انتقال آب دریای عمان به شرق، آیا اجرای پروژه به دهه فجر می رسد؟

به گزارش تور سریلانکا، گروه استان ها- انتقال آب عمان به سه استان شرق ایران تفاهم شد اما توافق برروی زمان اجرای آن نشد.مجری طرح می گوید: مجوزهای لازم صادر شده و پروژه تا دهه فجر شروع می گردد معاون وزیر نیرو اما می گوید: بعید می دانم این کار در دهه فجر اجرا گردد.

انتقال آب دریای عمان به شرق، آیا اجرای پروژه به دهه فجر می رسد؟

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران از چابهار، 17 استان ایران طبق سندی مصوب شورای عالی آب قرار است آب خود را به وسیله دریا تامین نمایند. انتقال آب از تنگه هرمز به استان های یزد و کرمان با جدیدت در جریان است و در سفر اخیر رئیس جمهور به این دو استان پروژه هایی افتتاح شده که چشمشان برای تأمین آب به همین انتقال است.

تفاهم نامه انتقال آب عمان هم به سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور استانداران سه استان امضا شد اما توافقی روی زمان اجرای پروژه نشد. مجری طرح می گوید: مجوزهای لازم صادر شده و پروژه تا دهه فجر شروع می گردد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو اما در پاسخ با خبرنگاران مبنی بر زمان اجرای پروژه تا 40 روز آینده در دهه فجر، می گوید: به نظر من این کار در 40 روز آینده انجام نخواهد شد، مطالعات دقیقی می خواهد مخصوصاً صنایع که ببینید این کار برایشان مالی است یا نه، چرا که دولت پولی برای پروژه نمی دهد؛ اگر مجوزها و به ویژه مجوز سازمان محیط زیست را کسب کرد، پروژه اجرا می گردد.

طبق این تفاهم نامه تا سال 1404، 228 میلیون مترمکعب آب برای سیستان و بلوچستان، 60 میلیون مترمکعب برای خراسان جنوبی و 110 میلیون مترمکعب هم برای خراسان رضوی شیرین می گردد و با خط لوله ا 1500 کیلومتری به سه استان منتقل می گردد تا برای شرب مردم و استفاده صنایع و مصرف کشاورزی مصرف گردد.

سیدامیرحسین عظیمی

395، ت

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 86

به "انتقال آب دریای عمان به شرق، آیا اجرای پروژه به دهه فجر می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب دریای عمان به شرق، آیا اجرای پروژه به دهه فجر می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید