ببینید ، آه اگر کانون پرورش فکری تعطیل گردد...

به گزارش تور سریلانکا، واگذاری کتابخانه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در روزهای گذشته با واکنش های بسیار روبه رو شد.

ببینید ، آه اگر کانون پرورش فکری تعطیل گردد...

به گزارش خبرنگاران آنلاین، یکشنبه، 20 شهریور که این خبر منتشر شد، موجی از مخالفت ها در برابر این تصمیم در فضای مجازی و رسانه ها به راه افتاد. عده ای این اقدام را به تعطیلی کانون و برچیده شدن بساط یکی از قدیمی ترین نهادهای فرهنگی کشور تعبیر کردند. در این گزارش، مشروعیت واگذاری با چنین استدلال هایی شرح داده شده است . در حال حاضر در تمامی کتابخانه های عمومی نهاد، بخش کودک وجود دارد و سعی شده طراحی فضا و تجهیزات بخش بچه ها به تناسب شرایط سنی آنها انجام گردد.

ایجاد بخش های نو همچون اتاق مادر و کودک، برنامه های فرهنگی و تربیتی همچون باهم بخوانیم، باشگاه های کتابخوانی، قصه گویی، روزنامه دیواری و کاردستی و فراوری کتاب هدهد سفید و راه اندازی محافل ادبی جوانان، جشنواره ها و پویش هایی همچون نشان هدهد سفید و جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله اقداماتی است که برای اعضای کودک و نوجوان این نهاد در کنار تامین منابع اطلاعاتی مناسب اجرا شده است. اما از نظر مخالفان این استدلال ها،به هیچ وجه، واگذاری را مشروع و منطقی جلوه نمی دهد.

گزارش: فاطمه عرفی نژاد

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: عاطفه سادات حسین زاده، مهدی کشوریان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 1487

به "ببینید ، آه اگر کانون پرورش فکری تعطیل گردد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، آه اگر کانون پرورش فکری تعطیل گردد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید