افشای پشت پرده لو رفتن ترکیب استقلال و پرسپولیس قبل از بازی ، پای سایت های شرطبندی در میان است؟ خبرنگاران

به گزارش تور سریلانکا، طی یکی دو فصل اخیر بار ها شاهد انتشار ترکیب دو تیم استقلال و پرسپولیس 24 ساعت پیش از برگزاری ملاقات های این دو تیم بوده ایم که باعث تعجب مربیان و مدیران هر دو باشگاه است.

افشای پشت پرده لو رفتن ترکیب استقلال و پرسپولیس قبل از بازی ، پای سایت های شرطبندی در میان است؟ خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران، پرداختن به ترکیب احتمالی تیم های محبوب و عظیم در لیگ های معتبر اروپا یا آسیا یکی از سرگرمی های مخاطبان فوتبالی بوده و هنوز هم این رویه در رسانه های رسمی ادامه دارد. اینکه ترکیب اصلی تیم های برای ملاقاتهای لیگ یا تورنمنت هایی مانند جام حذفی را بر اساس محرومان و مصدومان تیم ها و با توجه به رقابتهای قبلی این قبیل تیم ها حدس بزنند اما این رویه در سالهای اخیر به ویژه در یکی دو فصل اخیر به شکلی دقیق تر از همواره انجام می گردد.

ظرف این یکی دو سال که فضای مجازی با جدیت و قدرت بیشتری نسبت به همه سالهای پیش از آن (که محیط هایی مانند اینستاگرام یا تلگرام وجود نداشت) درباره ترکیب های احتمالی تیم های استقلال و پرسپولیس برآورد می نمایند. با این تفاوت که اگر در سالهای گذشته از هر 10 بار برآورد یکی دو بار ترکیب تیم ها درست و دقیق از آب درمی آمد اما در این مدت از هر 10 مورد تنها یک یا حداکثر دو بار ترکیب احتمالی تیم ها اشتباه نوشته و لو می فرایند.

از نکات غیرمعمول دیگر در این ارتباط سیستم و روش بازی تیمهاست. اینکه بطور مثال کادر فنی تیم استقلال پس از 13 بازی با دفاع 4 نفره یکباره تصمیم می گیرد بازی چهاردهم را با دفاع 3 نفره برگزار کند ولی این خبر با اسامی بازیکنان اصلی در قالب دفاع 3 نفره دقیق و درست در رسانه های مجازی منتشر می گردد از عجایب این دوره و زمانه است.

انتشار خبر نیمکت نشینی مهمترین بازیکن تیم پرسپولیس در یکی از ملاقاتهای حساس این تیم و تغییر سیستم تیم یحیی گل محمدی در یکی از رقابتهای مهم لیگ فزونی هم کم اتفاق نیفتاده که البته بعضی از کانال ها و صفحات اینستاگرامی 24 ساعت پیش از اعلام لیست نهایی بازیکنان این تیم برای ملاقات در لیگ یا جام حذفی از آنها خبر دارند.

در صحبتهایی که در این باره با مدیران هر دو باشگاه صورت گرفته تعیین است که هیچ یک از مدیران دو باشگاه از این شرایط رضایت ندارند و این موضوع را به ضرر تیم شان دانسته و معتقدند که با انتشار ترکیب دقیق و سیستم درست بازی تیم 24 ساعت زودتر از ملاقاتهای این دو تیم یاری مهمی به رقبای آنها می گردد تا با اطلاعات دقیق تری به ملاقات سرخابی ها بیایند.

بعضی از نزدیکان به هر دو باشگاه حتی بر این باورند که بعضی افراد نزدیک به این دو تیم بابت لو دادن ترکیب و سیستم استقلال و پرسپولیس برای ملاقاتهای پیش رو از این صفحات و کانال ها پول می گیرند. علاوه بر این تعدادی دیگر از نزدیکان به این دو تیم معتقدند ورود بعضی سایتهای شرطبندی نیز در این ارتباط موجب شده تا بعضی از افراد درون و یا کنار تیم ها به این شکل وسوسه شده و با دریافت مبالغی ترکیب دقیق و سیستم آنها را لو بدهند.

در همین باره حتی شنیدیم جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از این موضوع از کادر فنی خود خواسته اند در این باره با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود نموده و مراقب این مسأله باشند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بر این باور است که صرف هزینه چند ده میلیاردی در طول یک فصل نباید از این طریق موجبات آگاهی رقبا از ترکیب این تیم را ایجاد کند و باید با عوامل دخیل در این باره برخورد جدی صورت بگیرد تا ازین پس کسی به خودش اجازه ندهد که درباره ترکیب تیم خبری به بیرون بدهد.

پیش از این و با باز بودن تمرینات تیمها می شد حدس زد که حضور خبرنگاران و طرفداران در تمرینات می توانست باعث گردد که حدس هایی درباره ترکیب اصلی سرخابی ها و سیستم اتخاذی کادر فنی شان زده گردد ولی در این سالها تمرینات تیم ها روز قبل از بازی بدون حضور تماشاگر و اصحاب رسانه برگزار می شد. به ویژه در این یک سال که به دلیل کرونا همه تمرینات تیم ها پشت درهای بسته برگزار می گردد ظهور این پدیده باعث نگرانی کادر مدیریتی و فنی هر دو تیم شده است.

شنیده ها از نزدیکان به این دو باشگاه حاکی از آن است که گروهی از سوی مدیریت دو باشگاه مأمور شده اند تا در این باره تحقیق نموده و با زیر نظر دریافت تک تک افرادی که با تیم در ارتباط هستند این موضوع را به دقت آنالیز نموده و آنهایی که مشکوک به لو دادن فهرست نهایی دو تیم هستند را به باشگاه معرفی نمایند تا با شدیدترین جرایم روبرو شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 915

به "افشای پشت پرده لو رفتن ترکیب استقلال و پرسپولیس قبل از بازی ، پای سایت های شرطبندی در میان است؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای پشت پرده لو رفتن ترکیب استقلال و پرسپولیس قبل از بازی ، پای سایت های شرطبندی در میان است؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید