اگر با مودم ADSL به اینترنت VDSL وصل شویم؛ تفاوت سرعت چقدر است؟

به گزارش تور سریلانکا، دیروز در خبر مخابرات: نزدیک به نیمی از مشترکان اینترنت VDSL نخواستند؛ محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی مخابرات ایران به نکته ای اشاره کردند که برای بسیاری از کاربران گنگ است یا دقیقا نمی دانند ماجرا چیست.

اگر با مودم ADSL به اینترنت VDSL وصل شویم؛ تفاوت سرعت چقدر است؟

بیدخام درباره تجهیزات مورد احتیاج برای اتصال به اینترنت وی دی اس ال می گوید: یک سری تجهیزات از سمت مصرف کننده مورد احتیاج است، از جمله مودم که با مودم معمولی ADSL تفاوت دارد و داشتن آن الزامی نیست اما بودنش باعث دریافت حداکثر سرعت اینترنت خواهد شد.

بسیاری از کاربران دقیقا درباره جمله پررنگ شده بالا سردرگم هستند.

1- آیا با مودم ADSL می گردد به اینترنت VDSL وصل شد؟

2- آیا تفاوت سرعتی میان مودم ADSL با مودم VDSL هست؟ اگر جواب مثبت است؛ چقدر تفاوت سرعت وجود دارد؟

3- آیا ارزشش را دارد 800 هزار تومان بدهیم و یک مودم VDSL بگیریم؟ نمی گردد با همان مودم ADSL قبلی سرویس وی دی اس ال بگیریم؟

یک تجربه عملی

خوش بختانه، در جریان دریافت اینترنت VDSL برای خودم و آنالیز مودم تی پی لینک Archer VR400 با اینترنت وی دی اس ال؛ از نزدیک و به طور عملی جواب این پرسش ها را پیدا کردم.

هنگامی که شاتل خاطرنشان کرد سرویس VDSL من وصل شده است؛ تنظیمات مودم VDSL وی آر 400 هنوز روی اینترنت ADSL بود که قبلا داشتم و استفاده می کردم؛ بنابراین به اینترنت VDSL شاتل وصل شدم ولی با تنظیمات ADSL!

نتیچه چه شد؟ سرعت دانلود اینترنت حداکثر 21 مگابیت و سرعت آپلود حداکثر 17 الی 18 مگابیت بود!

ابتدا تصور کردم این نهایت سرعت اینترنت VDSL است ولی بعد با آنالیز دوباره تنظیمات متوجه شدم هنوز روی تنظیمات ADSL هستم و باید مودم را روی سرویس VDSL قرار بدهم.

هنگامی که مودم با تنظیمات VDSL ریست شد؛ سرعت اینترنت واقعی VDSL شاتل خودش را نشان داد. سرعت دانلود نزدیک به 72 مگابیت و حتی بیشتر می رفت. سرعت آپلود هم 40 مگابیت بود که گاهی تا 45 مگابیت هم می رفت.

بنابراین؛ جواب پرسش های بالا را این طور می دهم:

1- بله؛ با مودم ADSL می توان به اینترنت VDSL وصل شد.

2- تفاوت اصلی مودم ADSL و VDSL در سرعت آن ها است. نزدیک به 50 مگابیت تفاوت سرعت روی اینترنت VDSL شاتل تجربه شد. با مودم ADSL، سرعت نهایتا 21 مگابیت است ولی با مودم VDSL (تنظیمات وی دی اس ال هم می توان گفت)؛ سرعت چند برابر می گردد.

3- قطعا اگر برای سرویس اینترنت VDSL ثبت نام کردید و تقاضا دادید و هزینه کردید؛ باید یک مودم VDSL بخرید تا سرعت گفته شده بالای 50 مگابیت را تجربه کنید. استفاده از مودم ADSL برای اینترنت VDSL دور ریختن پول تان است.

بیدخام، مدیر روابط عمومی مخابرات ایران نیز دقیقا در گفت وگوی خود به این نکته مهم اشاره نموده بودند.

دوستانی که اینترنت VDSL دارند هم می توانند این آزمایش را انجام داده و گزارش بدهند که سرعت اینترنت VDSL آن ها در تنظیمات ADSL چقدر می گردد یا با یک مودم ADSL که از VDSL پشتیبانی نمی کند؛ به اینترنت VDSL وصل شوند چه اتفاقی می افتد؟

330 هزار مشترک برای اینترنت VDSL مخابرات مراجعه داشتند ولی فقط 175 هزار مشترک به طور جدی برای تبدیل اینترنت ADSL به VDSL اقدام و…

قیمت اینترنت VDSL بیشتر از نرخ و تعرفه مصوبه 266 سازمان رگولاتوری نخواهد شد. پیش بینی می کنیم شرکت های FCP برای جذب مخاطب، هزینه ها را نسبت به…

بی شک تی پی لینک Archer VR400 یکی از پرفروش ترین مودم های ADSL/VDSL بازار ایران است. چندین سال است که این مودم ساخته شده و وارد ایران شده و…

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توییتی خاطرنشان کرد انحصار مخابرات برای ارائه اینترنت VDSL و فیبرنوری شکسته شده است و اکنون همه…

برای استفاده از اینترنت VDSL احتیاج به مودم VDSL داریم. در مطلب تفاوت مودم های ADSL با مودم های VDSL چیست؟ به طور کامل درباره تفاوت های مودم های…

به روزرسانی 11 خرداد 99 مودم VDSL شاتل به قیمت 3.5 هزار تومان به کاربران واگذار می گردد. قیمت این مودم در بازار بیشتر از این مقدار…

به روزرسانی 3 خردادماه مدیرعامل مخابرات در روز 29 اردیبهشت ماه طی گفت وگویی با خبرنگاران خاطرنشان کرد شرکت مخابرات ایران طبق تعهدی که دارد تا دو…

همان طور که پیش بینی می شد و زمزمه هایی از اواخر سال پیش و آغاز سال جدید و مشاهده تحرکات بازار شنیده می شد؛ بازار ایران از مودم ADSL…

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 442

به "اگر با مودم ADSL به اینترنت VDSL وصل شویم؛ تفاوت سرعت چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر با مودم ADSL به اینترنت VDSL وصل شویم؛ تفاوت سرعت چقدر است؟"

1 دیدگاه

امیر 10 بهمن 1399

درود. من هم D-Link Archer VR400 V2 دارم و تنظیمات مودم رو از Auto به VDSL2 تغییر دادم. اما بعد از Reboot هنوز سرعتم کاملاً شبیه به ADSL هست. این نتایج تست سرعتم هست:
Download speed, 16.9megabits per second. Upload speed, 3.91 megabits per second. Ping is 22milliseconds, 0.4milliseconds Jitter, 0%Loss.
از مخابرات سرویس VDSL گرفتم. به نظرتون باید چه کاری انجام بدم؟ آیا تنظیم دیگه‌ای هم هست که باید تغییر کنه؟ خط تلفنم نویز یا مشکلی نداره. آیا Reset می‌تونه کمک کنه؟
با سپاس.

پاسخ به امیر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید