ادامه اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها ، کارگزاری مفید هم دچار اختلال شد؟

به گزارش تور سریلانکا، سامانه معاملاتی کارگزاری مطلع، تا زمان مخابره این خبر- ساعت 23 روز هفتم تیرماه، همچنان دچار اختلالاتی است و معین نیست آیا سامانه برای معاملات هشتم تیرماه به صورت کامل فعال می گردد یا نه.

ادامه اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها ، کارگزاری مفید هم دچار اختلال شد؟

اما چند روزی است که انتقاد کاربران تنها متوجه عملکرد کارگزاری مطلع نیست. گویا سایر کارگزاری ها از جمله مفید و مبین سرمایه هم با مسائلی مواجهند.

کارگزاری های دیگر هم مشکل دارند

بعضی از مخاطبان تور سریلانکا مسائل کارگزاری ها را اینگونه توضیح داده اند:

نمیدونم بازار بورس چه خبره. مفید هم خراب نموده. خرید عرضه اولیه وپویا انجام نشده. کسی هم پاسخگو نیست.

مفیدم همینه هر کدوم از اون یکی بدتر. مفید سرورش سالمه اما 20 دقیقه است حتی داخل نرم افزار نمیره چه برسه کار کنه.

متاسفم که ناظری واسه کارگزاری ها وجود نداره و هر جور دوس دارن خدمات می دن .

آخه یکی نیست بگه داداش شما که قبلی ها رو نمی تونی ساپورت کنی واسه چی کد جدید می گیری؟

منم کارگزاری مفید هستم. حدود 20 روز به کد ملیم خطا می داد حالا یک هفتس داره به شماره همراهم خطا میده.

آقا یکی بگه کارگزاری مفید دچار اختلال شدید در این هفته شده و ما نمی تونیم هیچ جوری معامله انجام بدیم.

صبح این کارگزاری بازی درآورده، اوضاع بقیه چطوره؟ شنیدم کارگزاری مطلع هم امروز خراب بود. چرا کسی پاسخگو نیست.

دو خواسته مردم از کارگزاری ها

پیغام های کاربران نشان می دهد مردم دو خواسته مهم از کارگزاری دارند؛ اول اینکه بگویند سامانه چه مسئله ای دارد و این مشکل دقیقا چه زمانی رفع می گردد و دوم اینکه این کارگزاری ضرر سهامداران را چگونه جبران می نماید.

معذرت خواهی خشک وخالی که بدرد نمیخوره، ضرر و زیان مردم رو حساب کن بریز تو حساب کاربریشون.

یه تعداد سهام خوب بعنوان عذر خواهی بزار تو پرتفوی سهامدارات تا بتونی بازم سرپا شی.

برای جبران حاضری کارمزد یه روز رو نگیری؟

مردم دو خواسته مهم از کارگزاری دارند؛ اول اینکه بگویند سامانه چه مسئله ای دارد و این مشکل چه زمانی رفع می گردد و دوم اینکه این کارگزاری ضرر سهامداران را چگونه جبران می نماید.

عذرخواهی کارگزاری مطلع به چه درد ما می خورد؟ اگه راست میگن مشتری مدار هستند باید تو عمل ضرر را جبران نمایند.

ای کاش رو راست تعیین می کردید این اختلال چند روز طول میکشه.

ای کاش روش جایگزین برای احتمال ادامه دار شدن این اختلال میگذاشتید.

هی عذرخواهی نکنید. بگید کی درست میشه. تکلیف ما رو روشن کنید.

جبران زیان با 30 هزار تومان؟

البته مدیر کارگزاری مطلع در ویدئویی به اعلام نحوه جبران خسارت سهام داران پرداخت. رضا سرافراز یزدی گفته بود 30 درصد ارزش عرضه اولیه روز چهارشنبه را در قالب ریال در باشگاه مشتریان برای سهام داران واریز می کنیم و همه مشتریان باشگاه را سه سطح بالا می آوریم. اما جبران ضرر به این شیوه هم نقدها بیشتری را متوجه این کارگزاری کرد.

این همه نقد کردم سر خطی بزنم سیصد میلیون حالا با سی تومن میخواد جبران کنه؟

این کارگزاری با وقاحت تمام میخواد فقط 30 هزار تومن به مشتریانش بده.

نزدیک 8 میلیون تومان ضرر بهم زد. قرار بجاش بهم 30 هزار تومان بده

شماباید خسارت ها رو جبران کنید . با 20 یا 30 هزارتومان اعتبار هم چیزی نمیشه.

30 هزار تومن جبران خسارت من میشه که میخاستم 20 میلیون خروج بزنم و معلوم نیست شنبه صف فروش بشه سهمم؟!؟

جالبه یک روز قبل از عرضه اولیه وپویا کارگزاری از کار افتاد مدیران اعلام کردند مبلغ 30 هزار تومان به مشتریان اعطا میگردد.

مراجعه حضوری مشکل را حل می نماید؟

با تدوام مشکل در روز شنبه هم مدیران این کارگزاری اعلام کردند سهامداران می توانند حضوری مراجعه نمایند. این مساله هم واکنش های بسیاری داشت.

شما در روزای عادی نمیتونید کار 2 نفر رو راه بندازید، بعد چه جور میخواید جواب این جمعیت رو بدید؟

با این شرایط کرونا میگی حضوری اونم یک شعبه در کل استان

توی قرن21 باید جلوی کارگزاری بکشیم تا مثل 10سال پیش معامله کنیم.

مدیران مطلع: 30 درصد ارزش عرضه اولیه روز چهارشنبه را در قالب ریال در باشگاه مشتریان برای سهام داران واریز می کنیم. همه مشتریان باشگاه را سه سطح بالا می آوریم.

خجالت هم چیز خوبیه. تو این شرایط کرونایی حضوری کجا مراجعه کنیم.

تو همون فرایند ثبت نام دفاترشون پاسخگو نبود، حالا که جای خود داره.

آخه کارگزاری تون کجا بود که ما مراجعه کنیم تو شهر ما اصلا کارگزاری مطلع وجود نداره.

من با نزدیکترین کارگزاری 400 کیلومتر فاصله دارم.

درخواست مردم از مقامات بورس

اما حالا مخاطب مردم و سهامداران فقط مدیران کارگزاری ها نیستند. آنها از مقامات بالاتر درخواست هایی دارند.

از سازمان بورس می خواهیم که کارگزاری ها را پاسخگو نمایند و نگذارند با اعصاب و روان مردم بازی نمایند و به مردم ضرر بزنند.

آقای رییس جمهور لطفا برای رونق بورس بر کار کارگزاری ها نظارت داشته باشید و قوانینی برای جبران خسارت کاربران تصویب کنید تا قطعی و هنگی کارگزاری ها دیگر ادامه پیدا نکند!

از سازمان بورس میخواهیم مجوز کارگزاری ها را بیشتر نمایند تا رقابت بیشتر باشد وبعضی از کارگزاری ها یکه تازی ننمایند.

لطفا به فکر سرمایه گزاران بورس باشید و شرایط امن را بوجود آورید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 459

به "ادامه اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها ، کارگزاری مفید هم دچار اختلال شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها ، کارگزاری مفید هم دچار اختلال شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید