کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز دنیا

به گزارش تور سریلانکا، زمانی قلعه ها به عنوان نمادی از قدرت اقلیت جامعه یعنی اشراف زاده ها شناخته می شد. با این وجود امروزه این بناها جاذبه های توریستی محبوبی به شمار می فرایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز دنیا

قلعه ها و کاخ ها با ظاهری جالب و عجیب و داشتن ارزش تاریخی و فرهنگی همیشه باعث شگفتی همه می شوند. در این مقاله به معرفی 10 قلعه زیبا از سراسر جهان می پردازیم.

10. قلعه هرست، سان سیمون (San Simeon)، کالیفرنیا، ایالات متحده

قلعه هرست در سال 1919 میلادی توسط روزنامه نگار نجیب زاده ای به نام ویلیام راندولف هرست ساخته شد و پس از مرگ ویلیام، به ایالت کالیفرنیا اهدا شد. بعد از آن زمان این قلعه به عنوان پارکی تاریخی در نظر گرفته شد و درهای آن به روی عموم مردم گشوده شد. نمایشگاه هنر قلعه شامل کپی هایی از مجسمه های باستانی، در ترکیب با طراحی گلچین شده است. همیشه به جز روز عید شکرگزاری و کریسمس درهای این قلعه برای بازدید عموم باز هستند. برای رسیدن به این قلعه می توانید توسط ماشین از سمت بزرگراه 1 سان فرانسیسکو یا لس آنجلس به این سمت سفر کنید که حدود 4 ساعت زمان می برد.

9. قلعه ی ویشرینگ (Vischering)، لودینگ هازن (Lüdinghausen)، آلمان

قلعه ویشرینگ مثال خوبی از قلعه های خندقی است که در وسط یک خندق پر از آب ساخته شده است. این قلعه به سفارش بیشاپ گرهارد واندر مارک در سال 1271 میلادی ساخته شده است. این مجموعه شامل یک قلعه سنگی و یک کلیسای کوچک است. در اطراف خندق درختان رشد کرده اند و در کنار چشم اندازی ناب فضای زیبایی را به وجود آورده اند. امروزه یک موزه و رستوران در این ناحیه بازگشایی شده که خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارایه می کنند. برای رسیدن به این منطقه می توانید از ایالت نوردراین-وستفالیا (Westfalia) به وسیله اتوبوس یا قطار به این سمت سفر کنید. در صورتی که با ماشین شخصی سفر می کنید، می توانید مطمئن باشید که فضای پارک ماشین به اندازه کافی در اختیارتان خواهد بود. همه طول سال برای سفر به قلعه ویشرینگ مناسب است.

8. کاخ پنا، سینترا، پرتغال

کاخ پنا، قلعه ای شاعرانه و پایدار بر بالای تپه ای بلند است که نزدیک شهر تاریخی سینترا بنا شده است و درخشش خاصی دارد. این قلعه یکی از عجایب هفت گانه کشور پرتغال محسوب می شود که اغلب مورد بازدید توریست هایی از شهر لیزبون است. علاوه بر معماری شگفت انگیر و پارک پنا و همچنین دید پانورامایی که بر بالای تپه وجود دارد، فضای داخلی قلعه به طور کاملی مبله شده است. این قلعه به خوبی حفاظت می شود و در های خود را به روی عموم گشوده است تا بازدیدکنندگان از تماشای آن لذت ببرند. همه طول سال برای سفر به این نقطه مناسب است. البته در روزهای 25 سپتامبر و 1 ژانویه تعطیل است. برای سفر به این قلعه می توانید در شهر لیزبون سوار قطار و در سینترا پیاده شوید. سپس به وسیله اتوبوس به این سمت حرکت کنید.

7. قلعه هوهن زالرن (Hohenzollern)، آلمان

قلعه هوهن زالن که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در سرتاسر کشور آلمان به شمار می رود، روی کوهی با ارتفاع 855 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. این قلعه توسط هوهن زالرن ها که در دوران قرون وسطی ظهور کردند و بعدها تبدیل به امپراطوران آلمان شدند ساخته شده است. امروزه گردشگران علاوه بر لذت بردن از معماری تاریخی و مناظر اطراف قلعه، از فضای داخلی و مجلل آن و همچنین موزه ای در این قلعه بازدید می کنند. همه طول سال برای سفر به این نقطه مناسب است. البته اتاق های سلطنتی در تاریخی خاص به روی عموم باز است که بهتر است قبل از سفر از تاریخشان آگاهی پیدا کنید. این قلعه تنها 50 کیلومتر از اشتوتگارت فاصله دارد.

6. قلعه شینانسو (Château de Chenonceau)، دره لووار (Loire)، فرانسه

قلعه های فرانسوی را Château(شتو) می نامند. قلعه شینانسو در روستای کوچک فرانسوی به همین نام قرار گرفته است که روی رودخانه شِر بنا شده است. امروزه این قلعه متعلق به خانواده Menier است که صاحب شرکت و کارخانه معروف شکلات سازی هستند. این خانواده کاخ و باغ را بازسازی کرده اند. در حال حاضر قلعه شیناسو که بعد از ورسای دومین کاخ پربازدید در فرانسه محسوب می شود برای بازدید عموم آزاد است. بهترین زمان برای سفر به این نقطه بهار و تابستان است، وقتی که باغ ها پر از شکوفه های گل می شوند. برای رسیدن به این قلعه می توانید از پاریس سوار قطار شوید یا اینکه با استفاده از ماشین طول بزرگراه A10 را طی کنید که حدود 2.5 ساعت طول می کشد تا به اینجا برسید.

5. قلعه لیختن اشتاین (Lichtenstein)، بادن وورتمبرگ (Baden-Württemberg)، آلمان

باز هم قلعه ای دیگر از سرزمین ژرمن ها. قلعه لیختن اشتاین واقع بر صخره ای در رشته کوه های Swabian است. قلعه قرن نوزدهمی که به منظور اقامتگاه شاه فردریک در وقت شکار استفاده می شد. این قلعه الهام بخش تولد رمان لیختن اشتاین اثر ویلیام هاف بوده است. طی یک سری تور اکتشافی بازدیدکنندگان می توانند از اتاق های مجللی پر از نقاشی های دیواری به سبک قرون وسطایی، اسلحه خانه و شیشه رنگ آمیزی شده بازدید کنند و به تحسین آن ها بپردازند. درهای قلعه به جز در ماه های دسامبر و ژانویه به روی عموم باز است. برای سفر به این نقطه از اشتوتگارت، با استفاده از قطار به Reutlingen Hbf حرکت کنید سپس توسط اتوبوس به هانائو (Honau) نقل مکان کنید. از هانائو تا قلعه لیختن اشتاین 20 دقیقه فاصله است.

4. قلعه اِلی یِن دونان(EileanDonan)، جزیره یLoch Duich، اسکاتلند

قلعه اِلی یِن دونان که در قرن 13 میلادی ساخته شده متعلق به انجمن مکنزی بود. این قلعه طی سالیان در معرض بازی های اشرافی و سیاسی زیادی بوده است که نهایتا در قرن 18 میلادی توسط خاندان یعقوبی ها (Jacobites) به طور کامل نابود شد. در سال 1919 شروع به نوسازی آن کردند و سال 1932 این پروژه به اتمام رسید. امروزه قلعه الی ین دونان یکی از محبوب ترین قلعه های کشور اسکاتلند محسوب می شود. همه طول سال برای سفر به این نقطه مناسب است. می توانید به راحتی توسط اتوبوس یا ماشین به این سمت سفر کنید و خیالتان از بابت جای پارک راحت باشد.

3. قلعه اُساکا (Osaka)، اساکا، ژاپن

قلعه اساکا که سمبل شهر هم محسوب می شود در قرن 16 میلادی به سفارش حاکم قدرتمند وقت یعنی تایوتومی هیدئوشی ساخته شده است. فضای فوق العاده مجلل داخلی این قلعه به وسیله طلا و نمای بیرونی آن در نتیجه وسواس تایاتومی با فلزات گران بها مزین شده است. امروزه بنای نوسازی شده این قلعه که شاهد رویداد های دراماتیک زیادی است گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند. همه طول سال برای سفر به این نقطه مناسب است، گرچه بین ماه های مارس تا آوریل وقتی که جشنواره شکوفه گیلاس برگزار می شود بهترین زمان برای بازدید از این محل است. برای رسیدن به این قلعه می توانید براحتی از فرودگاه های بین المللی کانسای، نارا و کیوتو به سمت اساکا پرواز کنید.

2. قلعه Neuschwanstein، هوهنش وانگو(Hohenschwangau)، بایرن، آلمان

قلعه یNeuschwanstein باشکوه ترین و مشهورترین قلعه در سراسر اروپا است که مانند جواهری در دل بایرن می درخشد. این قلعه در قرن 19 با استفاده از ثروت شخصی لودویک دوم اهل بایرن ساخته شد. فضای داخلی سبک نئو رمانتیک قلعه از اوپراهای آهنگساز مشهور آلمانی یعنی ریچارد واگنر الهام گرفته است. از آنجا که این بنا در رشته کوه های بایرن واقع شده، از سمت قلعه مناظری بی نظیر از کوه ها و دره Hohenschwangau با دیدی گسترده به روی بازدیدکنندگان گشوده می شود. درهای قلعه به جز در اول ژانویه و 24/25/31 دسامبر به روی عموم باز است. برای سفر به این نقطه از مونیخ با استفاده از قطار به سمت Hohenschwangau نقل مکان کنید که حدود 1.5 ساعت زمان می برد. سپس توسط اتوبوس، کالسکه یا با پای پیاده به سمت قلعه حرکت کنید.

1. قلعه ورسای، فرانسه

مجموعه کاخ ورسای یکی از زیباترین کاخ ها در سرتاسر جهان است. این قلعه شاهدی باقی مانده از سبک زندگی لویی چهاردهم است که امروزه یکی از پربازدید ترین جاذبه های توریستی کشور فرانسه به شمار می رود. این کاخ سلطنتی که علاوه بر اهمیت تاریخی معماری قابل توجهی هم دارد در حومه پاریس واقع شده است. باغ ورسای یکی از بهترین مثال ها از سبک باغ های فرانسوی محسوب می شود. درهای این مجموعه در همه روزها به جز دوشنبه به روی عموم باز است. برای سفر به این ناحیه می توانید به راحتی توسط قطار یا اتوبوس از پاریس به این سمت حرکت کپید. به نظر شما خوانندگان خبرنگاران، کدام یک از این قلعه ها ظاهری زیباتر و قصه گونه دارد. منبع: placestoseeinyourlifetimeمنبع: کجارو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 101

به "کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید