واعظی: جمهوری اسلامی یک مانیفست مترقی سیاست ورزی است

به گزارش تور سریلانکا، رئیس دفتر رئیس جمهور با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی تاکید نمود: جمهوری اسلامی نه صرفا یک روش اداره کشور که یک مانیفست مترقی سیاست ورزی و ابتکاری در نظریه های علوم سیاسی و حکومت است.

واعظی: جمهوری اسلامی یک مانیفست مترقی سیاست ورزی است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی نوشت:

دوازدهم فروردین، نقطه عطفی مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است. رهاورد این روز تاکید به موضوع مردم در نظام حکمرانی و اجتهاد هوشمندانه ای بود که اصول اسلامی را با ارزش های مردم سالارانه درهم آمیخت و مقبولیت و مشروعیت را بعنوان دو معیار اساسی حکومت در جامعه انقلابی، به پیشگاه مردم عرضه کرد.

جمهوری اسلامی نه صرفا یک روش اداره کشور که یک مانیفست مترقی سیاست ورزی و ابتکاری در نظریه های علوم سیاسی و حکومت است. جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی در نظام برآمده از انقلاب اسلامی و ضامن بقا و بالندگی آن است.

بر ذمه همه ماست که از این دو رکن محافظت کنیم؛ با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز جمهوری اسلامی را به همه مردم ایران که دل در گروی استقلال، آزادی و آبادانی این مرزوبوم دارند، تبریک عرض می کنم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خمینی (ره) همه پرسی تغییر نظام حکومت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران در روز های 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر کشور برگزار گردید. 12 فروردین 1358 نتایج این همه پرسی اعلام و 98/2 درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به جمهوری اسلامی رای آری دادند. پس از آن 12 فروردین ماه در تقویم به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 942

به "واعظی: جمهوری اسلامی یک مانیفست مترقی سیاست ورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظی: جمهوری اسلامی یک مانیفست مترقی سیاست ورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید