نویسنده رمان زاده مه: داستان الدن رینگ با تلماسه و واچمن قابل مقایسه است
به گزارش تور سریلانکا، برندن سندرسون (Brandon Sanderson)، نویسنده سری رمان های زاده مه، در خصوص چگونگی استفاده از رویکرد داستان سرایی محبوب سری بازی های سولز و الدن رینگ در رمان ها صحبت نموده است. در جریان استیم اخیر بازی در کانال یوتیوب خود، از او پرسیده شد که آیا فکر می نماید راهی برای پیاده سازی توصیفات خاص داستانی در بازی های فرام سافتور در قالب کتاب و رمان وجود دارد یا خیر. سندرسون در پاسخ به این سوال، اظهارات جالبی داشته است.
او در خصوص استفاده از NPC ها، صحنه های سینمایی و توضیحات آیتمی که تکه هایی از داستان کلی بازی را بیان می نمایند، گفت: آن ها نمی خواهند داستان را به صورت آماده به شما بدهند بلکه باید آن ها را کنار هم بچینید. او در ادامه این رویکرد در بازی های ویدیویی را تحسین می نماید و بیان نموده که این موضوع باعث وقفه در اکشن بازی نمی گردد بلکه این در کنترل شما است که هر زمان که بخواهید آن را متوقف کنید. سندرسون بر این باور است که کوشش برای کنار هم گذاشتن رمز و راز داستان با رویکرد فرام سافتور برای ایجاد اتمسفر و فضاسازی همخوانی دارد. او در ادامه این رویکرد را به استفاده از اپیگرام ها به عنوان یک سبک داستان گویی تکمیلی تشبیه می نماید و اشاره نموده که رمان تلماسه پیشگام بزرگ این سبک است. او بعلاوه به واچمن به عنوان یک نمونه عالی اشاره می نماید.
سندرسون در گذشته در خصوص علاقه خود به الدن رینگ صحبت نموده است و به نظر می رسد که باندای نامکو به عنوان ناشر بازی نیز مشتاق همکاری با او است، زیرا قبلا بسته ای مجذوب کننده و بعلاوه یک شمشیر بزرگ را برای او ارسال نموده است. در آن موقع، سندرسون گفت که ایده ای برای آثار سولزلایک داشته است و اندکی ابراز حسادت کرد که یکی دیگر از نویسنده های برجسته ژانر فانتزی، جورج آر. آر. مارتین، برای نوشتن داستان الدن رینگ انتخاب شده است.
او که برای بازی رومیزی Moonbreaker نیز داستان های داستانی نوشته است، بعلاوه به طور خلاصه، اضافه شدن دیرهنگام دکمه پرش به آثار سولزلایک را نقد می نماید و توجه را به این موضوع جلب می نماید که چگونه حتی مکانیک های ساده می توانند در طراحی بازی مهم باشند و این که چگونه غلبه بر موانع در بازی به چیزی بیش از پریدن احتیاج دارد.
منبع: RockPaperShotgun
منبع: دیجیکالا مگ