برخطی با حضور پروفسور چسبرو نویسنده کتاب، سیدکامران باقری مروج نوآوری باز و مترجم کتاب های چسبرو در ایران، و محمود کریمی صاحب نظر نوآوری باز و مشاور نوآوری فناپ برگزار گردید.

لازم به ذکر است در این رویداد که با استقبال بیش از هزار نفر ثبت نام نماینده روبه رو شد، چسبرو ابراز داشت که نوآوری باید در خدمت افزایش بهره وری و رشد و توسعه شرکت باشد. وی معتقد است که فرهنگ یک شرکت و پذیرش ذهنی اعضای یک سازمان در شکل گیری نوآوری باز بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این استاد دانشگاه برکلی گفت: در راه نوآوری موانع بسیاری وجود دارد؛ برای مثال، می توان به نداشتن زیرساخت و عدم سرمایه گذاری برای بهتر شدن آینده اشاره نمود که نشانه های خطرناکی هستند، اما به نظرم با سیاستگذاریِ درست می گردد خسارت های احتمالی را التیام داد. ضمن اینکه از دیگر مسائل نوآوری می توان به رشد، تعداد زیاد، و سرعت بالای آن اشاره نمود و در این حالت، تراکم، همان نتیجه ناخواسته ماست. بعلاوه معتقدم ممکن است با کمبود منابع هم روبه رو شویم! بهتر است همه جنبه های کسب وکار، همزمان با هم رشد نمایند تا مجموعه به فروپاشی نرسد.

او اضافه نمود، مسائل منابع انسانی نیز به گونه ای است که نباید از آن چشم پوشی کرد. فرهنگ سازمانی می تواند به نوآوری یاری کند و در عین حال ضد آن عمل کند.

چسبرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نوآوری باز تا کجا به صلاح مجموعه عمل می نماید؟ گفت: تا جایی که به بازدهی سازمان یاری کند و در راه شناخت مجموعه و محصولات خود بیشترین خدمات را به بیشترین افراد بدهد و به طور کلی، آورده اش برای سازمان از هزینه ای که دارد بیشتر باشد.

وی در انتها اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک درباره نقش دولت ها و حاکمیت ها در بهره گیری از ظرفیت شهروندان و بهبود کیفیت زندگی آنان فعالیت خواهد نمود.

منبع: شبکه چی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1276

به "نوآوری باید در خدمت افزایش بهره وری و رشد و توسعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری باید در خدمت افزایش بهره وری و رشد و توسعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید