شروع مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ های ترکیبی

به گزارش تور سریلانکا، نخستین مانور مشترک فرماندهی-ستادی اوکراین و ناتو با هدف هماهنگی اقدامات به منظور تأمین امنیت زیرساختارهای حیاتی این کشور برای مقابله با تهدیدات سایبری و حملات ترکیبی در منطقه دریای سیاه شروع شده است.

شروع مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ های ترکیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام نموده است که مانورهای مشترک فرماندهی-ستادی اوکراین و ناتو تحت اسم مقاومت نابودنشدنی در بندر اودسا (در جنوب این کشور) شروع شده که هدف از آن دفاع از زیرساختارهای مهم و حیانی اوکراین در منطقه دریای سیاه است.

این نخستین تمرینات مشترک اوکراین و ناتو از این قبیل است که با هدف اجرای تصمیمات وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو صورت گرفته و بخشی از مجموعه اقدامات حمایتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از اوکراین بشمار می رود.

طبق این اطلاعات، در جریان این مانور ستادی-عملیاتی کارشناسان کشورهای غربی به منظور آموزش نیروهای متخصص اوکراینی برای مقابله با جنگ های ترکیبی و سایبری در آن مشارکت دارند و هدف از آن تأمین امنیت زیرساختارهای مهم و حیاتی اوکراین در منطقه دریای سیاه است.

مانورهای مشترک مقاومت نابودنشدنی از سوی دولت اوکراین و با مشارکت مرکز تبادل اطلاعات در زمینه امنیت انرژی ناتو و با حمایت مدرسه عالی دریایی آمریکا برگزار می گردد.

شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین یادآور شد که هدف از این مانور توسعه پایداری سیستم های نهادهای دولتی اوکراین در عرصه مقابله با تهدیدات سایبری و حملات ترکیبی و نشان دادن واکنش مناسب به شرایط های بحرانی با تقویت هماهنگی و همکاری های بین وزارت خانه ای و هکاری های بین بخش های نظامی و مدنی در جهت تأمین امنیت زیرساختارهای حیاتی کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1145

به "شروع مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ های ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مانور مشترک اوکراین و ناتو برای مقابله با جنگ های ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید