پرستو قائدرحمت: فیلم کوتاه کم کم صندلی خود را پیدا می نماید

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - بازیگر سه فیلم آداپت، سنگبال و خراش معتقد است که اهمیتی که باید و شاید به اکران فیلم های کوتاه داده نمی گردد.

پرستو قائدرحمت: فیلم کوتاه کم کم صندلی خود را پیدا می نماید

پرستو قائدرحمت بازیگر فیلم های کوتاه آداپت اثر کمال کچوئیان، سنگبال اثر آمین صحرایی، خراش اثر مجید امینی که این روزها همراه با بسته فیلم کوتاه شکست زمان روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره نقش های خود گفت: آداپت فیلم کوتاهی است که قصه محور نیست و نمی توانم بگویم در آن نقش شخصیتی خاص را بازی می کنم بلکه در این فیلم بیشتر تیپ آدم هایی را روایت می کنم که موجب آزار یکدیگر هستند و به نوعی باعث مرگ تدریجی یکدیگر می شوند و از آن شرایط هم بیرون نمی آیند؛ تلافی می نمایند، بخششی در کار نیست و در یک لوپ گیر افتاده اند و فرم فیلم هم همین را نشان می دهد.

وی درباره چرایی قبول این نقش اعلام کرد: موضوع آداپت برای من بسیار مجذوب کننده بود و چون از ابتدا در جریان فیلمنامه آن هم همکاری داشتم، فرایند مجذوب کنندهی را برای من بازگو می کرد به همین علت آن را بازی کردم.

سنگبال روایت کودک همسری است

قائدرحمت درباره بازی در فیلم سنگبال توضیح داد: در فیلم سنگبال که موضوع کودک همسری را و به طور تعیین مساله زن شامل می گردد، این فیلم حمایت قانونی که از زن ها وجود ندارد را بیان می نماید، از طرف دیگر خود زن ها در این مساله دخیل هستند چراکه حق و حقوق قانونی خود را نمی شناسند پس با خاتمه تراژیکی روبه رو هستیم.

این بازیگر درباره فیلم کوتاه خراش اعلام نمود: در فیلم کوتاه خراش من نقش عمه دختر بچه فیلم را بازی می کنم که خارج از کشور حضور دارد و تنها صدای من را می شنوید. این خانواده درگیر اتفاق تلخی هستند که مادر آن را پنهان می نماید. برداشت خود من از خراش این است که مخفی کردن کار درستی نیست و حقیقت چه تلخ باشد و چه شیرین باید بیان گردد چراکه در پس یک دروغ باید دروغ های بیشتری را بیان کنیم و نهایت آن خوب نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که از میان فیلم هایی که در این بسته بازی نموده است، کدام را انتخاب می نماید، اسم کرد: ژانرهای این فیلم ها مختلف است و هرکدام قصه های متفاوتی را بیان می نمایند، هرسه فیلم برای من از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار هستند و نمی توانم از میان آن ها انتخاب کنم. خیلی اتفاقی پیش آمد که سه فیلم از من به صورت هم زمان روی پرده رفته است و این مساله باعث خوشحالی ست وقتی که روی پرده خودم یا اثر دوستان را می بینم.

بازیگر فیلم کوتاه رخنه درباره فیلم های تشکیل دهنده بسته فیلم کوتاه شکست زمان مطرح نمود: علاوه بر فیلم هایی که خودم در آن ها نقش آفرینی نموده ام، از میان دیگر فیلم هایی که در این بسته حضور دارند، فیلم کوتاه فیلمرغ اثر امیرمسعود سهیلی را هم دوست داشتم، بعلاوه فیلم کوتاه ورای سکوت اثر آذر تجلی هم برای من ارز مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار بودند. به نظر من کنار هم قرار گرفتن این 6 اثر از تنوع خاصی برخوردار هستند.

قائدرحمت درباره ساخت فیلم های کوتاه اظهار کرد: به نظر من فیلمسازان کوتاه بسیار خلاق هستند چراکه می توانند داستانی را در مدت زمان کوتاهی برای ما تعریف نمایند و شوکی به مخاطب وارد نمایند به همین علت همواره تماشا این نوع فیلم برای من از مجذوب کنندهیت خاصی برخوردار بوده است. بعلاوه درحال حاضر می بینیم که فیلمسازان در این زمینه به موفقیت های بسیاری دست یافته اند و بازیگران چهره و عوامل پیشکسوت با آن ها همکاری می نمایند یعنی می توان گفت که فیلم کوتاه کم کم صندلی خود را پیدا می نماید.

وی در خاتمه درباره اکران فیلم های کوتاه در سینماهای هنروتجربه توضیح داد: خیلی کم پیش آمده است که فیلم کوتاهی را در سینما ببینم، احساس می کنم که اطلاع رسانی اینگونه اکران ها ضعیف است و هنوز هم آن اهمیتی که باید و شاید، به اکران فیلم های کوتاه داده نمی گردد و در معرفی آن به مخاطب ضعیف عمل می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1179

به "پرستو قائدرحمت: فیلم کوتاه کم کم صندلی خود را پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستو قائدرحمت: فیلم کوتاه کم کم صندلی خود را پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید