گردشگری واراناسی، راهی برای امرار معاش ساکنین

به گزارش تور سریلانکا، واراناسی (بنارس) یکی از شهرهای مهم و تاریخی در شبه قاره هند است که مرکز مذهبی این کشور محسوب می شود.

گردشگری واراناسی، راهی برای امرار معاش ساکنین

کسب و کار بیشتر اهالی گهات آسی (Assi) در واراناسی (یا بنارس) در هند که مملو از کافه ها و معبدهای شلوغ است، وابسته به گردشگری است. اعتماد به گردشگری تضمین کننده کسب درآمد روزانه برای این افراد است. طبق گزارش منتشر شده از طریق اداره گردشگری استان اوتار پرادش، بیش از 300٬000 مسافر خارجی و 5٬000٬000 (پنج میلیون) مسافر داخلی در سال 2017 از واراناسی بازدید کرده اند. بین اکتبر و مارس که فصل اوج گردشگری است، بسیاری از اهالی این منطقه از فعالیت به عنوان راهنمای گردشگران، از 2000 تا 7000 ریال درآمد به دست می آورند. در فصل های دیگر، درآمد آن ها کمتر است.

بسیاری از مردم در اسی تلاش می کنند تا با فروش غذا به گردشگران، به ویژه گردشگران خارجی، خود را از فقر برهانند.

گردشگری هند تقریبا 10٪ از تولید کل ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است و سومین منبع درآمد این کشور محسوب می شود. صنعت گردشگری حتی این توانایی را دارد که کارگران غیرمتخصص را هم جذب کند. UNWTO مدت ها پیش اعلام کرده است که گردشگری می تواند عامل اصلی برای مبارزه با فقر باشد. اما برخی از کارشناسان در این خصوص تردید دارند و معتقد هستند که در مورد ارزش گردشگری اغراق شده است: گردشگری تنها این قابلیت را دارد که شغل های پست و فصلی ایجاد کند و به طور کلی، این نخبگان ماهر هستند که از آن منفعت کسب می کنند.

آویینش میشرا، مدیر اداره گردشگری اوتار پرادش می گوید که مهارت آموزی برای افراد شاغل در این بخش نکته ای بسیار مهم است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1337

به "گردشگری واراناسی، راهی برای امرار معاش ساکنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری واراناسی، راهی برای امرار معاش ساکنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید