ایران برای پهلوگیری کروز اعلام آمادگی کرد

به گزارش تور سریلانکا، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اسکله ها و بنادر ایران برای پهلوگیری کشتی های کروز آماده است.

ایران برای پهلوگیری کروز اعلام آمادگی کرد

ایسنا: چهل و چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز (چهارشنبه 27 آذرماه) در ساختمان آموزش سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اعضای این ستاد برگزار گردید که به طرح بعضی چالش های سفر و گردشگری دریایی پرداخته شد. محمد راستاد ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ در این نشست به ظرفیت کشور برای پهلوگیری کشتی های کروز اشاره نمود و اضافه نمود: در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 زیر ساخت و امکانات در چهار بندر از جمله قشم، کیش و شهید باهنر برای پذیرش کشتی های کروز 5 ستاره حامل گردشگران آمریکایی، اروپایی و روس، فراهم بود. یقینا امروز هم این ظرفیت وجود دارد و بعضی بنادر برای پهلوگیری کروزها آماده هستند.

وی ادامه داد: تورهای کروز در حال حاضر در خلیج فارس برقرار است ما خیلی کوشش کردیم شرکت های وابسته آن ها را متقاعد کنیم که قشم و کیش را به برنامه سفر خود اضافه نمایند ولی عمده سهامداران این کروزها آمریکایی ها هستند. اگر با آنها به جمع بندی برسیم هیچ محدودیتی برای کشتی های کروز نداریم و سازمان بنادر آمادگی حمایت دارد.

راستاد گفت: برای استفاده کروزها از بنادر چابهار نیز اخیرا مذاکراتی با وزیر مربوطه در کشور عمان اجرا شده است. مانعی از جانب ایران وجود ندارد چرا که در چابهار پایانه مناسبی داریم که کیفیت آن از فرودگاه این منطقه بالاتر است، ما حتی حاضریم خدمات رایگان در ارتباط با کروزها ارائه دهیم. فقط بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی باید این راستا را برقرار نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره درخواست قطر برای تردد شناورهای تفریحی اش به جزیره کیش، شرح داد: قطر تمایل دارد کشتی های تفریحی اش به کیش تردد داشته باشد ما از وزارت خارجه خواسته ایم توافق دو جانبه ای با قطر داشته باشد تا شناورهای تفریحی کیش نیز به دوحه تردد نمایند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت بالای سفرهای دریایی و بی توجهی به آن، از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران گردشگری اطلاع داد و گفت: گردشگری دریایی برای کار ظرفیت زیادی دارد، ولی متاسفانه با قایق های فایبرگلاس به مسافران دریا خدمات ارائه می گردد که کیفیت و ایمنی پایینی دارند.

او سپس به نمونه های موفقی در جزیره قشم اشاره نمود که زیرساخت گردشگری دریایی در آن بهبود یافته و در ادامه اظهار کرد: با ارتقاء زیرساخت گردشگری دریایی در جنگل حرا و دیگر مناطق ساحلی قشم، ضریب اشتغال در این منطقه به 100درصد و آمار بیکاری به صفر رسیده است.

راستاد با وجود نقدهای که به شرایط زیر ساخت گردشگری در آب های ایران داشت اما شرایط را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: اگر شرایط را از آن چه هست ارتقا دهیم می توانیم امیدوار باشیم هموطنانمان برای استفاده از ظرفیت های دریایی به کشورهای اطراف سفر نکند و اگر الگوی گردشگری دریایی که در جزیره کیش اجرا شده به سایر سواحل و جزایر کشور تعمیم داده گردد حتما ارزش اضافه نموده، اشتغال و درآمدزایی بیشتری ایجاد می گردد.

وی همچنین از معاونت گردشگری به عنوان دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درخواست کرد مصوبه این جلسه که به موضوع گردشگری دریایی اختصاص دارد به مشخص متولی صدور مجوزهای کلوپ های گردشگری و باشگاه های تفریحات آبی اختصاص یاید که در نهایت ولی تیموری، رییس این ستاد با آن موافقت کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 16

به "ایران برای پهلوگیری کروز اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای پهلوگیری کروز اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید