تور بمبئی: تور بمبئی: وزیر خارجه ایران به هند می رود

به گزارش تور سریلانکا، تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران خبر داد وزیر امور خارجه قصد دارد اواخر ماه میلادی جاری (نوامبر) برای حضور در کمیسیون مشترک اقتصادی هند و ایران به دهلی نو سفر کند.

تور بمبئی: تور بمبئی: وزیر خارجه ایران به هند می رود

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

برای تماشا تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور تماشا کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش فارس، علی چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با روزنامه پرینت هند گفت روابط دو کشور ایران و هند در زمان ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی در آستانه رسیدن به سطح بعدی است.

وی افزود: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران قصد دارد اواخر ماه میلادی جاری (نوامبر) برای حضور در کمیسیون مشترک مالی هند و ایران به دهلی نو سفر کند که نویددهنده عصر جدیدی برای دو کشور است.

چگنی همچنین گفت: ما هیچ محدودیت، ممنوعیت و مانعی برای توسعه روابط خود با هند نداریم. هند مشتری بزرگ نفت ما بود و ما اولین کشوری بودیم که نفت را براساس روپیه به هند صادر کردیم. این به رسمیت شناختن روپیه به عنوان پول بین المللی بود، به جای استفاده از دلار یا ارز دیگر. ما این کار را برای خرید کالا از هند هم انجام دادیم.

وی شرح داد: درخصوص نفت، انتظار داریم هند شروع به (خرید) کند. البته، ما از طرف دوستان هندی خود تصمیم نمی گیریم؛ این مقامات هندی هستند که باید این کار را انجام دهند. اما از طرف ما مسئله ای برای صادرات نفت و گاز، پتروشیمی و حتی کالاهای غیرنفتی وجود ندارد. ظرفیت زیادی وجود دارد.

به گفته چگنی، تجارت دو طرفه بین هند و ایران که در سال 19-2018 از مرز 17 میلیارد دلار گذشته بود، در صورتی که واردات نفت از طریق هند متوقف نشده بود، پتانسیل آن را داشت که تا این سال مالی به 30 تا 35 میلیارد دلار برسد.

وی گفت اگر هند شروع به وارد کردن نفت، گاز و سایر اقلام از ایران کند، هر دو طرف می توانند تجارت متعادلی داشته باشند.

دهلی نو در ماه مه 2019، تحت فشار تحریم های مالی شدید دولت ترامپ، واردات نفت از تهران را به صفر رساند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1195

به "تور بمبئی: تور بمبئی: وزیر خارجه ایران به هند می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: تور بمبئی: وزیر خارجه ایران به هند می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید