برانکو 50 درصد تخفیف می داد اما از دو برابر طلبش!

به گزارش تور سریلانکا، محمد قراگزلو،برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیروز سابق پرسپولیس به خاطر عدم دریافت مطالباتش از این باشگاه شکایت کرد و از فیفا علیه این باشگاه حکم گرفت. حالا پرسپولیس محکوم به پرداخت یک میلیون و 50هزار یورو به این مربی به علاوه جریمه تأخیر و دیرکرد پرداخت پول او است. اما داستان طلب برانکو از پرسپولیس سرنوشت جالبی دارد. ماه ها انصاری فرد، مدیر وقت باشگاه پرسپولیس می گفت می خواهد این مسأله را با دریافت تخفیفی قابل توجه از برانکو فیصله دهد که البته پیروز نبود. بعد از آن گفته شد برانکو در مقطعی پیشنهاد تخفیف را پذیرفته بوده و انصاری فرد این مهلت تاریخی را با اعلام عددی پایین تر از دست داده است. در این میان پای سفیر ایران در کرواسی هم به میان آمد. برانکو دوبار با ایشان دیدار کرد و بعد از این دو جلسه گفته شد برانکو با طرف ایرانی کنار می آید. اما واقعیت این است که برانکو به سفیر ایران در کرواسی اطلاعات درستی نداده بود و رقم طلبش از پرسپولیس را چیزی نزدیک به دوبرابر رقم واقعی طلبش از این باشگاه اعلام نموده بود. او به سفیر ایران در کرواسی گفته بود 50درصد طلبش را می بخشد اما این در واقع همان مبلغی می شد که از پرسپولیس طلب داشت. برانکو می خواست از 2میلیون یوروی ادعایی خودش 50درصد را ببخشد! مسأله ای که طبیعتاً مورد قبول باشگاه پرسپولیس نبود.

برانکو 50 درصد تخفیف می داد اما از دو برابر طلبش!

این ماجرا را مهدی خواجوند، مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس بدون اینکه به اعداد اعلام شده در سطور بالا اشاره کند، تأیید می نماید. خواجوند که در آخرین روزهای سال گذشته از سمتش استعفا نموده بود با رد این استعفا به کارش برگشته و در خصوص طلب برانکو شرح می دهد: من برای مذاکره به کرواسی رفتم اما مشکل اینجا بود که با آقای برانکو اختلاف عددی داشتیم و ایشان مدعی بود عدد مدنظر ایشان باید پایه مذاکره باشد و این با عددی که باشگاه در نظر داشت اختلاف داشت. در واقع عددی که ایشان اعلام می کرد عددی نبود که باشگاه فکر می کرد. ما هم اعلام کردیم تخفیف را بر اساس طلب واقعی ایشان می خواهیم.

خواجوند به عدد مدنظر برانکو اشاره ای نمی نماید و به ما می گوید عدد مدنظر او یک مقدار بیشتر از عدد مورد تأیید باشگاه بوده اما وقتی می گوییم ظاهراً این یک مقدار خیلی بیشتر از یک مقدار بوده با خنده این مسأله را تأیید می نماید.

پرسپولیس البته با احکام سنگین دیگری هم روبه رو است. غیر از احکام مربوط به دستیاران برانکو و فرناندو گابریل که اعداد سنگینی ندارد، حکم مربوط به ماریو بودیمیر چالش عظیم باشگاه پرسپولیس در محکمه فیفاست. فرایند اعلام رأی به باشگاه ها اینگونه است که ابتدا یک خلاصه از رأی ابلاغ می گردد، سپس باشگاه تقاضای متن کامل رأی را می نماید که GRAND نام دارد و بعد از رسیدن GRAND، باشگاه دوباره زمانی دارد تا به رأی اعتراض کند. در حال حاضر و در پرونده بودیمیر بعد از ابلاغ خلاصه رأی به پرسپولیس، باشگاه درخواست GRAND را بلافاصله به فیفا فرستاد و حالا چند روزی است حکم کامل به باشگاه رسیده است. با اعلام مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه سه هفته زمان دارد تا لایحه اعتراضش را به فیفا بفرستد؛ هرچند به نظر می رسد شانس چندانی برای فرار از این مهلکه ندارد.

خواجوند با تأیید این مسأله می گوید: فیفا به قرارداد نگاه می نماید و مبنای قضاوت آنها عددی است که در قرارداد نوشته می گردد. در حال حاضر این بازیکن در کرواسی ماهانه هزار یورو حقوق می گیرد اما وقتی با پرسپولیس قرارداد 500هزار یورویی بسته برای فیفا ملاک این قرارداد است. قرارداد نوشته شده و باید در زمان خودش مدیریت می شد. اینها دیگر بحث حقوقی نیست و اینطور نیست که بگویید در هر دعوایی شانس برنده شدن دارید، بلکه باید مدارک و مستندات تان کامل و قوی باشد. مثلاً باشگاه در خصوص جونیور برزیلی یک پولی را پرداخت کرد و فسخ با توافق انجام شد. در واقع گاهی باید یک مقدار ضرر کنید تا جلوی ضرر بیشتر گرفته گردد.

حکم دیگری که پرسپولیس را تهدید می نماید مسأله شکایت گابریل کالدرون از باشگاه است که با توجه به رقم باقی مانده از قرارداد او و طلب سنگینی که از پرسپولیس دارد می تواند سومین چالش سنگین باشگاه در امسال باشد. خواجوند درباره این پرونده شرح می دهد: هنوز حکم شکایت ایشان نیامده اما ایشان به دعوای ما پاسخ داده است. ما 30 صفحه لایحه نوشتیم و ایشان هم هم دعوایش را نوشته و مطالبه پول نموده است.

گفته شده اختلاف کالدرون با باشگاه پرسپولیس پاداش های او بابت بردهایش بوده، اما مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس می گوید: این یکی از موارد است. ما به صورت مفصل دعوای مان را به فیفا نوشته ایم و تبدیل لوایح در دست فیفاست.

خواجوند درباره آخرین شرایط پرونده نیلسون هم می گوید: این پرونده را هم از قبل داریم. با ایشان توافق شده بود که مطالباتش پرداخت گردد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-srilanka.ir شناسه مطلب: 273

به "برانکو 50 درصد تخفیف می داد اما از دو برابر طلبش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو 50 درصد تخفیف می داد اما از دو برابر طلبش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید