مدرس کنفدراسیون آسیا: مجیدی را مانند پروین و دهداری خراب می نمایند ، فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل گردد

به گزارش تور سریلانکا، از طرفی هم برخی از آقایان سلبریتی و محبوب دل مردم دوست دارند سرمربی تیم های عظیم شوند و ما به عنوان مدیر باشگاه برای اینکه مردم را راضی نگه داریم آن ها را می آوریم و مردم هم خیلی زود نظرشان عوض می گردد.

مدرس کنفدراسیون آسیا: مجیدی را مانند پروین و دهداری خراب می نمایند ، فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل گردد

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل گردد و ثروتی که بی فایده در آن از بین می رود را خرج تیم های پایه نمایند تا مانند ژاپن شویم.

مسعود اقبالی در گفت وگو با فارس، در خصوص شروع مسابقات لیگ برتر پس از صدروز تعطیلی گفت: پیش از شیوع کرونا شرایط و کیفیت فوتبال ما بد نبود اما بعد از این ماجرا و گذشت حدود 4ماه، متاسفانه مسابقات برگزار گردید که نباید این اتفاق می افتاد. جزو کسانی بودم که از اول موافق شروع مسابقات لیگ نبودم. به دلیل مسائلی که الان در ایران وجود دارد مسابقات نباید شروع می شدند چراکه می بینیم شیوع کرونا روز به روز بیشتر می گردد.

بازیکنان آماده بازی نیستند

اقبالی توضیح داد: فوتبال یک کار جمعی است و ما چون بستر لازم را مهیا ننموده ایم این مسائل شدت پیدا می نمایند. تیم ها برای برگزاری مسابقات آمادگی لازم را ندارند، بازیکنان بایدحداقل 6 هفته تمرین می کردند تا بتوانیم بازی ها را شروع کنیم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و می بینیم بازیکنان دچار آسیب دیدگی می شوند. در تیم استقلال 7-8 بازیکن مصدوم شدند و در پرسپولیس هم 2-3 بازیکن دچار مصدومیت شدند که نشان می دهد بازیکنان آمادگی لازم را ندارند. بازی های استقلال و پرسپولیس نشان داد این فوتبالی نیست که ما به دنبالش هستیم. متاسفانه تیم های عظیم ما از نظر تاکتیک، مهارت های فردی، برنامه و استراتژی درون زمین مشکل دارند چه برسد به تیم های پایین تر.

منافع آقایان باعث شروع مسابقات شد

مدرس فوتبال ایران اضافه نمود: بعد از 3-4 ماه بازی نکردن و عدم آمادگی بدنی و روانی که همه بازیکنان به خاطر احتمال ابتلا به کرونا وحشت دارند و آماده نیستند. در زمین هم می بینیم که آمادگی ذهنی لازم را ندارند. پرخاشگری و درگیری در فوتبال ما بیشتر شده است و سرمربیان هم از آرامش لازم برخوردار نیستند. به عنوان مثال فرهاد مجیدی را دیدیم مقابل فولاد آن رفتار را از خودش نشان داد. این مسائل حاصل جریاناتی است که وجود داشت و الان هم شدت پیدا نموده است. از این شرایط راضی نیستم. منافع برخی از آقایان باعث شده الان مسابقات شروع گردد. علیرغم اینکه بسیاری از تیم ها آمادگی و قصد شرکت در مسابقات را نداشتند اما به اجبار با پیروی از پروتکل های بهداشتی وارد مسابقات شدند.

وی در خصوص اینکه بسیاری از استادیوم های ایران هم شرایط برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند، گفت: ما واقعاً در خیلی از زمینه ها آمادگی نداریم ولی می گوییم آماده هستیم. ممکن است در هفته اول تا حدودی پروتکل ها را رعایت کنیم ولی مطمئنا در هفته های بعد اینطور نخواهد بود. در بازی ها دیدیدم که داخل و بیرون زمین در رابطه با این موضوع مسائل عدیده ای وجود داشت. دلی برای این بچه ها نمی سوزد. فرزندان این آب و خاک خانواده دارند اما به این مسائل توجه نمی گردد.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: برخی آقایان به خاطر اینکه اسپانسرها پول پرداخت نمایند و به خاطر منافعی که دارند مسابقات را برگزار می نمایند. این اوضاع حتماً در لیگ یک یا لیگ دسته دو بدتر می گردد فقط به خاطر مدیران شرایط خاص خودشان را در نظر می گیرند.

ممکن است بازیکن ناقل گردد اما کسی توجه نمی نماید

اقبالی با اشاره به مسائل اقتصادی باشگاه ها، گفت: خیلی از باشگاه ها شرایط اقتصادی خوبی ندارند. بازیکنان با شرایط بد و نامطلوب با اتوبوس و هواپیما سفر می نمایند. در هتل ها پروتکل های بهداشتی رعایت نمی گردد و ممکن است بازیکنی ناقل گردد و این را به خانواده اش منتقل کند، اما آقایان به این مسائل توجهی ندارند. متأسفانه منافع فردی و گروهی برخی آقایان است که باعث می گردد شاهد برگزاری مسابقات در این شرایط نامناسب باشیم.

فقط بازی می کنیم و این فوتبال نیست

وی در خصوص کیفیت فنی تیم ها در شروع دوباره مسابقات لیگ برتر، عنوان نمود: دو بازی استقلال را دیدم، واقعا چیزی برای گفتن ندارد. در فوتبال ما نه مسائل تکنیکی وجود دارد نه تاکتیکی، فقط بازی می کنیم. این فوتبال نیست. وقتی یک سرمربی جوان را بالای سر یک تیم با این همه قدمت و حمایت مردمی می گذارند که حتی نمی تواند خودش را به خاطر خواسته های شخصی اش کنترل کند، درگیری ایجاد می نماید و قوانین را زیرپا می گذارد. این اتفاق حتی برای مجید جلالی با آن همه تجربه اش می افتد و همینطور در خصوص سایر مربیان. این فوتبال مملو از پرخاشگری و دخالت های بی مورد است. سازمان و تشکیلات ورزش و فوتبال ما واقعاً دچار بحران شده و بیمار است که متاسفانه روز به روز هم بدتر می گردد.

ذوب آهن با آن تشکیلات مربی امتحان پس داده آورد

مدرس ایرانی AFC در تشریح مسائل فوتبال کشورمان گفت: اگر می خواهیم این ورزش پیشرفت کند باید این مدیران کنار بروند و فوتبال را به دست ورزشی ها بسپارند، در غیر این صورت هزاران کارشناس و متخصص هم بیاوریم فایده ای ندارد. شما ببینید ذوب آهن یک مربی را آورده که امتحانش را پس داده و از نظر فنی و اخلاقی مسائلی داشته است. من خودم فقط 1200 مربی درجهA در این کشور تربیت کردم اما الان کجا هستند؟ مربیان جوان باید تجربه اندوزی نمایند تا کم کم پخته شوند اما آن ها را کنار می گذاریم و به دنبال مربیان امتحان پس داده می رویم. باشگاه ذوب آهن با آن مدیریت و تشکیلات و انسجامی که دارد تصمیم می گیرد چنین کاری کند.

اقبالی اضافه نمود: اگر می خواهیم فوتبال پیشرفت کند یک بعد آن مربیان هستند. بالاخره باید روزی مربیان جوان را به کار بگیریم و به آنها زمان بدهیم. همین مجید نامجومطلق از بچه های کلاس ما بود. باید به امثال او اجازه کار بدهیم نه اینکه با دو باخت و از ترس صدای مردم آنها را عوض کنیم. این مربیان باید دانش شان را بیشتر نمایند و کم کم پخته شوند. اما امروز این مربی را برمی داریم و مربی دیگری را می گذاریم چون مدیر باشگاه می خواهد بماند. او زیر سایه مربی پنهان می گردد و بعد به خاطر اینکه خودش را خراب نکند مربی را عوض می نماید.

مجیدی خراب می گردد همانطور که پروین و دهداری خراب شدند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در اشاره به استفاده نامناسب از مریبان جوان، گفت: از روز اول در خصوص فرهاد مجیدی گفتم این بچه را روی نیمکت استقلال نگذارید. او می سوزد و او را خراب می کنید. اجازه بدهید در تیم های پایه و یا لیگ های پایین تر کار کند. مربیان جوان باید در آنجا فعالیت نمایند و به تدریج به رشد و پیشرفت برسند.

وی ادامه داد: از طرفی هم برخی از آقایان سلبریتی و محبوب دل مردم دوست دارند سرمربی تیم های عظیم شوند و ما به عنوان مدیر باشگاه برای اینکه مردم را راضی نگه داریم آن ها را می آوریم و مردم هم خیلی زود نظرشان عوض می گردد. اگر فردا همین فرهاد مجیدی دو بازی دیگر نتیجه نگیرد به او حمله می نمایند و خرابش می نمایند. مگر این اتفاق برای علی پروین یا پرویز دهداری نیفتاد؟ وقتی چند بازی را باختند فریاد مردم بلند شد و بیرون شان کردند. مربیگری فوتبال شغل عجیب و غریبی است. به قول قدیمی ها باید ساکت تان را جلوی در بگذارید چون هر لحظه ممکن است بفرمایید بیرون!

فوتبال ما فقط زد و بند و حاشیه است

مدرس ایرانی AFC توضیح داد: باید تفکرمان را از نو بسازیم و از نو شروع کنیم. این فوتبال باید 15 سال تعطیل گردد و سرمایه و ثروتی که بی فایده در آن از بین می رود را خرج تیم های پایه نمایند. مدارس فوتبال را شکل بدهند و باشگاه ها را مجبور نمایند که حتما آموزشگاه داشته باشند. به این ترتیب 10 الی 15 سال دیگر می توانیم تازه مانند ژاپن یا کره جنوبی شویم در غیر این صورت همین آش و همین کاسه است. 40 سال است در این فوتبال تدریس و مربیگری می کنم. به دنبال مال اندوزی نیستم. یک عمر در دانشگاه و فدراسیون معلمی نموده ام. الان مدرسان ما همه خانه نشین هستند. یک نسل جوان می آید، می سوزد و می رود و کمیته آموزش فدراسیون چه کار می نماید؟ متأسفانه فوتبال ما فقط حاشیه و زدوبند است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 438

به "مدرس کنفدراسیون آسیا: مجیدی را مانند پروین و دهداری خراب می نمایند ، فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس کنفدراسیون آسیا: مجیدی را مانند پروین و دهداری خراب می نمایند ، فوتبال ایران باید 15 سال تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید