پست پهپادی در کیش راه اندازی شد

به گزارش تور سریلانکا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح پست پهبادی را رونمایی کرد و با این اقدام هادی و هدی به اسم نخستین پستچی های هوشمند پهبادی فعالیت خود را در جزیره کیش آغار کردند.

پست پهپادی در کیش راه اندازی شد

مجمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این پهبادها گفت: هادی و هدی اولین پرنده های مجوز گرفته پست کشور بوده و پیشقراولان فعالیت 300 پهباد در انتظار مجوز هستند.

وی افزود: پست پهبادی از طرح های ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دسترسی آسان افراد به خدمات پستی بر مبنای فناوری های نوین ارتباطی است.

آذری جهرمی یاد آور شد: گرفتن مجوز برای فعالیت این طرح ها 2 سال طول کشیده و ضروری است مجموعه قوانین در این زمینه تا حدودی تسهیل گردد.

قرار بود در این آیین 2 پهباد پستی از مقابل اداره پست مرکزی جزیره کیش به صورت پایلوت پاکت های نامه را به 2 نقطه شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش منتقل نمایند به علت وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد.

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه تازه هوشمند، رونمایی از 400 دستگاه وانت مزدای تازه در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکاهمه استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به کیش سفر نموده است.

وی عصر روز گذشته در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع سامانه های تازه کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی فرایند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را آنالیز کرد.

وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش بهترین موزه بخش خصوصی کشور در سال 1399 - 1398 هم بازدید کرد.

امروز هم پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید نموده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1072

به "پست پهپادی در کیش راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پست پهپادی در کیش راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید