ارتباط بی کلام سربازان ایالت متحده با یکدیگر با بهره گیری از فناوری جدید!

به گزارش تور سریلانکا، ارتش ایالات متحده به دنبال آن است که با استفاده از ارتباط بی کلام تله پاتیک جنگ های زمینی را به نفع خود به سرانجام برساند.

ارتباط بی کلام سربازان ایالت متحده با یکدیگر با بهره گیری از فناوری جدید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از زومیت، مطابق گزارش C4isrnet، این برنامه تحقیقاتی با حمایت دفتر تحقیق دانشگاه جنوب کالیفرنیا، همکاران لس آنجلسی، برکلی، دانشگاه دوک، چند دانشگاه انگلستان و سایر نهادها راهنمایی می گردد. به طور کلی 6.25 میلیون دلار بودجه در طول پنج سال برای تحقیقات از طرف ارتش فراهم می گردد.

هدف محققان این برنامه ایجاد الگوریتم ها و ریاضیات پیشرفته پایه ای برای جداسازی سیگنال های مغزی است. آن ها می خواهند سیگنال های تأثیر گذار بر عملکرد یا رفتار را از سیگنال های غیر مؤثر جدا نمایند. با جداسازی این نوع سیگنال های مغزی و رد سیگنال هایی که بی ربط هستند، اولین گام در جهت رمزگشایی موفقیت آمیز سیگنال ها و اهداف مبتنی بر آن برداشته می گردد و آن ها به گونه ای تفسیر می شوند که بشر با استفاده از سیستم های رابط مغز، قادر به درک سیگنال ها باشد.

حمید کریم، مدیر برنامه دفتر تحقیقات ارتش، به C4isrnet گفت:

دستگاه های مبتنی بر این فناوری ممکن است بتوانند بازخورد را به صورت زمینی به تیم ها ارائه نمایند و آن ها اقدامات اصلاحی را انجام دهند. از طرفی با شناسایی سیگنال های استرس و خستگی، رهبران از زمان احتیاج به استراحت سربازان مطلع می شوند. این فناوری درحالی که هنوز سربازان در حال نبرد روی زمین هستند، کانال ارتباطی بی صدایی ازطریق کامپیوتر مرکزی فراهم می نماید.

تا به امروز آزمایش هایی روی میمون ها صورت گرفته است تا یاد بگیرند چگونه سیگنالهای مبتنی بر عمل را از سایر اطلاعات جدا نمایند. کریم معتقد است تا رسیدن به سیستم رابط مغز مناسب برای اهداف نظامی ده ها سال فاصله داریم. او می گوید گام بعدی پس از درک سیگنال ها، تجزیه کلمات و تلفیق آن ها با یکدیگر است؛ سربازان درک و تلفیق کلمات را باید مانند واژگان و الفبا یاد بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 691

به "ارتباط بی کلام سربازان ایالت متحده با یکدیگر با بهره گیری از فناوری جدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بی کلام سربازان ایالت متحده با یکدیگر با بهره گیری از فناوری جدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید