کارهایی که هرگز نباید در سفر به آذربایجان انجام دهید

به گزارش تور سریلانکا، آذربایجان ترکیبی از فرهنگ های فارسی، ترکی و روسی است که دارای سنت های قدیمی هستند. گردشگرانی که به آذربایجان سفر می کنند بهتر است مراقب باشند تا از روی بی احتیاطی کاری انجام ندهند که باعث شود به دردسر بیفتند. در مجله گردشگری دورونزدیک نکات مهمی را که باید پیش از سفر به آذربایجان بدانید برای تان توضیح خواهیم داد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کارهایی که هرگز نباید در سفر به آذربایجان انجام دهید

از قلم نیاندازید که در اداره خدمات مهاجرتی آذربایجان ثبت نام کنید

افرادی که بیش از 10 روز قصد ماندن در آذربایجان را دارند باید در اداره خدمات مهاجرتی ثبت نام کنند. هتل ها و هاستل ها معمولا از طرف میهمانان ثبت نام را انجام می دهند. اما کسانی که در ایر بی ان بی اقامت دارند باید خودشان مراحل ثبت نام را انجام دهند. از سال 2018 امکان ثبت نام به صورت آنلاین نیز فراهم شده است. عدم ثبت نام باعث می شود هنگام خروج از کشور جریمه شود. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

درباره ارمنستان صحبت نکنید

آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو قره باغ اختلافات شدیدی دارند. این منطقه به آذربایجان تعلق دارد اما از طریق ارامنه اداره می شود. صدها هزار آذربایجانی از خانه اجدادی شان آواره شدند. پس از بروز اختلافات شدید در سال 1988 تنش ها افزایش پیدا کرد.

هیچ چیزی از ارمنستان به کشور آذربایجان نیاورید

به دلیل اختلافات این دو کشور هر دو طرف نسبت به دیگری مشکوک هستند. گردشگرانی که در پاسپورت شان مهر ارمنستان خورده است ممکن است برای سوال و جواب به اداره مهاجرت برده شوند. آن هایی که از کشور ارمنستان کالایی به آذربایجان بیاورند اجازه ورود نخواهند داشت.

نظافت را رعایت کنید

زمانی که در خیابان های باکو قدم می زنید، می توانید متوجه تمیزی خیابان ها بشوید. سطل های زباله به تعداد زیاد در خیابان ها وجود دارند و مردم از آن ها استفاده می کنند. اگر کسی نظافت را در خیابان ها رعایت نکند جریمه می شود به علاوه این کار در فرهنگ آذربایجان تابو محسوب می شود. در منطقه ها روستایی در نزدیک بازارهای محلی کمی زباله دیده می شود اما خود مرکز بسیار تمیز است.

درباره آذربایجان نکات منفی را بازگو نکنید

از آنجاییکه مردم آذربایجان یکی از میهمان نوازترین مردم دنیا هستند، توقع شنیدن شکایت از گردشگران را ندارند. مردم این کشور از مسائل کشورشان باخبر هستند بنابراین نیازی به شنیدن آن ها از زبان گردشگران ندارند. به علاوه در پشت چهره منفی که در رسانه ها از آذربایجان دیده می شود، این کشور دارای فرهنگی غنی و جاذبه های گردشگری فوق الاده ای است.

با زنان با احترام برخورد کنید

رعایت ادب در فرهنگ آذربایجان ممکن است با آن چه در کشورتان می بینید، تفاوت داشته باشد. مردان به زنان احترام می گذارند و انتظار دارند افراد خارجی نیز به همین صورت برخورد کنند. برای مثال در وسایل نقلیه عمومی زنان اولویت دارند و مردان جای خود را به آن ها می دهند.

از فرودگاه تاکسی نگیرید

اگر در کیف پول تان پول نقد ندارید از فرودگاه تاکسی نگیرید. از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف به بیرون بیایید تا تاکسی های مشکی رنگ که شبیه تاکسی های لندن هستند را ببینید. این تاکسی ها با قیمت هایی نه چندان ارزان گردشگران را به باکو می برند. اتوبوس های سریع السیر فرودگاه هر 30 دقیقه به سمت مرکز حمل و نقل عمومی باکو در ایستگاه مترو 28 می حرکت می کنند. قیمت بلیط اتوبوس تقریبا 5 درصد کرایه تاکسی است.

پاسپورت خود را همه جا همراه خود داشته باشید

طبق قانون گردشگران و خارجی ها باید همیشه پاسپورت شان را به همراه داشته باشند. پلیس اغلب گردشگران را متوقف می کند تا هویت آن ها را بررسی کند. اگر مدارک لازم را همراه نداشته باشید جریمه می شوید. داشتن کپی پاسپورت هم کافی است اما بهتر است برای اطمینان بیشتر اصل پاسپورت را به همراه ببرید.

هدایا را فورا قبول نکنید

اگر کسی به شما هدیه ای می دهد روش مودبانه این است که آن را 2 با رد کرده و بار سوم آن را بپذیرید. همین مسئله درباره دادن هدیه به یک فرد آذربایجانی نیز صدق می کند. با احترام برخورد کنید، تشکر کنید و از این که برای شان باعث زحمت شده اید عذرخواهی کنید. مجله گردشگری دورونزدیک

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1247

به "کارهایی که هرگز نباید در سفر به آذربایجان انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که هرگز نباید در سفر به آذربایجان انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید