واشنگتن آماده تبادل نظر با ایران پیرامون لغو تحریم ها است!

به گزارش تور سریلانکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری مدعی شد که ایالات متحده آماده است تا در چارچوب توافق هسته ای 2015، با ایران پیرامون لغو تحریم ها تبادل نظر کند.

واشنگتن آماده تبادل نظر با ایران پیرامون لغو تحریم ها است!

پرایس در مصاحبه با خبرنگاران مدعی شد: ما مطمئناً با رفتارها یا [اعطای] امتیازهای چندجانبه برای قرار دادن ایران در موقعیتی بهتر موافقت نخواهیم کرد. هدف ما در مصاحبههای وین فراهم کردن زمینه ای برای بازگشت دوجانبه به پایبندی [به برجام] است. قاعده اصلی همان است که امروز حاکم است- لغو محدود تحریم های هسته ای [ایران] در ازای محدودیت های دائمی و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته ای ایران.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر احتمال لغو تحریم های غیرهسته ای گفت که تشریح جزئیات مربوط به این مواضع برعهده مذاکره نمایندگان است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: هیئت آمریکایی در مذاکرات وین توسط رابرت اقتصادی، نماینده آمریکا در امور ایران رهبری خواهد شد.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه ایالات متحده نشست پیش رو را گامی خوب و رو به جلو می داند اضافه نمود: ما مسائل موجود را دست کم نمی گیریم و انتظار نداریم که مذاکرات فوراً به موفقیت بزرگی برسند، ما انتظار داریم که آنها سخت باشند.

ند پرایس همچنین در خصوص اهداف آمریکا در نشست آینده وین گفت که واشنگتن پیش بینی می نماید محور این مصاحبهها موضوعاتی دربردارنده بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام و همچنین درک و تفسیری متقابل از جانب ایران و ایالات متحده باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود که ایالات متحده از نشست وین برای دستیابی به فهم و دریافتی بهتر از نحوه دستیابی به پایبندی در مقابل پایبندی استفاده می نماید، اما واشنگتن انتظار هیچ گونه پیشرفت فوری یا زودهنگامی را ندارد.

وی در ادامه گفت: واشنگتن در حال حاضر انتظار انجام مصاحبههای مستقیم با ایران را ندارد، هرچند که ما همچنان از آن استقبال می کنیم. بنابراین باید ببینیم که امور چگونه پیش می رود.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین از اقدام دولت پیشین آمریکا در خروج از برجام که به ادعای مقامات کاخ سفید، به کاهش زمان فرضی مورد احتیاج برای ساخت بمب هسته ای توسط ایران منتهی شد، انتقاد کرد.

لازم به ذکر است که مقامات تهران چشم انداز مصاحبههای مستقیم با واشنگتن پیرامون توافق هسته ای را رد نموده و تأکید می نمایند که دولت کنونی ایالات متحده با لغو تمام تحریم ها علیه ایران می تواند ظرف مدت زمانی کمتر از یک روز بحث و جدل دیپلماتیک پیرامون برجام را حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 919

به "واشنگتن آماده تبادل نظر با ایران پیرامون لغو تحریم ها است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن آماده تبادل نظر با ایران پیرامون لغو تحریم ها است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید