هیجان سفر در پیچ و خم جاده ها

به گزارش تور سریلانکا، هیجان و ماجراجویی در سفرهای جاده ای دنیا

در گوشه و کنار دنیا جاده هایی زیبا وجود دارند که شما را به سفر و پشت سر گذاشتن آن ها با خودرو وسوسه می نمایند. از جاده ترانس آفریکان اودیسه (trans-African odyssey) تا جاده زیبای آمالفی (Amalfi) در ایتالیا یا جاده های غرب وحشی جنوب نیوزلند این جاده ها هر یک خود بخشی زیبا و خاطره انگیز از سفر محسوب می شوند. در اینجا بعضی از برترین جاده های دنیا برای سفر را معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

هیجان سفر در پیچ و خم جاده ها

کیپ تاون در آفریقای جنوبی تا قاهره در مصر

این سفر افسانه ای در آفریقا دست کم ده روز به طول خواهد انجامید. این سفر از شهر بین المللی کیپ تاون در آفریقای جنوبی شروع شده و طی آن از 11 کشور مختلف از جمله بعضی راه های گیج نماینده عبور خواهید کرد. اگر تماشا آبشار ویکتوریا، کوه های کلیمانجارو و صحرای بزرگ نوبی با بزرگ ترین توده های ماسه ای خود برای شما کفایت نمی نماید، در این جهت طولانی شما انواع گونه های جانوری در آفریقا را نیز خواهید دید. شرایط این جاده ها چندان خوب نبوده و گاهی بسیار بد بوده و پیدا کردن جهت در بسیاری از این جاده ها سخت است. موسسه Oasis Overland ، تورهای 16 هفته ای شامل همه موارد را ارائه می نماید که هزینه آن 2 هزار و 500 پوند است.

آمستردام تا استانبول

بعضی پرندگان این جهت 2 هزار و 200 کیلومتری را به سادگی پرواز می نمایند اما رانندگی در این جهت و پشت سر گذاشتن کیلومترهای طولانی، چندان راحت نیست. سپری کردن این جاده به این بستگی دارد که در جهت شما چند کشور برای بازدید وجود داشته باشد. جهت شما به هر نوع که باشد قطعا از کشورهای آلمان، چک، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان عبور خواهید کرد. در این جهت تعداد مختلفی از جاده ها با قوانین مختلف و شرایط مختلف وجود دارد. پیشنهاد می کنیم در انتها این سفر طولانی به استانبول، به عنوان جایزه در آره نا هتل (Arena Hotel) که یک بنای کلاسیک قرن نوزدهم و به جای مانده از دوران عثمانی ها در منطقه بندری سلطان احمد است، اقامت کنید.

دهلی تا آگرا

اگر دوست دارید در جاده های افسون نماینده هند سفر کنید، این پیشنهاد مختص شما محسوب می گردد. شما بعلاوه می توانید یک تاکسی اجاره نموده، در جایگاه خود بنشینید و از جاده لذت ببرید. این سفر از شهر دهلی، مرکز هند با جمعیت 12 میلون و 800 هزار نفر شروع شده و دروازه ای به تمامی کشور هندوستان محسوب می گردد. در این جهت به مسافت 240 کیلومتر به سمت جنوب غربی رفته و در انتها به آگرا رسیده و از تماشا منظره زیبای تاج محل لذت خواهید برد. اگر دوست دارید این جهت را به وسیله شرکت های گردشگری طی کنید، به آدرس اینترنتی www.delhitoagra.com مراجعه نموده و از از انواع تورهای ارائه شده و نکات مهمی که باید در بازدید از مثلث طلایی هند (دهلی، آگرا، جیپور) در نظر داشته باشید، آگاه شوید.

سواحل آمالفی، ایتالیا

این جاده به طول 50 کیلومتر در امتداد شرق از سورنتو (Sorrento) به سالرنو (Salerno) منتهی شده و با نام آمالفی (به ایتالیایی : CostieraAmalfitana) معروفیت داشته و در جهت آن منظرهی زیبا در برابر شما قرار می گیرد که این موضوع سبب می گردد حواس تان دائم به منظره ها و منظره اطراف بوده و نگاه کردن به جاده، تا حد زیادی سخت گردد. جاده آسفالته باریک و کوهستان صخره ای که در مجاورت آب های زلال و آبی دریا است، از شهرهای پوسیتانو (Positano) و آمالفی عبور می نماید. سفر در این جاده با اتوبوس هایی که راننده های سهل انگار، بی توجه چرخ های اتوبوس را روی میخ های شب نمای کنار جاده انداخته و کل اتوبوس را به لرزه می اندازند، احتیاج به داشتن اعصابی قوی دارد. در تابستان ها در این جاده 50 کیلومتری، شما 50 کیلومتر ترافیک خواهید داشت که فرصت خوبی برای تماشا منطقه ها اطراف را فراهم می نماید. سفر در این جهت طی فصل تابستان و ماه های ژوئن تا آگوست ، تجربه ای جالب و فراموش نشدنی از جشنواره های روستایی در کنار ساحل است. اطلاعات بیشتر درباره رویدادها و محل این جشنواره ها را از آدرس اینترنتی www.amalficoastweb.com دریافت کنید.

کیپ تاون تا هرمانوس (Hermanus) ، آفریقای جنوبی

در این جهت ساحلی زیبا، تعداد زیادی روستا و تماشای های بی نظیر طبیعت آفریقای جنوبی وجود دارد. زمانی که از شهر زیبا و رنگارنگ کیپ تاون که به وسیله تاکستان ها و سواحلی مجذوب کننده احاطه شده است تماشا کردید، به سمت شرق و خلیج فالس (False Bay) بروید. جهت منتهی به هرمانوس 122 کیلومتر بوده و طی کردن آن یک روز زمان می برد اما این رانندگی آرام و کم سرعت ارزش داشته و تعداد زیادی منطقه ها حفاظت شده طبیعی از جمله تالاب های زیستگاه اسب های آبی، سواحل گسترده و … در جهت شما قرار گرفته است. در فاصله ماه های ژوئن تا نوامبر شما می توانید با رسیدن به هرمانوس، در کنار ساحل توقف نموده و به تماشای حرکت وال ها در آب های نزدیک به ساحل بپردازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1352

به "هیجان سفر در پیچ و خم جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان سفر در پیچ و خم جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید