کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

به گزارش تور سریلانکا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از مردم خواست تا اگر شرایط اهدای خون را دارند به صورت مستمر و در هفته ها و ماه های آینده برای اهدای خون مراجعه کنند.

کرونا از طریق خون منتقل نمی شود

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، سیما سادات لاری اظهار کرد: از مردم می خواهیم در ماه های باقی مانده سال به صورت مستمر و در بازه های زمانی مختلف برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند و از اهدای خون به صورت هیجانی و در یک بازه زمانی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون کشور رعایت می شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در فرایند اهدای خون و پلاسما استریل و یکبار مصرف هستند. متاسفانه با شیوع ویروس کووید 19 میزان اهدای خون کاهش یافته و این درحالیست که این ویروس از طریق خون منتقل نمی شود و با اهدای یک واحد خون می توانید جان سه نفر را نجات دهید.

لاری به همین دلیل از مردم خواست تا اگر شرایط اهدای خون را دارند به صورت مستمر و در هفته ها و ماه های آینده برای اهدای خون مراجعه کنند، چرا که اهدای خون نباید به صورت هیجانی و در بازه زمانی کوتاه اتفاق بیفتد.

به گفته وی، هر فرد اهدا کننده خون حداقل تا سه ماه بعد قادر به اهدای خون نیست و بهتر است با هماهنگی با سازمان انتقال خون برای اطلاع از نیاز این سازمان به خون و با دریافت نوبت به صورت اینترنتی از سایت nobatdehi.ibto.ir انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر در اجرای محدودیت های کرونایی، تخلفی مشاهده شود، مردم به کدام سامانه وزارت بهداشت می توانند گزارش دهند؟ اعلام نمود: هموطنان در صورت مشاهده هر تخلفی می توانند به سامانه 190، گزارش دهند. همچنین سامانه هایی در حال طراحی است تا هموطنان بتوانند فیلم یا عکسی را که از موارد تخلف می گیرند را بارگذاری کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 677

به "کرونا از طریق خون منتقل نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا از طریق خون منتقل نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید