گردشگری اسپانیا رکورد زد

به گزارش تور سریلانکا، انجمن گردشگری اسپانیا (Exceltur) اظهار داشت علی رغم تورم بالا، صنعت گردشگری اسپانیا برای دومین سال متوالی در سال 2023 رکورددار کسب عایدی است.

گردشگری اسپانیا رکورد زد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، این موسسه پیش بینی کرد که عایدی گردشگری اسپانیا پس از آغاز بسیار خوب سال و انتظارات مثبت از این بخش به 172.2 میلیارد یورو (189 میلیارد دلار) برسد.

این افزایش 8.3 درصدی نسبت به رکورد 159 میلیارد یورویی ثبت شده در سال 2022 و افزایش 9.4 درصدی نسبت به سال 2019 قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید 19 در بخش گردشگری در اسپانیا خواهد بود.

این گروه در بیانیه ای اعلام نمود: این سناریوی مرکزی مبتنی بر تداوم تقاضای قوی داخلی و تثبیت بهبودی در کشورهای اروپایی است که بیشتر گردشگران خارجی از آنجا آمده اند.

صنعت گردشگری اسپانیا نیز سال جاری باید از افزایش بازدیدکنندگان از نقاط دورتر مانند آسیا و آمریکای شمالی بهره مند گردد زیرا محدودیت های مسافرتی همه گیری برداشته شده است.

اسپانیا دومین مقصد گردشگری محبوب دنیا پس از فرانسه در سال 2022 پذیرای حدود 71.6 میلیون بازدیدکننده خارجی، آن هم عمدتا از بریتانیا، فرانسه و آلمان بود.

در حالی که این رقم از 31.1 میلیون بازدیدکننده در سال 2021 بیشتر بود اما هنوز کمتر از رکورد 83.7 میلیون بازدیدکننده خارجی است که در سال 2019 و قبل از شیوع بیماری همه گیر وارد این کشور شده بودند.

گردشگری حدود 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می دهد و کاهش ورودی ها به چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو ضربه سنگینی می زند.

انجمن گردشگری اسپانیا (Exceltur) هتل ها، استراحتگاه ها، شرکت های حمل ونقل، اجاره اتومبیل و کسب و کارهای تفریح را طبقه بندی می نماید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1584

به "گردشگری اسپانیا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اسپانیا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید