گچبری، هنری که محیط شما را دگرگون می نماید!

به گزارش تور سریلانکا، گچبریبه نقش و نگارهایی گفته می گردد که با هنرمندی بسیار زیاد روی سطوحی مانند سقف و یا دیوار کنده می گردد و حرفه ای است که از دیرباز تا به امروز موردتوجه بوده است. این هنر می تواند محیط را دگرگون سازد و محیط را از حالت ساده به یک محیط عمق دار تبدیل می نماید. اگر به خانه پادشاهان و یا افراد سرشناس نگاهی بی اندازید، حتماً نشانه هایی از این هنر را مشاهده می کنید. این نقش و نگارها در اشکال مختلف قابل کشیدن و کنده کاری هستند. اگر شما جز افرادی هستید که به زیبایی محیط خود اهمیت می دهید، باید بدانید این هنر دقیقاً همان چیزی است که به آن احتیاج دارید.

گچبری، هنری که محیط شما را دگرگون می نماید!

آشنایی با انواع گچبری

این هنر در دوران باستان به شدت مورد توجه قرار داشت. ایرانیان باستان در مجسمه سازی بسیار با مهارت بودند و پس از ورود اسلام، این هنر در تراشیدن گچ تجلی یافت. این هنر در طول قرن ها تحولات زیادی را تجربه نموده است و امروزه به اشکال مختلفی اجرا می شود که در ادامه کوشش می کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بازدید، مشاوره و استعلام قیمت گچبری : 09190495706

گچبری کلاسیک، شکوه کاخ های گذشته در زندگی امروزی

یکی از روش های گچ بری که این روزها افراد زیادی به سمت آن متمایل می شوند، گچبری کلاسیک است. ریشه گچ بری کلاسیک به قرن 18 میلادی بازمی شود که از طرح های بسیار برجسته و شلوغ در محیط استفاده می شد. به طور مثال، تمامی کاخ های فرانسوی معمولاً بر این اساس ساخته شده اند و زمانی که شما به سرستون ها یا راهروها نگاه می کنید، می توانید نقش و نگارهای پیچیده را به خوبی مشاهده کنید. استفاده از گچبری کلاسیک برای محیط هایی توصیه می شود که وسعت زیادی دارند و این گچ بری ها می توانند از خالی بودن محیط جلوگیری کنند و جلوه آن را بیشتر کنند.

گچ بری مدرن یا گچبری نو

یکی دیگر از روش های گچ بری که این روزها موردتوجه است، گچبری مدرن یا گچبری نو است. در نگاه مدرن، انسان ها المان های اضافی را از طرح ها کم می کنند و تنها به هدف اصلی طرح توجه دارند. به طور کلی، گچ بری برای زیبایی محیط به کار می رود و نگاه مدرنیته به این موضوع اشاره می نماید که طرح به کار رفته در گچ بری نباید به حدی زیاد باشد که شما هدف آن را که زیبایی است فراموش کنید. به همین علت، این گچ بری ها معمولاً از طرح های مینیمال استفاده می کنند و می توانند بر زیبایی محیط اثر بگذارند.

روش اجرای گچ بری

گچ بری به روش های مختلفی اجرا می شود که افراد می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. هرکدام از این روش ها معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند و سفارش دهندگان قبل از انتخاب باید تمامی موارد را مدنظر قرار دهند.

گچبری دستی، هنری از گذشته تا به امروز

گچبری دستی هنری است که از گذشته وجود داشته است و امروزه نیز بسیاری از افراد آن را به روش های دیگر (گچ آماده) ترجیح می دهند. در این هنر، استادکار متخصص از گچ باکیفیت روی سطح استفاده می نماید و سپس برش های مناسب را روی آن به وجود می آورد. انتخاب طرح بر عهده سفارش دهنده است. یکی از محیط هایی که شما می توانید با این روش زیبا سازید، ستون هایی است که در محل وجود دارند. ترکیب گل، برگ و پرنده در گچ بری های روی ستون، می تواند زیبایی محیط شما را دو چندان سازد.

البته باید بدانید که روش اجرای گچ بری دستی معایبی نیز دارد. اولاً، باید بدانید که این روش هزینه بردار است و شما باید بودجه مناسب را برای این کار کنار بگذارید. مسئله دیگری که تمامی افراد در زمان انتخاب گچ بری باید به آن توجه داشته باشند، زمان بر بودن کار است. زیرا استاد کار باید تمامی نقش و نگارها را با دست به وجود بیاورد و همین امر نیازمند زمان معینی است. بنابراین، اگر بودجه شما محدود است و یا زمان زیادی ندارید، بهتر است به سراغ گچ بری پیش ساخته بروید.

تلفن تماس: 09190495706

آدرس سایت: gachboripersian.ir

گچ بری از پیش ساخته

روش دیگری برای اجرای گچ بری وجود دارد که به آن گچ بری از پیش ساخته گفته می شود. در این روش، قالب های گچ از قبل در کارخانه آماده شده اند و به صورت آماده به محل نصب آورده می شوند. سپس، کارگران قالب ها را در محیط نصب می کنند. این روش در مقایسه با روش بالا هم در زمان کوتاه تری اجرا می شود و هم قیمت پایین تری دارد.

گچ بری در چه محیط های قابل اجرا است؟

اکنون ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که گچ بری در چه محیط هایی قابل اجراست. شما در محیط های متفاوتی می توانید از این هنر بهره ببرید که در ادامه اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم:

گچبری سقف

یکی از محیط هایی که هنر گچ بری به خوبی می تواند خود را نشان دهد گچبری سقف است. اگر به کاخ ها و یا خانه های قدیمی بروید، به خوبی می توانید این هنر را مشاهده کنید. استفاده از گچ بری سقف مزایای زیادی دارد. در این هنر، سقف تزئین می شود که می تواند فضای موردنظر را به یک فضای لوکس و زیبا تبدیل کند. بعلاوه، زمانی که از هنر گچ بری در محیط استفاده می کنید، چراغ ها زیباتر می شوند. با توجه به این موارد، با گچ بری سقف می توانید حسن سلیقه خود را به رخ بکشید.

گچبری دیوار

یکی دیگر از محیط هایی که شما می توانید با استفاده از هنر گچ بری آن را به یک اثر بی نظیر تبدیل کنید، دیوارها هستند. هنر گچ بری می تواند خود را به خوبی در دیوارها نشان دهد. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که گچبری دیواردر حاشیه ها اجرا می شود و بخش میانی دیوار خالی می ماند. در بخش میانی دیوار، می توان از المان های دیگری مانند تابلوهای نقاشی استفاده کرد که باعث می شود زیبایی گچ بری دو چندان شود.

گچبری دور لوستر

ممکن است شما تمایل نداشته باشید که تمامی سقف خود را با هنر گچ بری پوشش دهید. یکی از روش هایی که در این شرایط به شما پیشنهاد می شود گچبری دور لوستر است. در این روش، نقش و نگارهای متعددی در اطراف لوستر به وجود می آیند و زمانی که چراغ را روشن می کنید این نقش و نگارها به خوبی می توانند خود را نشان دهند و همین امر باعث می شود که محیط زیباتر به نظر برسد. سفارش دهندگان بر اساس سلیقه خود می توانند از طرح های شلوغ یا طرح های مینیمال استفاده کنند و هر یک به نوعی محیط را تحت تأثیر خود قرار می دهند.

قیمت گچبری چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از سؤالات پرتکراری همیشه پرسیده می شود، در خصوص قیمت گچبری است. بهتر است بدانید قیمت گچ بری به موارد متعددی بستگی دارد. به طور مثال، اگر شما گچ بری دستی را انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری را در مقایسه با گچ بری ازپیش آماده پرداخت کنید. بعلاوه، اگر طرحی را که انتخاب می کنید، پیچیدگی های زیادی داشته باشد و اجرای آن موقع بر باشد، قیمت به همان میزان بالاتر می رود. با توجه به این مسئله شما باید معین کنید که دقیقا ًاز گچ بری چه چیزی می خواهید و سپس برحسب آن قیمت را استعلام نمایید. در سرانجام، می توانید این هنر را در محیط اطراف خود اجرا کنید.

برای اجرای گچ بری به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا کوشش کردیم اطلاعات کاملی را در خصوص انواع گچبری در اختیار شما قرار دهیم. همان طور که متوجه شده اید گچ بری انواع مختلفی دارد و با روش های مختلفی اجرا می شود. با توجه به این مسئله که اجرای گچ بری دقیقاُ همچون اجرای یک کار هنری است، شما باید این کار را به مراکزی بسپارید که تخصص کافی در این زمینه دارند. اگر در پی مرکز معتبری برای اجرای انواع گچبری هستید، می توانید به سایت گچ بری پرشین مراجعه کنید. این مرکز بیش از 20 سال است که در این زمینه تجربه و تخصص دارد و خدمات ارزنده ای را به شما ارائه می دهد.

تلفن تماس: 09190495706 آدرس سایت: gachboripersian.ir

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 2 دی 1402 بروزرسانی: 2 دی 1402 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1650

به "گچبری، هنری که محیط شما را دگرگون می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گچبری، هنری که محیط شما را دگرگون می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید